Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
07.05.2012 20:30 - Тъмно ли е бъдещето за Европа след президентските избори във Франция
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 14023 Коментари: 24 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

imageПоказаха ли президентските избори във Франция, че Европа тръгва по нов път? Ако въобще победата на социалиста Франсоа Оланд на президентските избори може да бъде тълкувана, като някакъв предвестник на бъдеща нова европейска лява вълна, то бъдещето на Европа започва да придобива все по-тъмни краски след вчерашните избори в тази толкова важна за Европейския съюз страна. В момент, когато Старият континент е обхванат от болестта на финансовата и икономическа криза, едва ли хапчето „социалдемокрация”, със всичките му нежелани странични действия ще се окаже необходимото лекарство.

Още в предизборната си кампания Оланд заяви няколко обезпокоителни намерения, които, при наличието на 5% бюджетен дефицит, могат да накарат всеки нормален човек да настръхне. Той обяви, че ще сложи край на политиката на финансови ограничения, ще свали пенсионната възраст на 60 години за хората започнали работа преди осемнайсетгодишна възраст, ще увеличи минималната заплата, ще спре политиката на съкращения в държавната администрация, ще построи 2,5 мил. социални и студентски жилища! Откъде ще вземе пари за тези иначе добри намерения ни става ясно, когато разбираме плановете му да обложи доходите над 1 милион евро с 75% данък, а тези над 150 000 евро с 45%., от подкрепата му за вдигане на ДДС-то и още данъчни реформи, чиято цел е да отправят посоката на налозите нагоре. Само така си мисли обаче той.

Единственият ефект от тези чисто популистки мерки е, че богатите ще започнат да се отказват от френското си гражданство, подобно на „колегите” си от САЩ, а много от компаниите ще преместят производството си извън Франция.

И докато такива политики са присъщи за социалисти, то учудващото е, че в последните години редица десни правителства от семейството на Европейската народна партия се доближават до тях.

Саркози например също се издъни през мандата си предлагайки вдигане на ДДС-то, въвеждане на т.нар данък „Гугъл”, данъка върху финансовите трансакции, задължителен минимален данък печалба на корпорациите –все неща присъщи за един социалист, но не и за десен президент, за какъвто той се представяше пред сънародниците си и по света. Обезпокоително обаче е, че и неговият конкурент, социалистът Оланд, се съгласява с повечето от неговите предложения.

И това не е така само при бившия вече френски президент. Подобни действия се наблюдават и при други десни правителства в Европа, които се опитват да се борят с кризата, като взимат от онези хора, които произвеждат и работят, за да дадат на онези, които главно консумират, живеейки на държавни помощи и спазвайки социалдемократическата мантра за солидарност. Разбира се този модел действаше, когато европейските икономика и финанси работеха що годе добре и затова Европа (поне западната й част) се превърна в един наистина социален континент, където на всеки гражданин е гарантиран сносен жизнен минимум. Мечта, която при наличието на добре развиващо се стопанство, би трябвало да бъде втора по важност след основната - предоставянето на свобода на частния капитал да се развива в условията на честна конкуренция.

В последните десетилетия нещата взеха да се попроменят. Голяма част от производствата бяха преместени в развиващите се страни, където евтината работна ръка успешно конкурираше и конкурира високоплатения и придирчив европейски работник. Европейското население застарява и съотношението пенсионери-работещи се измества количествено плавно в полза на първите. Социалните помощи и помощите за безработни непрекъснато се увеличаваха, както количествено, така и видово. Получи се така, че европейските правителства взимаха заеми, за да могат да покриват дупките в бюджетите си и да подържат стандарта  на живот на една голяма част непродуктивно население без да мислят стратегически напред. Много от управляващите десни правителства не спазваха златното правило разходите да са равни на приходите. Така се стигна до днешната свръхзадлъжнялост на почти всички страни от ЕС и настоящата криза е само върха на айсберга, защото в дългосрочен план няма да има бъдеще за Европа, ако европейците не започнат да харчат само онова, което изкарват.

Това разбира се ще спре растежа стимулиран в последните години главно със взимане на заеми, както на държавно, така и на фирмено и чисто битово ниво. Нататък Европа едва ли ще се върне скоро към златните си времена от последните 40 години на 20 век, но този ход назад в социалната сфера ще и помогне да се запази, като конкурентноспособна на световния пазар, където новите световни звезди, като Китай, Индия и Бразилия отдавна са изгрели.

Още един много важен момент (пропускан в почти всички исторически и икономически анализи) е какъв ще бъде духът на европейските нации и на средния европейски гражданин. Дух, който е позволил на Европа да бъде центърът на света през последните 500 години. Дух, който е карал европейците да откриват нови светове, да изобретяват, да вникват в тайните на природата и науката, да творят, да покоряват света... Дух, който караше управляващите и творчески елити, в една континентална конкуренция, да повеждат напред инертните маси. Днес този дух много трудно можем да открием сред европейските нации, разглезени от удобствата и гарантирания комфорт на консуматорското общество. А той ще е абсолютно необходим, ако те имат волята и желанието да продължат напред.

image




Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. andrei - Не виждам европейските богаташи да се преселват в България,колкото и евтина
07.05.2012 20:56
да е работната ръка у нас.С избирането на Оланд за Президент на Франция,ще се сгъстят облаците над Борисов и напъните му за Шенген,ще бъдат зарити и с френска пепел.Ползата ще е за Румъния,която ще бъде отделена от България и Франция ще е нейният гарант за ускореното й влизане в Шенгенската зона,за което има вече достатъчни основания и индикации.Докато мутрата Борисов е на власт,това няма да се случи за България.Колкото до тезата ти,че социал- демокрацията за Европа е безпочвена-съжденията ти са нелепи и не почиват на релностите,които настъпват в Европейският Съюз.
цитирай
2. diso - Понякога се замислям... и не намирам отговор на един въпрос
07.05.2012 21:33
За чий... е на богатите страни СТО? Какво би станало, ако се върнат към протекционизма? Тогава, на германците няма да се налага да спират производството на Астра "у дома", шведите ще си правят Ериксоните, а фините - Нокиите и т.н.
цитирай
3. fireball - Ако ги няма онези гдето консумират, ...
08.05.2012 08:09
Ако ги няма онези гдето консумират, тези, които произвеждат и работят няма да има какво да правят. И след двадесетина години, като се роботизират заводите, къде ще работиш, дори и да искаш? Интересен е и въпросът, какво точно "произвеждат" банките? Нещата са много по-сложни отколкото елементарните "ляво-десни" "обяснения" и заклинания...
цитирай
4. chavdar01 - ЕВРОПА И СВЕТА ИСКАТ МАЛКО ПОВЕЧЕ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА!
08.05.2012 09:18
ЗАТОВА НАВСЯКЪДЕ ИЗБИРАТ СОЦИАЛИСТИ.ЗА НАС Е ПРИТЕСНИТЕЛНО ЗАЩОТО СМЕ ВИДЯЛИ И ЖИВЯЛИ В БЪЛГАРСКИ СОЦИАЛИЗЪМ.НО ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ЧЕ ЕВРОСОЦИАЛИЗМЪТ Е ДОСТА РАЗЛИЧЕН ОТ БЪЛГАРСКИЯТ СОЦ.
цитирай
5. mamkamu - !
08.05.2012 09:45
andrei написа:
Не виждам европейските богаташи да се преселват в България,колкото и евтина
да е работната ръка у нас.С избирането на Оланд за Президент на Франция,ще се сгъстят облаците над Борисов и напъните му за Шенген,ще бъдат зарити и с френска пепел.Ползата ще е за Румъния,която ще бъде отделена от България и Франция ще е нейният гарант за ускореното й влизане в Шенгенската зона,за което има вече достатъчни основания и индикации.Докато мутрата Борисов е на власт,това няма да се случи за България.Колкото до тезата ти,че социал- демокрацията за Европа е безпочвена-съжденията ти са нелепи и не почиват на релностите,които настъпват в Европейският Съюз.


Те богаташите се преселват по разни острови и уредени страни с ниско данъчно облагане. За съжаление ние не може да бъдем наречени "уредена страна", че някой да ни обръща внимание. Със разсъжденията ти за Борисов и Шенген съм съгласен. А относно социалдемокрацията... Аз не казвам, че тя няма бъдеще в Европа. Казвам, че по време на икономическа криза не е удачнияj избор.
цитирай
6. mamkamu - :)
08.05.2012 09:53
diso написа:
Понякога се замислям... и не намирам отговор на един въпрос
За чий... е на богатите страни СТО? Какво би станало, ако се върнат към протекционизма? Тогава, на германците няма да се налага да спират производството на Астра "у дома", шведите ще си правят Ериксоните, а фините - Нокиите и т.н.


И това може да стане някои ден. Засега обаче големите стари износители имат изгодата от СТО. От тази изгода все повече се възползват обаче и новите ориентирани към износ икономики от развиващия се свят, та ще видим до кога ще съществува тая организация :)
цитирай
7. mamkamu - !
08.05.2012 09:57
fireball написа:
Ако ги няма онези гдето консумират, тези, които произвеждат и работят няма да има какво да правят. И след двадесетина години, като се роботизират заводите, къде ще работиш, дори и да искаш? Интересен е и въпросът, какво точно "произвеждат" банките? Нещата са много по-сложни отколкото елементарните "ляво-десни" "обяснения" и заклинания...


Съгласен съм с първата част на написаното. А банките просто извършват търговия - продават и купуват пари :) Както всяка друга търговия :)
цитирай
8. mamkamu - :)
08.05.2012 09:59
анонимен написа:
Много точен анализ. Според мен Европа няма да я бъде занапред, освен ако заплатите не станат, като в Китай :)
Божо


Благодаря :) Ако някой ден заплатите в Китай станат, като сегашните в Германия, а дано :)
цитирай
9. mamkamu - !
08.05.2012 10:22
chavdar01 написа:
ЕВРОПА И СВЕТА ИСКАТ МАЛКО ПОВЕЧЕ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА!
ЗАТОВА НАВСЯКЪДЕ ИЗБИРАТ СОЦИАЛИСТИ.ЗА НАС Е ПРИТЕСНИТЕЛНО ЗАЩОТО СМЕ ВИДЯЛИ И ЖИВЯЛИ В БЪЛГАРСКИ СОЦИАЛИЗЪМ.НО ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ЧЕ ЕВРОСОЦИАЛИЗМЪТ Е ДОСТА РАЗЛИЧЕН ОТ БЪЛГАРСКИЯТ СОЦ.


!!! Ако говориш за ЕС, миналата година само в Дания спечелиха левите. Никъде другаде, а в момента по-голямата част от държавите в ЕС се управляват от десни правителства. Ако говориш за Латинска Америка, то повечето държави там, едва ли би трябвало да са ни пример за подражание.
цитирай
10. raders - Много точен анализ. Прекаленото ...
08.05.2012 15:33
Много точен анализ. Прекаленото залитане към социална политика ще съсипе Европа. Всичко трябва да бъде в рамките на допустимото
цитирай
11. simpleman - "производствата бяха пре...
08.05.2012 15:36
"производствата бяха преместени в развиващите се страни, където евтината работна ръка успешно конкурираше и конкурира високоплатения и придирчив европейски работник"
На практика това е една от, но не и единствената причина. Аз лично се сещам за още две - във въпросните страни няма така добре устроена социална политика, както в т.нар. развити страни и също така като правило няма толкова високи законови регулации по опазване на околната среда. Както се досещаш и двете са си солиден харч.
Само че всяка печалба си има цена. Въпросът е също така и Европа ли искаме да бъде такава? И това ли е което наричаш "свобода на частния капитал да се развива в условията на честна конкуренция"?
И още един въпрос си позволявам. Според теб, кой точно стимулира и рекламира "консуматорското общество"?
цитирай
12. boristodorov56 - Френското ляво не е българското.
08.05.2012 17:44
Пожелавам "тежките" проблеми на французите за българчетата.

Франция е толкова социална държава в момента, колкото България не е била по времето на развинтения соц. на Правешкия копанар.
цитирай
13. kostadin - Нито предният, нито настоящият ...
08.05.2012 18:09
Нито предният ,нито настоящият президенти са подходящи за Франция ,да не говорим за Европа
цитирай
14. kostadin - Съгласен НЕ съм с първата част на...
08.05.2012 18:15
[/quote]

Съгласен съм с първата част на написаното. А банките просто извършват търговия - продават и купуват пари :) Както всяка друга търговия :)[/quote]
Не очаквах да си толкова наивен.
Във всяка друга стока има вложен човечшки труд,а банките увеличават паричната маса защото вземащият кредит се подписва ,че ще върне повече пари от тези които му брои банката.
В момента гърците са започнали по селца и градове да използват за размена монета само човешкият труд без лихви или данъци.Те заради птова гласуваха за партии които отричат плащанията по заемите с произволно плаващите банкови лихви
цитирай
15. haralanov - Понякога...
08.05.2012 18:24
Понякога е по-добре да се объркат малко нещата.
И въпреки,че е ляв не вярвам Оланд да е по-лош президент от Сарко.
Срамно е лично за мен,че такива палячовци,като Берлускони и Саркози минаваха за десни.
цитирай
16. ok3223 - Саркози си отиде
08.05.2012 20:33
Иде реда на Меркел.
Десните трупали богатствата на народите, а левите ги разпилявали.
Та нали кризата бе докорана от Бушовците в политиката и икономиката, с не регулиран пазар, с монополизирана икономика, с пазарна икономика на ужким, и с парично лихвените фокуси на брокерите от Уол-стрийт, с лихвените и капиталови фокуси на големите американски и европейски банки. Парите са пишман стока. Парите + лихвите правят пари прим, въздуха "създава" още въздух под по-високо налягане, балона се надува и расте,расте ...и се пука с криза. Няма реално производство, и електронно цифрова гимнастика на банковите брокери най-после излиза от зоната на здрача(на банковите тайни), и се виждат от всички гигантските им мошеничества.
Кризата не започна през 2009 год, а много по-рано.В началото на 2005-6 облаците се сгъстяваха все повече и над БГ.
Боко бетонира в двете зали и магистралите 8-те милиарда оставени от Станишев и изтръска бюджета.
Залите и магистралите не носят печалби. Даже, искат пари за поддръжка, а Люлин милиони за ремонти,поради лошо качество на построеното. ЕС не даде пара за магистрали.
И Боко не реже вече ленти.
ПАРЕ НЕМА...
СЕГА СЕ ПОДГОТВЯ НОВА МАСОВА ПРИВАТИЗАЦИЯ ЗА СТОТИНКИ НА ОСТАНАЛАТА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ,ЗА ЗАКЪРПВАНЕ НА ПРОДЪНЕНИЯ ДЪРЖАВЕН БЮДЖЕТ.
Почна се с БДЖ и товарни превози,а ще завърши, както гусин Дянков се изрази интелигентно, ДОКАТО БГ държава не се освободи всички "ненужни активи", които притежава на територията на страната, в предприятия от всякакъв вид и род днес.
Чака ни тотално раздържавяване, тотален грабеж
Няма пари за болници, за образование,за лекарства, за увеличение на пенсии и заплати, за нищо, даже за милиардната вноска по външния дълг...за нищо не стигат парите.
Държавата, казват топ икономисти, била пред фалит
Дано не е така, защото хептен ще го загазим.
цитирай
17. diso - "Спестили" били...
08.05.2012 20:41
анонимен написа:
В България е наопъки: Социалистите спестиха 8,4 милиарда евро, десния ГЕРБ ги изхарчи всичките. Какво ще кажете. Не говорете общи фрази. Всичко зависи от олигархията. Нашата е близаческа и некадърна, плюс че е алчна.

А колко неразплатени харчове оставиха?! За милиарди!
А колко бюджетен излишък "потрошиха" за глупости, вместо да го спестят или да си разплатят разходите?! Милиарди!
цитирай
18. kostadin - Боко се хвали, че има много лентички ...
08.05.2012 21:02
ok3223 !
Боко се хвали ,че има много лентички -нищо не му пречи да ги нареже на по дребни но повече успехи.
Министър председател работещ ,като резач на ленти и президент с неограничено но мечтателско Его-по голямо и от това на Боко
цитирай
19. apostapostoloff - Това че левичарите
09.05.2012 06:03
печелят, означава само едно: в Европа хората масово обедняват. И как няма да обедняват като този ЕС е замислен и осъществен от европейската плутокрация с една едничка цел: ГРАБЕЖ!
цитирай
20. анонимен - Не ви чувам!
13.05.2012 15:59
ok3223 написа:

ПАРЕ НЕМА...
СЕГА СЕ ПОДГОТВЯ НОВА МАСОВА ПРИВАТИЗАЦИЯ ЗА СТОТИНКИ НА ОСТАНАЛАТА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ,ЗА ЗАКЪРПВАНЕ НА ПРОДЪНЕНИЯ ДЪРЖАВЕН БЮДЖЕТ.

Чака ни тотално раздържавяване, тотален грабеж
Няма пари за болници, за образование,за лекарства, за увеличение на пенсии и заплати, за нищо, даже за милиардната вноска по външния дълг...за нищо не стигат парите.
Държавата, казват топ икономисти, била пред фалит
Дано не е така, защото хептен ще го загазим.


Е КАК ТАКА БЕ ЧОВЕК? Нали уж при капитализма се живееше добре,а бившият соц беше нещо лошо? Как при Живков имаше пари за всичките тези неща? За болниците,за училищата,за стохилядната ни армия,за жилищното строителство,за кина,театри и опера и балет,за държавната телевизия, за заплати изплащани редовно на 25-и всеки месец и аванси давани на 10-и всеки месец на който иска,за пенсии,улично осветление с мощни лампи,за качествен асфалт по улиците,а не дупки като сега,за градски билети по 6 стотинки и хляб по 26 стотинки? как имаше пари за всичките тези неща при лошия соц,а сега при хубавия КАП няма пари за това? А?
цитирай
21. анонимен - "Откъде ще вземе пари за тези ...
13.05.2012 16:06
"Откъде ще вземе пари за тези иначе добри намерения нИ става ясно,"
Авторе! "НИ става ясно" се пише с Е! Не става ясно! Научи се първо да пишеш грамотно на български,а едва след това бистри политиката! Тя няма да ти избяга докато назубриш учебника по българска граматика.
Впрочем,ако искаш можеш да участваш в събарянето на руските паметници,ако се сещаш какво искам да кажа. На паметниците след 1944 година,а защо не и на паметниците след 1878 година? Все са едно. Руски са. Защо да не ги гътнем?
цитирай
22. анонимен - :) :) :)
14.05.2012 09:21
"Богатите французи може да избягат в Лондон не само за лятото"

http://www.dnevnik.bg/biznes/2012/05/13/1826456_bogatite_francuzi_moje_da_izbiagat_v_london_ne_samo_za/
цитирай
23. анонимен - "Богатите французи може да ...
14.05.2012 15:29
анонимен написа:
"Богатите французи може да избягат в Лондон не само за лятото"


Прав им път! Ще си скубят косите заради тях и ще се тръшкат истерично на земята франсетата.
цитирай
24. анонимен - Тъмно пи е бъдещето на Европа?
18.05.2012 22:09
На примера на Франция и други нормални страни - отговора е не ! Защото тяхните социалисти нямат нищо общо с нашите такива, а още по-малко с уж т.нар. "дясно", представено от милиоционерско-полицейски и съмнителни структури!
цитирай
25. анонимен - бъдещето на европа си е тъмно нез...
25.05.2012 15:10
бъдещето на европа си е тъмно независимо от изборите в франция.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9469152
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол