Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
27.03.2009 16:48 - Що не оставите жената на мира!
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 9642 Коментари: 37 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди известно време „заловиха” учителката от Ковачево Шеншибар Али да преподава в часовете си забрадена. И от тогава започнаха едни проверки, преливащи в откровен натиск, едно говорене, придобиващо на моменти почти истерични нотки. Намесиха се политици, държавни и общински власти. Останах с впечатление, че тази женица направо застрашава националната ни сигурност и е първи талибан на републиката. А според нейни колеги е тиха, скромна, безконфликтна личност и добър професионалист.   Въпросът за религиозните символи в училище отново е на дневен ред не само по повод подготвяния нов закон за образованието. Естествено, че и в него се постановява забрана за носенето на такива символи в училищата. Дотук добре. Но, когато идва момент да се определи кое е религиозен символ и кое не, тогава въпросът се превръща в big problem. Някой ще вземе да си определя нещата според интелектуалния си капацитет. Забрадката на Али от Ковачевица била религиозен символ, обаче забрадката на баба ти Гица от Панчарево, не! Кръстът също бил религиозен символ, обаче медальона с Ин-Ян не? Полумесеца ще го определят, като емблема на исляма, а тогава къде отиват пентаграмът, пречупеният кръст, обърнатото разпятие? Утре, ако някой почитател на Дарт Вейдър се изтипоса с дълго черно наметало, значи ли, че ще го върнат обратно, защото се е облякъл, като ислямист? Може и брадите да забранят. Щом и православните свещеници и радикалните ислямисти носят бради, значи те са религиозен символ. Хубава логика, нали?   Много по-важно е да не се допусне в българските училища проповядването и пропагандирането на каквато и да е религия, от колкото да се вглеждаме, кой как е облечен и какво носи около врата си. Характера на светското образование и устоите на държавата хич няма да се нарушат от някое дете или жена със забрадка. Това може да стане чрез проникването на разни ислямски секти, проповядващи крайния агресивен ислям! Но я се замислете, не са ли също толкова агресивни и ония християнски метаморфи от „Свидетели на Йехова”, и разни други подобни, като мормони, мунисти, сциентолози и каква ли не още паплач.   Времето отдавна е превърнало мюсюлманската забрадка в един по-скоро традиционен елемент от местното облекло, отколкото религиозен символ. Нещо като забрадките на бистришките баби, които с времето лека-полека ще изчезнат. И всяко принудително действие спрямо тези хора и обичаите им само ще ги накара да се затворят още повече и да се втвърдят за приемането на новости. Действия, като скорошната демонстрационна акция на ДАНС в община Гърмен и случаят със учителката от Ковачево, хич не допринасят за интеграцията на тези хора в съвременния ни свят. Напротив!   Проблемът придобива други измерения, когато става дума за доброволното носене на мюсюлманската забрадка. Усилията на държавата трябва да се насочат именно на там –трябва директно да бъдат разследвани и предавани на съд родители, които се опитват да налагат на пълнолетните си деца норми, с които по-младото поколение не е съгласно. Друго, което трябва да направи държавата е да стимулира учителите да работят по тези изостанали места, като им предлага, ако трябва и двойна заплата и облекчения и помощ при покупка на жилища например. Така в местните училища ще се влее „приток на цивилизация”. Това е важно, за да може по късно учещите там деца пък да се влеят по-успешно в цивилизования свят. Могат дори да се отделят определени бройки в университетите, които да бъдат за хора от тези краища макар, че съм малко скептичен към това. Разбира се ще трябва да се поразширят малко и икономическите стимули, които макар, че ги има не дават големи ползи.    Всъщност кой ще се наеме да определи разрешеното и забраненото?  image     Аз отдавна съм си направил един много важен извод за нас българите –ние хич, ама хич не сме толерантен народ. Щото иначе щяхме да питаме: абе как е влязъл тоя в училището и от кого е поискал разрешение да снима вътре? И се сещам за оня „възродителния” процес, когато повечето от българите, даже го подкрепяха, кой активно, кой пасивно. Лошото е и, че сега има болни мозъци, които искат да го повторят. Иначе повтарят, като в мантра: „колко сме толерантни, колко сме умни, колко сме толерантни, колко сме умни...”   Абе вие си бъдете каквито искате, ама що не оставите жената на мира!   П.П. Повод за написаното е http://www.dnes.bg/article.php?id=68385 , където учителката едва ли не се оправдава, че носи забрадка. Моя съвет към нея: следващия път им кажи, че хиджабът е щит против космическото лъчение. Щото по-добре от министерството да те помислят за луда със забрадка, отколкото за мюсюлманка със забрадка. В първия случай поне ще останеш на работа


Тагове:   образование,


Гласувай:
0



1. luben - Определено
27.03.2009 17:00
не сме толерантни. Били сме (не говоря за индивиди) такива преди 60 години, макар и да има силно митологизирани моменти за нашата толерантност - особено що се отнася за спасяването на българските евреи, когато въпросът се разглежда доста "особено" през последните 10 години - за друг типичен пример на наша толерантност не се сещам (никой не си задава въпроса защо кат сме тъй велико толерантни и масово можещи не спасихме нашите турци от гоненията с етнически характер на комунистите). Комунизмът възпита българите в дух на остра нетолерантност. Оня ден таксиджията ми наду главата с това как (а беше мургавичък) е било опасно всичко турско и т.н. у нас - едва ли не бай Тошо е бил супер прав и старата песен се чу за 100тен път.

Българите (в мнозинството) имат тотална нетолерантност към цигани и огромна нетолерантност към турци и мюсюлмани. И това е факт, който е смешно да се отрича. Има да извървим дълъг път до общата толерантност, която съществува в Англия, Щатите, Холандия, Скандинавските страни... Ама много дълъг път.
цитирай
2. suge - много добро
27.03.2009 17:05
и мен ми минаха подобни мисли ,а щлемът против космическото лъчение е супер идея- практична:)))
цитирай
3. анонимен - забрадката не е просто само обле...
27.03.2009 17:10
забрадката не е просто само облекло.....тя е и идентичност.В България хората трябва да се идентифицират със западните ценности, а не с мюсюлманските.Запитай се защо в Тунис и Азърбейджан...а наскоро и в Турция беше забранено носенето на забрадки в обществени сгради.
цитирай
4. rosidi - да
27.03.2009 17:11
Преди около две седмици в Бургас, по специално в едно бургаско училище се откри първия кабинет по религия и там изцяло се изучава вероучение. Някой нещо да каза, някой да реагира на новините, че близо 2500 деца от бургас ще учат и учат вероучение. Това не е религиозно обучение и факта, че обученията на някои се води от свещеници също не е религиозно. Нямам нищо против християнството, нито против исляма, но има и арменчета има и еврейчета и будисти в училище и ако се изучава някакъв предмет то трябва да е нещо от рода ритуали и празници в религиите по света, за да имат толерантност помежду си, а не да се стигат до крайни настроения и подстрекаване. Все пак училището е светско.
цитирай
5. анонимен - Все пак има очевадна разлика между ...
27.03.2009 17:12
Все пак има очевадна разлика между забрадките на старите баби или руските селянки, или използването на фешън забрадка /типична френска мода от 50/ и религиозните забрадки.
Освен това бабите не ходят на училище.
НЕДОПУСТИМО е някакви инструктирани туркини, продукти на турски школи да се шляят в българското училище. Не, те нямат място там!
цитирай
6. luben - Заслушайте се
27.03.2009 17:15
в разговори на близки, познати или просто случайни разговори (и писания) - ще видите колко често се употребява думата "трябва" по напълно неподходящ, нетолератен спрямо личния избор на индивида/група от хора начин. Е - в други страни, когато някой иска да изрази теза, казва същото/сходно, но без думичката "трябва".
цитирай
7. mitternacht - :))))
27.03.2009 17:16
'Жихааадддддд

абе, сега е модно даскалките стриптийз да правят, тя със забрадка ще ходи... тц тц тц :)
цитирай
8. valsodar - О, аз определено съм за Възродителен Процес
27.03.2009 17:47
Добра идея проведена по един крайно калпав начин ! :)
Но, все още не е късно за нея !
цитирай
9. анонимен - Ами няма..
27.03.2009 18:00
да се съглася с теб.
Ами ако учителка се преоблече като католическа монахиня? И влезе в час при тези деца? М?
Ролята на държавата е да дефинира и забрани използването на религиозни символи от хора от държавния сектор. Това е. И баба Гица може да отиде до общината забраздена, ама тази жена не може.
И какво разбирате под толерантност? Спрямо цигани, турци и други? За циганите няма дори какво да говорим, аз лично нямам никакъв досег до тях ?!?!
цитирай
10. mamkamu - Дааа, прав е luben за използването ...
27.03.2009 18:03
Дааа, прав е luben за използването на думичката "трябва".

Аз бих добавил "недопустимо", "задължително" и "ислямизация".
цитирай
11. sowhat - абсолютно съм съгласна с теб
27.03.2009 19:44
това , като някой утре да ми каже да не нося шапка.
моята баба която е 90 годишна още си носи забрадката. значи ли това, че утре някой ще заповяда да я махне?

и към ан.9 кои вписваш в понятието други? - евреи, негри, гейове, жени, селяни?

преди година бяхме в клуб с мои приятелки. в началото ни се стори малко шумно и пренаселено и понечихме да излезем, въпреки че си бяхме платили за вход. фронтмена на първата група ни помоли да останем и останахме. за доживеем шока фронтмена на втората група да поздрави още с втората песен всички скинове хилейки се нагло в лицето на приятелката ми мулатка.

това ли е толерантността?
арийската.

мерси, задръжте си я
цитирай
12. rustam - mamkamu
27.03.2009 19:49
Погледни само колко пъти ти самият си я сложил в текста си думичката "трябва".
Всички се сещате за толерантността като някакво задължение на българите.
Толерантността включва реципрочност.Не може в някоя общинска администрация, където на власт е ДПС да те карат да говориш на турски все едно не си в България и после някакви умници да ме учат на толерантност.
Европа уверено се връща към християнските си корени и осъзнава опасността от ислямизация.
Някъде в коментарите прочетох пример за Холандия. Ами точно там е на власт Партията на Пим Фортейн . Основен стълб в политиката й е рестрикция срещу ислямстките тенденции
цитирай
13. cornflower - Никак не е безобидна
27.03.2009 20:18
забрадката на али, както и радикалния ислям за България. И на отец Боян Саръев ли не вярвате, че са плъзнали емисари из Родопите?!
Картината е от ясна по-ясна! Останалото са празни приказки и комплексарщина..
Стига с тая толерантност!
Това е криворазбрана демокрация.
Като емигранти сме в собствената си страна!
дпс така тихичко си върши работата и ако не бъде спряна, скоро ще ни нахлузи чалмите.
цитирай
14. artanis - на мен не ми е приятно да гледам
27.03.2009 20:29
жени със забрадки, които се движат като сенки и гледат в земята. Въпреки това ми е приятно да гледам жени със забрадки, които се усмихват и си говорят с теб. Но каквото и да мисля за това, аз не съм този, който ще каже на някоя жена дали да си слага забрадка или не. Това си е тяхна работа.

поздрави:
цитирай
15. grigorsimov - Кое е 'прогресивно' или 'модерно, и кой го определя?
27.03.2009 20:35
Ако учителка или ученичка са 'облечени' като проститутки, явно е много похвална и модерно, и 'прогресувно', и за такива случаи няма никакви забрани.
Лукавото внушаване, че ислямът бил 'агресивен' и 'радикален', е от Лукавия. Днес ислямът е нарочен за 'опасност', а ислямистите за 'терористи', с единствената цел да се унищожава вярата в Бога и в истинските човешки ценности. Същите онези, които диктуват 'модата' и 'модерността' чрез монопола си над медиите, са врагове на Бога, на морала, на човещината и на човека - от всяка вяра, народност и раса. Те са, които пълнят телевизиите със всевъзможни пошли шоута и игри на (не)щастието.
Същите световни диктатори на 'модата' и 'модерността', утре с още по-голяма настървеност и арогантност ще се нахвърлят и срещу християните. И както е тръгнало, за да докажат че не са 'религиозни екстремисти', учителите и учениците ще трябва на дело да доказват че са 'обратни' и перверзни, за да не бъдат обвинени, че са 'радикални християни'!
И това не е само някаква теоретична вероятност, а направо си е закономерно. А най-лошото е, че тоталното пропагандиране и внушаване на морална деградация и всякаква извратеност, се върши и ще се върши, под одобрителни аплодисменти!
цитирай
16. varg1 - отиди
27.03.2009 21:02
в Турция скъпи да видим колко толеранти ще бъдат към теб
цитирай
17. zonda - Естествено, че забрадката на тази ...
27.03.2009 21:20
Естествено, че забрадката на тази жена е най-малкия проблем!
Но е факт, че не малко млади хора се самоопределят като турци в България.
Носят мюсюлмански имена, носии, на момченцата се прави "сюнет" в домашни условия(говорим за деца, на които им е отнето правото на избор)...Не като българи, които изповядват ислям, не като българо-мохамедани, а като турци!!!
Може би затова хората реагират толкова болезнено...
Нещата вече са излезли извън контрол, и държавата не може да направи много в тази насока.А и досега не е направила нищо?
Защо?
Според теб как тези хора, които живеят в една затвоена общност, ще допуснат външни хора за учители? А и колко хора ще отидат някъде, кадето не са много желани, дори и да има материални стимули и разни социални придобивки?
И искат ли тези помаци, турци, българо-мохамедани или както се определят , да се приобщават чрез научаване на български език и образование? Защото според мен не.
Не мисля, че българите сме толерантни, не виждам и причина да бъдем, защото в една прогресивна Западна Европа и Англия , мнението за българите не е много добро...
Освен това запознат ли си със случая на гара Буново и опитите да се прави Разградска република?
цитирай
18. mamkamu - @ cornflower
27.03.2009 22:48
Ти правиш ли разлика между ислямска забрадка и радикален ислям? Щото аз да!
Това е все едно да сравниш православието с мормоните. Какво пък и двете течения са християнски! Значи са екстремиски! По твоята логика, де!
цитирай
19. mamkamu - @ varg1
27.03.2009 22:52
Аз не очаквам турците да бъдат толерантни с мен! Но очаквам един цивилизован народ да проявава това човешко качество! Защото това е едно от нещата, които ни отличават от варварите!
цитирай
20. mamkamu - @ zonda
27.03.2009 22:55
Тия млади хора, за които говориш, ако са наистина турци, за какви според теб трябва да се самоопределят? За марсиянци ли?

Ако си българин от Молдова например, за молдовец ли трябва да се определяш?
цитирай
21. mamkamu - @ rustam
27.03.2009 23:03
Моето "трябва" е това, което ме определя като цивилизован човек! И моята толерантност не изисква никаква реципрочност. Това е смисълът на тази дума!

Разбира се всичко си има граници и ако те бъдат нарушени, уверявам те, мога да бъда много краен!

За щастие мисля, че границите не са преминати, точно от тази учителка!

Айде със здраве :)
цитирай
22. sparhawk - наистина не сме толерантни
27.03.2009 23:17
ето вашето мнение за мормоните например :) аз познавам мормони и са кротки хора :)
Иначе аз не мисля, че мястото на религиозните символи е в училищата, макар, че за такъв район, ако това е прието в крайна сметка не е толкова страшно, не е и това проблем номер едно на държавата :)
цитирай
23. psyol - всеки има право да изповядва как...
27.03.2009 23:48
всеки има право да изповядва каквато си икса религия.
но да си го прави вкъщи или сред приятелите му.
училищата са за учене а не за паради.
А и все пак живеем в българия , колкото и да сме толерантни трябва да отчетем факта , че тази страна е наша , а не на турците , циганите и така нататък.
цитирай
24. raylight - Така е, захващат се
27.03.2009 23:58
с признаците, вместо с причините, а що се отнася до това "българите не са толерантен народ" със същата степен на достоверност може да се каже "българите преди 1945 са изключително толерантен народ", като и двете са прибързани обобщения :)
цитирай
25. krotalka - Ще дам пример.
27.03.2009 23:59
Нещо случило се в Германия преди година. Стана известно, защото медиите го разтръбиха.
Учителка мюсюлманка се яваява в училище и влиза в часовете със забрадка. Прави и се забележка, но тя базирайки се на религиозната си пренадлежност, отказва да махне забрадката. Уволняват я. Да точно така. Уволняват я. Тя завежда дело, което губи. По време на делото всички медии следиха много внимателно случващото се. Загуби делото!!! Който не вярва може да се порови из Гугъл и да открие материали за това. Обяснението за загубата беше, че забрадката е религиозен символ и с нея тя извършва религиозна агитация. Това в училищата е забранено. Нищо, че в училището където преподава, повечето деца са мюсюлмани. Закона си е закон!
Иначе германците са много толерантни към различните религии. Има много джамии из цялата страна, но в училище ВСИЧКИ са без забрадки!
цитирай
26. boristodorov56 - до -mamkamu
28.03.2009 08:35
Абсолютно си прав - подкрепям те
цитирай
27. raders - хм...
28.03.2009 09:16
Прави впечатление един факт. В щатите цялото население е от емигранти /с изключение на индианците/. Официално езикът е английски, но се говори на десетки други езици. Съществуват безброй вероизповедания и народности. Но всички до един, независимо дали е от английски, китайски, италиански, руски, турски или български произход казват: аз съм американец и се гордеят с това. Швейцарците, независимо дали говорят френски, немски или италиански и независимо каква религия изповядват казват: аз съм швейцарец и се гордеят с това. Австралийците - също. Този факт означава, че от много голямо значение е на хората, които живеят в дадена държава, трябва да бъдат предоставени такива условия за живот /от самата държава/, че да имат повод да се гордеят с това. Не само да се тръшкаме непрекъснато: "аз съм българче!" и т. н. Всичко останало е "ала бала".
цитирай
28. veselaj - Браво, mamkamu, наистина това не е ...
28.03.2009 09:44
Браво, mamkamu, наистина това не е проблем. анонимен 9 и какво, ако католическа монахиня влезе с расо в час? Или православна? Относно "хубавата идея" за възродителен процес, да, хубава беше за тогавашните управници, за да изместят съзнанието на хората от страшните проблеми тогава. Впрочем, повечето турци (включително и в Родопите, където тогава работеше баща ми) не само не парадираха, че са турци, а се опитваха да се приобщят към българите. Едва след това започнаха да странят от българите - разбираемо.
цитирай
29. djgator - mamkamu
28.03.2009 09:44
Все неадекватни реакции от нашите политици!!!
цитирай
30. анонимен - ДОБРО РАЗСЪЖДАВАНЕ - ТАКА Е !
28.03.2009 10:33
ДОБРО РАЗСЪЖДАВАНЕ - ТАКА Е !

И КАПУТ ДА СИ ТУРЯТ НА ГЛАВАТА НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА, КОЙ КАКВО ИМА ТАКОВА КЛИМА !

ВРЪЩАМЕ СЕ МАЛКО НАЗАД СЛЕД 1944 ГОДИНА И СЛЕД ТОВА ДЕСЕТИЛЕТИЕ СЪЩИЯ КАПУТ НА ДУШЕНЕ.

НЕ Е РЕЛИГИОЗЕН МОТИВ ТОВА ШАЛЧЕТО ДА СИ ГО НОСИ, НО НЕ В ЧАСА, А И УЧЕНИЦИТЕ ДА СИ МАХНАТА ШАЛЧЕТАТА И ШАПКИТЕ НА ГЛАВИТЕ.
НЕ Е ЕТИЧНО ДА СЕ НОСИ НЕЩО НА ГЛАВАТА, МАКАР ЧЕ ЖЕНИТЕ ИМАЛИ ПРАВО ДА НОСЯТ ШАПКИ В ЧЕРКВИТЕ ...

РАЗНИ ТРАДИЦИИ !

ТУКА В ШВЕЦИЯ СЪЩО ИМА ПРОБЛЕМ С ТЕЗИ ШАЛОВЕ ДЕТО СЕ ЗАГРЪЩАТ ТЕЗИ С ЧУЖДАТА КУЛТУРА В ШВЕЦИЯ И ПРАВЯТ РИТУАЛНИ УБИИСТВА В ИМЕТО НА ЧЕСТТА - ДА НО ТУКА Е ШВЕЦИЯ НЕ Е АРАБСКИЯ ИСТОК И СЕ СЪДИ - ЗАКОН ИМА И ТРЯБВА ДА СЕ СПАЗВА !

ЗА ДА НЯМА КОЙ Е ПО-ДОБЪР, ЗАЩОТО И ТОВА СЕ ПРАВИ В ШВЕЦИЯ И РАЗНИ ЧУЖДИ РЕЛИГИИ БАВНО НАВЛИЗАТ И РУШАТ ШВЕЦИЯ, А ТОВА СЕ ПРАВИ В БЪЛГАРИЯ - ТРЯБВА ДА СЕ НАПРАВИ ТАКА, ЧЕ ЧУЖДИТЕ РЕЛИГИИ ВЪН ОТ ПРЕДЕЛИТЕ НА ДЪРЖАВТА - НЯМА ДА СЕ ПРАВИМ НА ТОЛЕРАНТНИ, ЧЕ ВИЕ И ВАШАТА РЕЛИГИЯ СТЕ ПО-ДОБРИ.

ОТИВАЙТЕ ТАМ ДЕТО ВИ ОЧАКВАТ И ВИ АЛАРМИРАТ - НЕ ТУК - НЕЖЕЛАЕМ ДА НИ ПОКАЗВАТЕ, ЧЕ СТЕ ПО-ДОБРИ И НА ТОВА МЕСТО , ЩЕ СПАЗВАТЕ ТЕЗИ ЗАКОНИ !

ЮДЕЙСКО-ТУРСКАТА РЕЛИГИЯ НИ Е УНИЩОЖИЛА 500 ГОДИНИ - НЕ ЖЕЛАЕМ ТЕЗИ ТЕХНИ РЕЛИГИОЗНИ УСТОЙ - РУШИ СЕ ВСИЧКО ТЯХНО, ТАКА КАКТО ТЕ СА НИ РОУШИЛИ НАЩЕТО С ОГЪН И МЕЧ !

ПЪРВО ИДВАТ МИСИОНЕРИТЕ - ПОСЛЕ ИДВАТ МИЛИТЕРИТЕ ДА НИ НАСАЖДАТ РЕД, КАКТО В КИПЪР !

СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВ
ШВЕЦИЯ
цитирай
31. анонимен - Явно
28.03.2009 10:43
трябва да се изхвърлят от Швеция нетолератни юдейско-турски рушащи, источни индивиди, щото се руши страната...
цитирай
32. анонимен - Браво 28
28.03.2009 11:02
Оовен пълна подкрепа искам да добавя, че който не му изнася да се нарече Българин,независимо от етноса му-границите са отворени и да отива там от където е!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
33. potv - Към номер 33
28.03.2009 11:14
Ами ако всички държави така направят? И нашите родолюбиви българи-емигранти там не щат да си оставят своя род и език? И ги изгонят? Какво ще ги правим тук? Къде ще им намерим работа? Пък те са свикнали и на повече пари...
цитирай
34. zonda - Според мен - да се самоопределят ...
28.03.2009 11:31
Според мен - да се самоопределят като турци с български произход!Не мислиш ли, че ако искат да живеят в България, ще е по-лесно за всички нас да говорят български и да зачитат законите на държавата в която живеят!
За мен не е приемливо хората, които живеят в т.н. смесени райони ,които се самоопределят като християни да се чувстват второ качество хора, да се отнасят пренебрежително с тях и т.н.
Моя близка, която учеше в Разград срещаше трудности да си пазарува, защото и говорели на турски( или каквото там говорят)...Не ми харесва идеята една група хора да си мислят, че са богоизбрани едва ли не...
цитирай
35. zakho - няма сливи под крушата
28.03.2009 11:51
каквото сме си надробили, това сърбаме.Ще ви разкажа нещо. Бях свидетел на случайна среща между
мой колега, нашенски турчин, и друг мой колега-гражданин на Турция, дето се вика акана турчин. Комшията беше изумен, когато нашенеца гордо му обясни, че е турчин. Продължихме на английски, защото аз не знам турски. Не можеше да разбере как гражданин на друга държава от десетина поколения, може да се определя като чужд поданик. Проблема с нашенските турци е ,че са много неграмотни. Те не правят разлика между нация и народност. Допълнително великотурската пропаганда и липсата на последователна българска политика правят от всичко това един миш-маш. Така го чувствам.Обиколил съм целия, наистина целия свят, но не видях чудо като нашето. Тенисиста Налбандиян е явно с арменски корен, ама я го питайте какъв е.
И не е само той. Бъдете здрави.
цитирай
36. borsi - Re: zonda , luben и някой други
28.03.2009 20:13
Да, в Англия и Испания са толератни, но иди го обясни на жертвите на следните атентати:

"11 март 2004 г. серия от мощни взривове избухват в 4 влака в Мадрид, Испания.
Загиват 192 души, а близо 2 050 са ранени. 30 чужденци от 13 националности са сред жертвите на атентатите в Мадрид. Загиналите български граждани са четирима."


" В пиковите сутрешни часове на 7 юли 2005 година Лондон бе поразен от няколко почти едновременни експлозии в метрото. Първият взрив избухна в 8.51 ч. местно време (10.51 ч. българско време) между станциите „Ливърпул стрийт“ и „Олдгейт ийст“. Няколко минути след това последва експлозия между метростанциите „Кингс крос“ и „Ръсел скуеър“, а малко по-късно избухна трети взрив в близост до спирката на подземната железница на „Еджуър роуд“."

..............

И преди някой защитници на правата на арабите да са гракнали, ще ви кажа, че баща ми е от турско село. В цялото село има 4-5 фамилии българи между които е и моята.
Харесвам турците. С тях съм играл като дете, едни от най хубавите момичета с които съм контактувал са туркини, сега имам прители между тях и не бих дал и косъм да падне върху главата им.
Срамувам се от възродителния процес, макар да бях един от малкото които отрито да са говорили против него (Най-чудното, че никой не ме арестува?!!).

Само, че:

Мустафа Кемал Ататюрк (Ако не знаете кой този велик човек, прочетете малко за него) е казал:

"Молитва към аллаха се отправя само на турски!" - А тук в България? На нашите родни турци, с който сме живели стотици години някой сега им промива мозъка.
Молитви се отправят не на турски, а на арабски, дрехите които сега им се вменява, че трябва да носят са не турски носии, а арабски!
Идете в Кърджали и вижте! Къде са турските носии? Напротив, заменени са с дълги арабски дрехи, а в религиозните училища молитвите се четат на този език!

И след като в Турция забрадката се смята за религиозен символ, то не виждам защо тук да не е такава!

Бях в Анталия и околностите и за 10 дни. Там жените в не носят фереджета и забрадки! За 10 дни видях 1 забрадка.

А тук?

Не бъркайте свободата с религиозния фундаметализъм. Бил той арабски, християнски, юдейски или някакъв друг!

ПС: Малко бележки за Мустафа Кемал Ататюрк:

Твърд противник на забрадките и радетел за правата на жените.
В Турция жените имат право на глас от 30-те години (Във Франция от 50-те, а в Швейцария от 74 година)
Нещо любопитно за него. Негова приятелка (една от малкото жени в живота му, между който и дъщерята на генерал Вазов ако се не лъжа) е била първата жена в света военен пилот. Туркиня (Съжалявам, но не се сещам за името и)

Смятате ли, че е носила забрадка?
цитирай
37. dolce - ha h ha
28.03.2009 21:56
за какво да съм толерантен?
за това че днешните турци живеещи в БГ имат "майка" турция?
че циганите се издържат от моите пари?
че детето ми е всеки ден ощетявано от такива цигани и турци?
за това че излизайки в който и да е град по центъра виждам глутници цигани които ме притесняват с просташкото си поведение?
ЗА КАКВО ДА СЪМ ТОЛЕРАНТЕН?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9469459
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол