Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
04.06.2009 16:53 - Шишу Баван –сиропиталището на Майка Тереза
Автор: mamkamu Категория: Новини   
Прочетен: 9586 Коментари: 10 Гласове:
1

Последна промяна: 04.06.2009 17:58


Видях надписа съвсем случайно в един магазин. Залепен отстрани на стената, до входа Зачетох го и написаното ме накара да се замисля. Аз понякога и в църква не се замислям, а тук –в обикновеното магазинче за разни дреболии, този надпис ме потресе. Сигурно, защото го намирах именно тук –сред стоките и шумолящите пари, предизвикващи у хората точно обратните чувства от тези, които надписът внушаваше. А може би и аз бях в такова състояние на ума, предразполагащо ме да възприемам и попивам като сюнгер такъв род неща. Даже си мисля и че преди време май съм чел някъде тези думи, но явно не са ми направили същото впечатление.   Понеже най отгоре на текста беше посочено и мястото, където стои оригинала, по-късно аз се заех да науча нещо повече за него. Какво пък! Понякога и аз имам духовни преживявания.   Не, не е храм. Това е едно сиропиталище в Калкута, Индия, известно с това, че е основано от Майка Тереза в далечната 1955 г. За Майка Тереза няма да пиша, защото за нея е изписано много. Пък и едва ли съм достоен! Заветът, който светицата оставя след себе си обаче, е въпросния текст, написан на една стена в дома. Може би това отличава Шишу Баван от останалите сиропиталища по света.   Днес в дома се отглеждат над 250 изоставени деца. Монахини от основания от Майка Тереза орден се грижат за отглеждането им и възпитанието им. Тук има и много доброволци, от различни страни, които пристигат за да помагат на сестрите.   Входът. Прави впечатление чистотата, нетипична за Индия  image   Една от спалните. И тук е чисто и спретнато.  image   Сиропиталището дава и образование на децата, нещо много важно в днешна Индия. Едни сладури в класната им стая.  image   Сигурно не е лесно да переш за 250 деца. Покрива на сиропиталището е превърнат в един голям простор. Какво ли правят когато дойдат мусоните :)  image   Тия бебчета са късметлии –в дома са!  image   Сиропиталището е добре оградено. Все пак Калкута е един от градовете с най-висока престъпност в света.  image   И с най-голяма бедност  image   А, забравих надписа:   Хората са неразумни, нелогични и егоистични,
въпреки това, обичай ги.
Когато вършиш добро, ще ти припишат егоистични мотиви и задни мисли,
въпреки това, прави добро.
Когато имаш успехи, печелиш фалшиви приятели и истински врагове,
въпреки това, имай успехи.
Доброто, което правиш, утре ще бъде забравено,
въпреки това прави добро.
Честността и откритостта те правят уязвим,
въпреки това, бъди честен и открит.
Това, което си построил с дългогодишна работа, може да бъде разрушено за една нощ,
въпреки това продължавай.
Твоята помощ наистина е нужна, но хората може би те нападат, защото им помагаш,
помогни им въпреки това.
Дай на света най-доброто от себе си, и те ще извадят зъбите ти,
въпреки това, дай на света най-доброто от себе си.
    И по дяволите, сигурен съм, че тези сестри ги вършат тези неща всекидневно и тогава разбирам, че аз и доста хора около мен изглеждаме, като гнусни търтеи в сравнение с тях. Въпрос на приоритети, ще каже някой циник. Този път няма да съм аз!

image



Гласувай:
1



1. gothic - Да...замислящ постинг...
04.06.2009 16:55
Да...замислящ постинг...
цитирай
2. hara73 - Една личност,
04.06.2009 17:00
която уважавам и втора като нея няма .Колко сме дребнави и жалки, в сравнение с нея. Блгодаря ти, че ми припомни...
цитирай
3. mamkamu - @ gothic
04.06.2009 17:54
Надявам се, че е така!

Щото напоследък взех да ставам много жлъчен покрай тия избори :)))
цитирай
4. mamkamu - @ hara73
04.06.2009 17:55
Напълно съм съгласен!

И аз благодаря :)))
цитирай
5. tili - да бъдеш добър,
04.06.2009 19:47
въпреки всичко - това е най-трудната мисия!
цитирай
6. eien - Добре би било някои мрънкалолузъри да прочетат постинга Ви!
05.06.2009 09:17
С такава и подобна дейност искам да посветя дните си оттук насетне. Останалото е суета.
С огромно уважение, Ейен.
цитирай
7. mamkamu - @ eien
05.06.2009 11:24
За това трябва кураж и воля!

А за уважението, благодаря :))) но незнам дали го заслужавам. Обисновено само знам знам да дрънкам
цитирай
8. анонимен - Здравей, добро момче!
05.06.2009 11:28
Радост за душата е, че има хора като теб! Колко е трудно да обичаме, да сме усмихнати и добри! А трябва! Защото пътят към Божественото е Любовта, Светлината и Истината! Ти с твоите текстове помагаш те да се случват между нас! Бъди благословен!
цитирай
9. анонимен - пак съм аз
05.06.2009 11:35
Словото е първо! Така че "дрънкай", "дрънкай", добро момче ! В мрачното ни тъжно време трябват лъчи Светлина! Такъв лъч са думите, цитирани от теб! Копнала съм ги и всеки ден ще си слагам по един от заветите на майка Тереза на десктопа! Знам, че ще ми помагат!
цитирай
10. анонимен - Do samething beautiful
12.06.2009 00:03
Mother Teresa once said she wanted to "do something beautiful for God". Her life indeed proved to be a work of art and challenges us to look for ways to do something beatiful with our life.

Blagodarq ti, che temata za LUBOVTA te vulnuva i q spodelqsh s chitatelite si!

Diana





цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9471583
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол