Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
13.07.2011 20:27 - За майките, които искат да минат метър
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 15411 Коментари: 35 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ние, българските граждани, получихме за кой ли пореден път доза предизборен популизъм от родния ни Парламент. Не че ни е за първи път...Депутатите опростиха (на първо четене) лихвите на майките, които са длъжници на НОИ за неправомерно ползване на майчинство. Тук думата „неправомерно” се използва от почти всички медии по начин, който се опитва да омаловажи някак значението на случилото се.

А истината е, че над 6700 български майки, къде волно, къде неволно са измамили държавата с около 6.5 млн. лв. Получавали са месечно  по 240 лв. за отглеждане на дете, а в това време са го пращали на детска градина. Според закона обаче, когато детето посещава детско заведение, обезщетенията не им се полагат никак.

Тук има няколко тревожни момента в това решение на  Народното ни събрание и съпътстващите го страсти, които предизвикват питанки и чуденици у мен:

1. Парламентът явно опрощава лихви по просрочени задължения към държавата на определена група граждани, дискриминирайки по този начин останалите. Нали се сещате, че и аз някой ден мога да поискам, да ми опростят лихвата по данъците, с които съм закъснял –данък МПС, данък сгради, такса смет... Барабар с всичките лихви, които съм плащал от предходни години. Вие предполагам също? А и опрощаването на лихви дължими заради извършени финансови нарушения, едва ли стимулира всички нас, останалите данъкоплатци, да бъдем изрядни платци и да си плащаме редовно осигуровките и данъците.

2. Представители на майките-нарушителки, по време на своите протести преди време, се оправдаваха с незнание на закона, макар че би трябвало да са осведомени като средно интелигентни хора, че непознаването на Закона не може да служи за оправдание на закононарушенията –може би правило №1 в правото. Други майки пък обявиха, че имало „неяснота” в Кодекса за социално осигуряване, макар че в чл. 53 (4) е казано дословно: „Паричното обезщетение по ал. 1, 2 и 3 не се изплаща при смърт на детето, даване за осиновяване или при настаняване на детето в детски заведения, включително и детски ясли, както и при отглеждането му от лице, включено в програми за подкрепа на майчинството”. А и ми е трудно да повярвам, че когато получаваш някакви пари от държавата съгласно действието на някакъв закон, ти не си запознат със същия този закон! Освен, ако не живееш нейде из Факултето и си неграмотен. Връх на наглостта пък беше искането на тези майки да им бъдат опростени и... ГЛАВНИЦИТЕ.!!!

3. Поредната Власт отново се опитва поредно да се заиграва предизборно, на практика подпомагайки определен кръг избиратели с чисто безлихвени  заеми и то във времена, в които финансовият министър непрекъснато се мъчи да ни обясни, че пари в бюджета няма.

И дано не бъда разбран погрешно. Аз добре знам, че обезщетенията  за отглеждане на малко дете са крайно недостатъчни, както всички хубави неща в тая държава и се надявам (дай си Боже) някой ден наистина да можем да сме толкова богати, че да обезпечим финансово една насърчаваща раждаемостта действаща политика. Но тук става въпрос за нещо съвсем различно. За равенството пред действащия Закон, пред който, по презумпцията създадена още от древните римляни, всички сме равни...




Гласувай:
26



1. krassko - Идват избори, няма как...
13.07.2011 20:44
Не разбра ли, че опрощават и сметките за парно на тези които не са плащали повече от три години. А ние, които си плащаме сметките ще отидем под строй да гласуваме за Фандъкова.
цитирай
2. анонимен - Що не родиш едно и ти бе /мръсна дума/,
13.07.2011 21:08
тогава да пишеш глупости. Да сравняваш майчинството с количка /ПС/, или с клозет /сграда/, си е върхът /deep/ на /пак мръсна дума/...
Те само памперсите струват толкова, пюретата и гащите не ги броим.
6700 МАЙКИ, повечето от Гладните райони, измушкали данъка ти Смет.

Кой комунист те е възпитал, та да имаш наглостта и от майчинството да правиш лозунги?!?!
цитирай
3. mamkamu - :)
13.07.2011 21:25
krassko написа:
Идват избори, няма как...
Не разбра ли, че опрощават и сметките за парно на тези които не са плащали повече от три години. А ние, които си плащаме сметките ще отидем под строй да гласуваме за Фандъкова.


Е да де, ама опрощаването насърчава такива като мен да не си плащат данъците и осигуровките. Щото няма смисъл да се бъхтем, пък накрая да опрощават на воля... :))) После що имало сива икономика. Не сива, вече черна има...
цитирай
4. mamkamu - !
13.07.2011 21:32
анонимен написа:
Що не родиш едно и ти бе /мръсна дума/,
тогава да пишеш глупости. Да сравняваш майчинството с количка /ПС/, или с клозет /сграда/, си е върхът /deep/ на /пак мръсна дума/...
Те само памперсите струват толкова, пюретата и гащите не ги броим.
6700 МАЙКИ, повечето от Гладните райони, измушкали данъка ти Смет.

Кой комунист те е възпитал, та да имаш наглостта и от майчинството да правиш лозунги?!?!


Казвай си ги мръсните думи на воля, аз не цензурирам...

Ти май не схващаш разликата между количеството обезщетения за майките и чистото нарушение на закона. Това са две съвсееееееем различни неща, но за това трябва да си размърдаш сивите клетки, но не съм сигурен и че това ще помогне :) И къде видя лозунги, че не разбрах!?
цитирай
5. анонимен - Я остави тая работа.
13.07.2011 21:44
Нарушавали закона. За първи път?!:)
Популизъм като техния.
Аз като данъкоплатец от черната икономика, не давам ни лев, за партийните им субсидии, изяли детските на 67000 майки.
Ей затова пиши...
цитирай
6. yotovava - Когато децата са посещавали детското заведение, за това е плащано. Таксата беше 40 лв.
13.07.2011 22:29
Да ме прощаваш, но поне тези пари трябва да се удържат от дадените за майчинство. Още нещо - яслата и градината работи до края на май, а после започва в средата на септември. Юни, юли и август детето пак се гледа от майката - така че тия месеци са си отново майчинство, при това платено. Лесно е да го кажеш, но аз имам син на 9 години и все още помня "великото" майчинство - лично моя милост не получи половината от парите, защото фирмата, в която работех, имаше някакви проблеми относно осигуровките на управителя си и НОИ така и отказаха да ми изплатят цялото майчинство.
цитирай
7. mamkamu - !
13.07.2011 23:00
yotovava написа:
Когато децата са посещавали детското заведение, за това е плащано. Таксата беше 40 лв.
Да ме прощаваш, но поне тези пари трябва да се удържат от дадените за майчинство. Още нещо - яслата и градината работи до края на май, а после започва в средата на септември. Юни, юли и август детето пак се гледа от майката - така че тия месеци са си отново майчинство, при това платено. Лесно е да го кажеш, но аз имам син на 9 години и все още помня "великото" майчинство - лично моя милост не получи половината от парите, защото фирмата, в която работех, имаше някакви проблеми относно осигуровките на управителя си и НОИ така и отказаха да ми изплатят цялото майчинство.


Ама аз не споря за количеството на парите, а за спазването на закона, какъвто е той в момента. Но явно и ти не можеш да зацепиш...

А пък и нали си съгласна, че 40 лв. детска градина е просто символична цена и тя е дотирана от всички данъкоплатци в тая държава независимо дали имат дете или не. Заради това не можеш да сравняваш обещетението за майчинство, за които всички гракват, че трябва да отговаря на пазарните цени с дотираните цени за детска градина?! Не можеш да вадиш едното от другото просто, защото са несъпоставими величини. Айде пак помисли, но не с чувство, а с логика :)
цитирай
8. mimayordanova - От статията ти разбирам, че най п...
13.07.2011 23:01
От статията ти разбирам, че най после е открит врагът, който руши устоите на държавата. 6700 майки. А ти го порица публично. Защото имаш силно развито чувство за държавност и социална справедливост.
P.S.
Познавам Законите.
И съм майка на 2 деца. На 31 и 29 години.

цитирай
9. yotovava - Сега давам ти една задачка, много проста.
13.07.2011 23:08
Едно дете може да тръгне на ясла някъде към годинка и половина. До края на платеното майчинство остават 6 месеца. В моя случай синът ми тръгна на ясла март месец, та - март, април, май - 3 месеца. През август навърши 2 години. Нали разбираш, че никой не отчита времето, в което децата не са посещавали детската ясла до навършването на две години. Тоест, ако в случая от мен се искаха да връщам пари - щяха да искат да върна за тези 6 месеца, без да се отчита, че три от тях детето си е било вкъщи. Ще те светна нещо - по мое време законът беше .. "ако детето не е настанено в детско заведение" ... а по-късно се допълни с обяснението за типа на детското заведение. Мен не ме лови, но това е простата сметка - три месеца.
цитирай
10. mamkamu - !
13.07.2011 23:26
mimayordanova написа:
От статията ти разбирам, че най после е открит врагът, който руши устоите на държавата. 6700 майки. А ти го порица публично. Защото имаш силно развито чувство за държавност и социална справедливост.
P.S.
Познавам Законите.
И съм майка на 2 деца. На 31 и 29 години.



Нещо си в голяма грешка! Жалкото е, че след думите на Адамс отпреди повече от 200 години нищо не се е променило в схващането на средния обитател на тая планета:

"Демокрацията е власт на закона, а не на народа".

Нали схващаш РАЗЛИКАТА?

А и не става дума за враг в статията, а просто за нормалното спазване на закона. Дори от майките... Които би трябвало да дават някакъв пример на бъдещите граждани на тая страна, че законът е закон за всички.
цитирай
11. sarmatin - да ама
14.07.2011 00:06
нали си задавате и въпроса че докато някой са по кафетата цял ден а децата им на градина , децата заимат място на някои други деца на които родителите не са цял ден по кафетата и се чудят кой да им гледа детето. Начи по кафенца по гостита цял ден майчинството готово ,детето на градина да му бършат там задника и сичко 6. Е малко е нагло спрямо други хора, това не е терикатско това е тъпанарска работа.
цитирай
12. mimayordanova - От статията ти разбирам, че най п...
14.07.2011 00:22
mamkamu написа:
mimayordanova написа:
От статията ти разбирам, че най после е открит врагът, който руши устоите на държавата. 6700 майки. А ти го порица публично. Защото имаш силно развито чувство за държавност и социална справедливост.
P.S.
Познавам Законите.
И съм майка на 2 деца. На 31 и 29 години.



Нещо си в голяма грешка! Жалкото е, че след думите на Адамс отпреди повече от 200 години нищо не се е променило в схващането на средния обитател на тая планета:

"Демокрацията е власт на закона, а не на народа".

Нали схващаш РАЗЛИКАТА?

А и не става дума за враг в статията, а просто за нормалното спазване на закона. Дори от майките... Които би трябвало да дават някакъв пример на бъдещите граждани на тая страна, че законът е закон за всички.

Благодаря за поученията. Аз никога не бих написала статията с този текст и с тази идея, с която ти си я написал.
цитирай
13. mirachopi - Горкия ти...изгоря,сега като те погнат Бг майките,ще ти разкатаят фамилията.
14.07.2011 01:28
И аз съм майка и то на малки деца,но те подкрепям.Не може да искаме накой да спре на пешеходна пътека/защото и това е закон/ а някой да вземе едни пари и да се прави на неразбрал.Защото за неспазването на закона трябва всеки да си носи последствията,и така лека полека ще станем правова а не бананова държава.Аз тук в чужбина не спазих едно законче/просто като си подадох данъчната декларация не съм доразбрала,че в някакъв срок трябва да оставя другото копие в банката с която работя/имаха да ми връщат данъци,е върнаха ги ама аз си платих 70 евро за незнанието/което е недоглеждане,защото на листа го пише/,даже и не отдох да се обяснявам закона е железен.А по повод бг майките искам да ти кажа че в техния сайт бг мама,има жени с тежки психични увреди и мании на тема,бебета,пюрета и ваксини.
цитирай
14. mamkamu - :)
14.07.2011 09:03
sarmatin написа:
да ама
нали си задавате и въпроса че докато някой са по кафетата цял ден а децата им на градина , децата заимат място на някои други деца на които родителите не са цял ден по кафетата и се чудят кой да им гледа детето. Начи по кафенца по гостита цял ден майчинството готово ,детето на градина да му бършат там задника и сичко 6. Е малко е нагло спрямо други хора, това не е терикатско това е тъпанарска работа.


Точно така е. Има и такива случаи. Не казвам, че са масова практика. А и при целия тоя недостиг на места в детските градини (където шансът за успешен прием е по-малък отколкото в университетите) това си е направо нечестно спрямо други майки.
цитирай
15. mamkamu - :)
14.07.2011 09:16
mirachopi написа:
Горкия ти...изгоря,сега като те погнат Бг майките,ще ти разкатаят фамилията.
И аз съм майка и то на малки деца,но те подкрепям.Не може да искаме накой да спре на пешеходна пътека/защото и това е закон/ а някой да вземе едни пари и да се прави на неразбрал.Защото за неспазването на закона трябва всеки да си носи последствията,и така лека полека ще станем правова а не бананова държава.Аз тук в чужбина не спазих едно законче/просто като си подадох данъчната декларация не съм доразбрала,че в някакъв срок трябва да оставя другото копие в банката с която работя/имаха да ми връщат данъци,е върнаха ги ама аз си платих 70 евро за незнанието/което е недоглеждане,защото на листа го пише/,даже и не отдох да се обяснявам закона е железен.А по повод бг майките искам да ти кажа че в техния сайт бг мама,има жени с тежки психични увреди и мании на тема,бебета,пюрета и ваксини.


Радвам се, че има хора, които разбират за какво става дума. Примерът, който си дала е много удачен. Трябваше обаче да излезеш на протест, можеше да ти опростят глобата... Опссс... забравих, че не живееш в България :)

Чувал съм за този сайт бг мама. Той си е направо фактор в обществения ни живот. При това фактор непренебрежим :)
цитирай
16. анонимен - Как не ви е срам да изкарвате тези ...
14.07.2011 12:07
Как не ви е срам да изкарвате тези жени, които не са дали децата си от добро на детска градина престъпнички? Дали са ги да тръгнат на работа, защото парите не стигат. Парите, които те трябва да заработят, за да може държавата да плаща детските и социалните на 1 милион цигани. Тези майки ли съсипаха държавата.
Засрамете се ,ако вообще това е възможно за вас.
цитирай
17. bojo12345 - Държавата е длъщник на БЪЛГАРКИТЕ - Майки на едно ,две аедна малка част на повече
14.07.2011 12:36
Докога политиката на държавата по отношение на детските ще продължава да стимулира циганската раждаемост,на жени които дори не знаят рождинните дати
на децата си,да получават детски и да си живеят на гърба на данакоплатеца.
Там е проблема.Който няма принос и не е плащал данъци не може да лежи на гърба на обществото.
цитирай
18. mirachopi - Нещо си се пообъркал-16. анонимен
14.07.2011 13:06
анонимен написа:
Как не ви е срам да изкарвате тези жени, които не са дали децата си от добро на детска градина престъпнички? Дали са ги да тръгнат на работа, защото парите не стигат. Парите, които те трябва да заработят, за да може държавата да плаща детските и социалните на 1 милион цигани. Тези майки ли съсипаха държавата.
Засрамете се ,ако вообще това е възможно за вас.

Ако те бяха тръгнали щяха да им спрат тия пари,говорим за майки,които хем са седяли на кафенето,хем някой им е плащал да си гледат децата,е това го няма никъде.Уверявям те,и темата е закона а не колко са парите и дали им стигат.
цитирай
19. mirachopi - Едно уточнение,
14.07.2011 13:09
в Испания,майчинството е 4ри месеца,след което се оправяш както си искаш,но ако работиш държавата ти дава 100 евро за майка-работничка.Децата са скъпо хоби навсякъде по света,време е и българина да го разбере.
цитирай
20. penchoan - В този случай държавата не си е св...
14.07.2011 13:24
В този случай държавата не си е свършила работата както трябва. Защо не са искали от майките, даващи децата си на детски ясли декларация, че не получават помощи?
Да не говорим, че заплащането на майчинските 240 лева е почти символично. Държавата не може или не иска да се справи с контрабандата на цигари, където се губят стотици милиони, а се хванали за майките. По всички пазари цигани свободно продават контрабандни цигари и никой не ги закача, значи държавната политика е такава. Но майките неволно ощетили държавата - дайте да им съдерем кожата.
Както се казва в поговорката: "За кокошка няма прошка, за милиони няма закони".
цитирай
21. анонимен - Щом е на чужд гръб,
14.07.2011 14:02
опрощават като за световно. Поощряване на тарикатлъка - нищо повече. (((
цитирай
22. neutral - "Връх на наглостта пък беше ...
14.07.2011 14:14
"Връх на наглостта пък беше искането на тези майки да им бъдат опростени и... ГЛАВНИЦИТЕ.!!!"

Абсолютно. Това беше изключително нагло.
И тук не става въпрос за две-три майки, а за хиляди, ощетили държавата за милиони. В един репортаж няколко жени дори обясняваха, че ще съдят държавата в Страсбург. Че имало група, която сезирала Комисията по дискриминация (все едно има нещо общо). И пак щели да търсят начини да им се опростят главниците.
Най-притеснително бе тоталната липса на усещане за вина, желанието да се обвини някой друг, да се избяга от отговорност дори и, когато си очевидно виновен. Типично женски манталитет, свързан с едно явление наречено Феминизъм, което мачка целия свят вече 50 години. И е създало едни жени с отвратително мислене, на което можем да станем свидетели всеки ден. Безспорно и мъже се занимат с далавери и крадат. Но когато мъжът го хванат, той поема отговорност. Докато жената гледа да обвини някой мъж, да се позове на дискриминация и като цяло да влезе в ролята на жертва, която обществото й предоставя като възможност. Съвременната жена е изключително привилегировано същество и това е създало едно чувство за безнаказаност, което става явно от такава наглост като примера с главниците. И това, че нямаше никаква реакция както от правителство, медии, обществото като цяло го доказва.

Действията на правителството са популизъм до известна степен, съгласен съм. Но от друга страна, феминизма е огромен като мащаби проблем, мнозинството от жените са с феминистко мислене. А също са и мнозинството от избирателите. Така че, бих го изтълкувал като разумен политически ход. Все пак става въпрос само за лихви, понякога трябва да избереш по-малкото зло. Както и да го погледнеш жените властват, те определят кой ще управлява. Доказателства за това са издънките в световен план - Буш, Обама, Хил. Клинтън, Шварценегер. И всеки се съобразява с тяхното мнение.
А какво да кажем за Първанов, който веднага беше склонен да им опрости всички задължения?:) Циганин.
цитирай
23. neutral - Страшното е, че на женската прос...
14.07.2011 14:27
Страшното е, че на женската простотия заради феминизма не й се обръща никакво внимание. Ако започне да се дълбае там си нямате и представа какви неща ще лъснат.
цитирай
24. hoyden - Много безумна история
14.07.2011 14:47
Абсолютно съм съгласна, че законите са написани, за да се спазват - БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ от всички!
Обаче ми идва в малко повечко, когато тези закони се пишат в ущърб на обществото. Една държава, със застаряващо поколение и отрицателен прираст, не може да си позволи лукса да ограничава раждаемостта с някакви измислени и странни закони. И после да се чудим, защо няма деца...Не става така.
Защо държавата не оправи първо бакиите и кашите с големите данъчни измамници, които дължат милиони на държавната хазна? Може би, крадеца вика дръжте крадеца? Забравихме ли колко депутати "пропуснаха случайно" да опишат в данъчните си декларации движимо и недвижимо имущество, придобито по време на мандата им ? Това не е ли престъпление?? Обаче, колко депутата, бяха санкционирани, глобени, арестувани за това престъпление? Ще помогна с отговора - НИКОЛКО!
И сега за майките се хванаха....много жалка история...
А раждаемостта трябва да се стимулира, защото обществото ни загива!
Ще ви дам един пример. В Канада, през последните няколко години, се прави всичко възможно, за да се стимулира раждаемостта. Открили, че населението застарява и през незнам-си-коя година, пенсионерите ще са в пъти повече от хората в работоспособна възраст. И променят законите. Вместо шестмесечно майчинство, увеличават срока на една година. Във времето, когато майката е в майчинство, тя получава 80% от брутната си заплата.Ако майката е безработна, държавата и отпуска сума, равна на 80% от минималната работна ставка - т.е. 9.75$/час. Дори и с минималното заплащане, майката може да си позволи да отгледа спокойно бебето си. Ако майката е самотна, има допълнителни бенефити от държавата. От деня на раждането на бебето, майката получава около 400$ на месец от Федерална Канада и около 600$ на тримесечие от Провинция Кебек. Пълно е с частни детски градини, цените са между 14 и 30$ на ден, но държавата субсидира майките и поемат разхода за детето, а майката плаща 7$ на ден.
Много Бг мами тук имат по 3-4 деца. Защо ли?
цитирай
25. neutral - Какво общо има неспазването на з...
14.07.2011 15:03
Какво общо има неспазването на закона със стимулирането на раждаемостта? И аиде поспрете с използването на децата като заложници, да си измивате ръчичките с тях и да използвате мъжете цял живот. Обществото трябва да е загрижено за създаването на качествени хора, а не за обем такива. Защото по тази логика трябва да издигнем паметник на циганката-майка мъченица. Тя ви засрамва всички псевдомайки в тая държава с обем продукция. И айде не ми давай за пример Канада, да не ти я дам аз за пример. До какви дивотии може да доведе толерирането на женската простотия. И добре, че системата се е саморегулирала в последствие и се е върнала до начално положение на стабилност. Но само мога да си представя колко е струвала на данъкоплатците тази изгъзица.
Тук не става въпрос за някой депутат, а за близо 7000 БЪЛГАРСКИ ЖЕНИ!!! И което е още по-лошо, фактът че мнозинстовото от останалите жени, както в случая, са склонни да ги защитават. Всички жени сте като един голям овчи организъм, това сте вие.
цитирай
26. hoyden - neutral, а вие сте един сексист- доста неприятен
14.07.2011 15:14
Не забравяйте, че и вас майка ви е раждала и сега ръсите хули, защото една ЖЕНА ви е дала правото да живеете...
Жалък сте!
цитирай
27. neutral - Ми, бейби, да си прережат вените ...
14.07.2011 15:30
Ми, бейби, да си прережат вените всички жени тук, че не са се родили в Канада, а в поскомунистическа държава, а? Те със сигурност 2/3 от населението на земята, които живеят в Африка, Индия, Китай биха си мечтали да живеят в България. Епаа и аз искам да съм Брат Пит, да имам милиони и да чукам Анджи, ама не рева като вас, че България не е Холивуд. Истината е, че БГ жените, и жените като цяло, са изключително разглезени същества, които са свикнали цял живот да консумират много повече отколкото произвеждат. Да смучат от мъжа си, да смучат празни пари от заеми, които често и не връщат, да смучат помощи от държавата, която ги обгрижва за щяло и нещяло, а през цялото време да висят в някоя офисче за 600 лв, или да разхождат детенцето в парка, обяснявайки как "Да си майка е най-трудната професия!". Че вие, идиоти, сте основните виновници за финансовата криза. Вие, за разлика от мъжа, консумирате много повече отколкото прозизвеждате, вие храните Молове, и купувате, често с пари на мъжете, всичко ще е розово и лъскаво, създават се изкуствено за жените един куп ненужни работни места със съмнителна полезност и производителност, вие обирате мъжете след развод и им взимате дома, въпреки, че през живота си една плочка не сте сложили в къщата, вие се правите на кариериски и заемате мястото на някой мъж, който храни семейство. Обаче вие си прибирате ваш'те парички в джоба, и търсите принца, който да изкарва два пъти повече да ви храни, вас и детето ви. И от всичките ви напъни да се правите на "работещо момиче" пак преебани са мъжете. Вие гледате 24/7 сериали с богати мъже живеещи в палати, и онанирате мисловно, многочасови предавания за диети, силикон, партита, козметични процедури, луксозни дрехи, екскурзии..и те са се увеличили двойно за последните години, все едно света не е в най-тежката си криза от 80 години, а напротив, хората са станали 2 пъти по-богати. Нещастници.
цитирай
28. elinora - mamkamu,
14.07.2011 15:35
абсолютно си прав в извода, че това с опрощаването на неправомерно взетите майчински е чисто предизборен ход. справедливо ще е сега да излязат на протест и майките, които най-майчински са си гледали децата в къщи и да поискат някакъв паричен бонус (поощрение), иначе са си направо прецакани. вместо да ги хвърлят в детската ясла и да си гледат кефа по кафенцата :))
цитирай
29. kass - mamkamu
14.07.2011 16:06
Да де, ама за да се спазва законът той трябва да е ясен. Не да се промени в един момент и след това със задна дата да се търсят пари от хората, това първо! Второ, за да няма недоразуения при постъпването на детето в яслата можеше да се изисква бележка от работодателя на майката, че майката е започнала работа, по този начин щеше да се избегне липсата на информираност и трето - майчинството е включено в осигуровките, които всеки месец плащаме, както и болничните... т.е. дори майката да започне работа има пълно право на майчинство... Този акт на събираемост на майчинството е срамен защото държавата не е предприела никакви мерки да предотврати подобно недоразумение и най-вече защото се опитват да изкарат майките крадли, което е недопустимо отношение на държавата към гражданите й.
цитирай
30. eloiz - Абсолютно съм съгласна, мамкаму!
14.07.2011 18:22
Радвам се, че се намери поне един човек с чуство за справедливост, който да стане и да каже, че да, тези жени са извършили нещо неправомерно, независимо дали са искали или не са! Аз също съм жена, и на мен ми спредстои да бъда майка, но поведението на тези жени ми е отвратително! Мамкаму, хора, тук изобщо не говорим за размера на помощите за децата, нито пък за непригодността на законите, нито за некомпетентното им прилагане! Тук говорим за това, че някой не си е платил и не желае да си плати сума, която е взел неправомерно - защото ясно е казано, че при определени обстоятелства тя не му се полага! Ето го простото начало, малкото камъче, от което започва всичко в тая тъпанарска държава - Вуте нЕма да върне прасето на Нане, щото вече го били изяли, щото прасето само си било виновно, щото Нане не го бил пазИл...
цитирай
31. eloiz - Там е работата, елинора,
14.07.2011 18:25
че не искат да излязат, всичките тия майки - "балами".... Ако бяха излезли, нещата нямаше да бъдат такива...
цитирай
32. neutral - Как ли е женския вариант на Бай Га...
14.07.2011 18:45
Как ли е женския вариант на Бай Ганьо? Бай Ганьовица сигурно. Повечето жени тук се опитват да извадят от пиле мляко да оправдаят майките ощетили държавата. Останалите пък са против това, но с мотива сакън да не се минем. Яд ги е, че някой друг се е облажил, а те не. То и затова от основен интерес на репортерката по новините беше дали ще върнат лихвите на тези, които са си платили добросъвестно. Горкичките, да не се минат случайно, че са си платили законово дължимите главница плюс лихва на държавата, като бели граждани. Даже протести планират гледам.:) Така и така се феминизира масово холивудската продукция, вече едни много силни жени, бият мъже наляво надясно. Освен много силни са и много умни, учени, астрономи, изобретатели, хакери, нищо, че в реалния живот "жена" и "технология" са взаимноизключващи се понятия. Тааа в тоя смисъл могат да направят екранизация по произведението на Ал. Константинов с главен герой жена, би било съвсем актуално.
цитирай
33. beijaflor - mamkamu
14.07.2011 19:23
Спориш с радиото...
И аз се пробвах да обясня този принципен въпрос на няколко майки (при това не случайни), но се оказа просто невъзможно. Информацията не достига до тях, защото веднага започват да го приемат ЛИЧНО и да ме заливат с аргументи като: "Аре бе, ние ли сме най-големите престъпници...? " "Какво са тия пари за детето? Ти знаеш ли колко струват...?" и т.н.
Тъжното е, когато един народ започне да дели нарушенията на закона на "малки" и "големи" и на "на тях им е простено, защо не се захванат с еди-кои си там престъпници..."
Още по-тъжно е, защото само една от споменатите майки твърдо беше отказала да се "възползва" от познатата схема, според която, по стария закон й се полагаха 90% от последната заплата в продължение на 9 месеца.
(За тези, които не знаят за какво говоря - имаше една "схема", според която се даваха "едни пари" на работодателя, за да ти се води в последните 6 м. преди майчинството заплатата например 2000 лв. и след това "Държавата, която дружно плюем" започва да ти плаща 90% от тези 2000 лв. за 9 месеца (или беше 1 година). Простата сметка е: ако получаваш 500 лв и доплатиш по 1500 на месец за 6м. назад т.е. 9000, за следващите 9м. (1 г?) ще получиш по 1800 лв на месец майчинство - вие си направете сметката. Скрупули няма, когато е "заради детето".
Не бива да е така - нарушението е нарушение, дори и когато мислиш, че законите са тъпи.
цитирай
34. lelya - И аз съм майка на 2 децаи едвам се ...
14.07.2011 19:31
И аз съм майка на 2 деца и едвам се докопахме до ясла за малката, а нямам баби да ми я гледат и трябваше да се връщам на работа. Според мен това решение трябна да се обжалва, съгласна съм, че е дискриминационно да опростиш лихви на едни, а на други не. Като са били жалки парите защо ги взимат? (Защото са авнта, дава ги държавата, т. е. мой порцион си е, полага ми се). Аз не взимам детски и никога не съм взимала, именно защото парите са жалки и не можех да понеса унижението да се редя по опашки с циганките като просякиня (а ми се полагат да ви кажа). Оправихме се някак си.
цитирай
35. sherif - Това е
18.07.2011 20:31
важна тема.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9470496
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол