Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
01.10.2015 18:43 - Депутатите пак показаха, че нямат визия за бъдещето на нацията
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 9826 Коментари: 17 Гласове:
12

Последна промяна: 01.10.2015 19:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
imageВ сряда народните ни избраници решиха, че престъпленията на комунистическия режим в България не трябва да се изучават в училище, т.е. оставиха нещата, както бяха до сега – в едно ориенталско безвремие, където конформизма е издигнат на пиедестал за сметка на Истината, още от времената когато едни комунисти свалиха от Властта други комунисти.   И това стана отново с помощта на депутатите от ГЕРБ, които за втори път през последните 6 години се правят на ударени, навярно защото не са получили още инструкции от своя Бос или просто нямат свое мнение, както обикновено...

А въпроса е елементарен. Трябва ли нашите деца да изучават освободена от идеологически влияния история? Не е ли редно те да научат всичко за новата ни история, заедно със случилото се от Освобождението до 1989 година? И за кървавите земеделци-сопаджии, и за военните преврати, за предателите германофили, за предателите русофили, за зверствата на царската полиция и за зверствата на комунистическата власт. Надявам се, че отговорът е ДА, `щото иначе няма да ни бъде никак като нация. Ама хич.


Юрий Александров
http://mamkamu.blog.bg/
http://gledam.blogspot.bg/


image



Гласувай:
13



1. injir - Историята се оказва опасна тема., , ...
01.10.2015 20:32
Историята се оказва опасна тема. ,,Невежеството е сила,, - е казал Джордж Оруел.
цитирай
2. django - Визията им съвпада с тази на архи...
01.10.2015 20:49
Визията им съвпада с тази на архитектите на новият вавилонски ред. Те са просто послушни изпълнители на чужда воля и в последно време привеждат законодатлеството ни в съзвучие с луциферианските критерии за справедливост. Продали са си душите за мимолетен социално икономичекси комфорт но невежеството им може да им излезе твърде скъпо. Ако знаеха че света си отива нямаше да правят подобни безумия, а вероятно щяха да се замислят за бъдещето си във вечността. Което е основен екзистенциален въпрос.
цитирай
3. getmans1 - Повече от възмутително е, но ...
01.10.2015 21:11
... Мамкаму, кой да я напише тази история, питам аз!?

Знаеш ли колко депутати от БСП станаха доценти и професори за 25г. точно в тези факултети история, философия, политология и други важни сектори на науката.
Дявола в случая е даже по черен дори отколкото можем да си представим, ето разгледай това и ще видиш кой е обсебил СБУ и въобще образованието от замминистър на долу:

https://www.google/search?q=%D0%A4%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%A3%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D1%87%D0%B8%D0%B2%D0%BE+%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5+%D0%B7%D0%B0+%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F&oq=%D0%A4%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%A3%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D1%87%D0%B8%D0%B2%D0%BE+%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5+%D0%B7%D0%B0+%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F&aqs=chrome..69i57.38764j0j1&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

В последния ми постинг има още два подобни линка а положението ни е повече от сериозно за съжаление!
цитирай
4. 1997 - Трябва да се знае, че в социализма
01.10.2015 22:08
научихме какво е добър български рок, добра българска култура, силна българска армия, че може да има висока българска наука и индустрия. Сега тези спомени все още помагат.
цитирай
5. getmans1 - По соцвреме, мъжете бяха здрави докато влязат в казармата а жените в родилното, науката гледахме на „Пловдиският панаир“ а рок слушахме по „Метроном-Доминикал“!
02.10.2015 00:16
1997 написа:
научихме какво е добър български рок, добра българска култура, силна българска армия, че може да има висока българска наука и индустрия. Сега тези спомени все още помагат.


... Културата във всичките и разновидности беше на свИтовно ниво а вестник „Стършел“ критикуваше недъзите на обществото ни, намръщените продавачки и сервитьорки, крадливите бармани и търговци /все с „вуйчо владика„/!
... Индустрията също, изнасяхме компютри за Япония т.е. компоти а внасяхме „Акай“ и „Сони“ за Корекома, доларите 1980г. купувахме от ... сириските студенти на евтинийка ... по 3.20лв. VEF-а беше №1 но Телефункен-а е, друга „бира“.

Като споменах „бира“ се сетих как чаках на опашка за „прясна“ и въпреди това я надигахме за „парцали“.

Детски градини имаше бол ... но на другия край на града, отделен е въпроса, че за второто се дете 1983 година /хиляда деветстотин и осемдесет и трета година/ часах 4 /четири/ денонощия да си пазя някакъв измислен ред. Измислен, щото нищо не произлезе от това, местата бяха „заети“, впрочем излъгах, от това чакане все още имам няколко приятели, с които и сега си пием бирата, като си чукнем бутилките си казваме „Нас комунизма ни събра“

Ха, На здраве Малкия, предай поздрави на кака ДърДърева и кака Чара! :)))

Ха, забравих, предай много поЗдрави и на Сашо Симов от Америка, блазе му на момчето, че я откри ... в България!
цитирай
6. mamkamu - .
02.10.2015 08:53
injir написа:
Историята се оказва опасна тема. ,,Невежеството е сила,, - е казал Джордж Оруел.


Да така е. Въпросът тук обаче е съвсем конкретен. БСП и ДПС гласуваха против...
цитирай
7. mamkamu - ?!
02.10.2015 08:54
django написа:
Визията им съвпада с тази на архитектите на новият вавилонски ред. Те са просто послушни изпълнители на чужда воля и в последно време привеждат законодатлеството ни в съзвучие с луциферианските критерии за справедливост. Продали са си душите за мимолетен социално икономичекси комфорт но невежеството им може да им излезе твърде скъпо. Ако знаеха че света си отива нямаше да правят подобни безумия, а вероятно щяха да се замислят за бъдещето си във вечността. Което е основен екзистенциален въпрос.


Ама ти сериозно ли?!
цитирай
8. mamkamu - до getmans1
02.10.2015 09:02
Все си мисля, че има млади български историци, които не се влияят от идеологии. Вече има доста трудове и статии, които излязоха в последните години, които освен, че са интересни, показват висок професионализъм.

Линкът нещо не мога да го отворя...
цитирай
9. mamkamu - ?!
02.10.2015 09:05
1997 написа:
Трябва да се знае, че в социализма
научихме какво е добър български рок, добра българска култура, силна българска армия, че може да има висока българска наука и индустрия. Сега тези спомени все още помагат.


Освен за рока, всичко останало е чиста лъжа! А на свобода научихме ли се? Или това не представлява ценност за теб?
цитирай
10. alibaba2 - Да!
02.10.2015 09:46
Постинга е в десетката!
цитирай
11. vencivaleri1951 - Това решение на депутатите е правилно- дано е съзнателно
02.10.2015 11:38
И не откриват топлата вода. В Испания събраха костите в общи могили. Във френските учебници по история няма да намериш например какви престъпления са извършили първо Петеновците, а след това какво се прави срещу колоборационалистите или нарочените за такива. И с право. Засегнати са милиони души всеки със своите фамилии
и наследници.
Един антикомунист/ Хербст /написа след юнския преврат. "Правителството изкопа ров между себе си и народа който тепърва ще се пълни с кръв"/ цитирам по смисъл/,
а друг антикомунист Страшимиров написа:" Клаха народа както турчин не беше го клал"

9ти септември беше реплика която още толкова "разшири рова"
И защо ти искаш и "дуплика" по въпроса? Жестокостта например в Украйна се дължи главно според мен именно на "ровенето " на кокали от минали периоди.
Последователите на Бандера/а са станали такива защото десетилетия са сочени с пръст, бащите им са били по лагери или избити.../ повториха в Одеса Хатин. При това го повториха безнаказано. За сега безнаказано, защото който познава одесчани знае , че няма да бъде забравено После пак ще се търси друг момент за ново отмъщение и до кога така...
Имали смисъл от такова нахъсване каквото предлагаш, защото ти наистина предлагаш нахъсване. Аз познавам историк /добър историк/ сестра на едно от ястребинчетата. Може би нейната пра, пра внучка някога ако се занимава с история би могла да бъде безпристрастна, но прабабата повярвай ми не може. Тя и до днес скача на сън заради преживяния ужас. Вероятно има историци преживяли подобни неща и след 9ти септември-как да пишат безпристрастно?
Аз като тинейджър скачах много против Народния съд/ не съм съгласен и днес с конюктурни съдилища , но не скачам толкова/ Тогава баща ми донесе протокол от съдебно заседание в което Околийския началник на Сливница обяснява действията на ръководената от него жандармерия като превенция срещу партизанското движение. Личното в случая беше, че подпалван ва дядо ми къщата и дама/в едно с добитъка/ посред зима. Продълж
цитирай
12. kbalenciaga - Възможно ли е да е Случайно
02.10.2015 15:48
Това раздухване и коментиране, да се изучават или не, събитията случили се от 1944г. до 1989г.
В последно време много теми тук в блог. бг да има за Насилието през ВСВ, и от путинистите, а дори и от германо-тигровците.
В компютърните игри за деца, пълно с убийства, Насилие.
По телевизиите филми пълни с убийства и Насилие, особено в събота и неделя, когато хората си почиват?!
Новините пълни с "новини" за катастрофи, бедствия, убийства и Насилие.
В последните месеци има и засилено излъчване на възстановки, от най-различен времеви порядък. За рицари, за освободителните движения на българите, за Първата българска държава.
В същото време по Големите международните канали като Дискавъри, Нешънъл Джиографик, изобилства от филми за наркотици, затвори, банди с мотори, градски банди , за катастрофи на самолети, за възхода на Хитлер, за наркотиците на Хитлер, за любовниците на Хитлер и т.н.
По Големите международни канали за животни, толкова серии за акули, за лъвове.

Та възможно ли е да е Случайно всичко това?

А днес бил Международния ден за не насилие...
цитирай
13. getmans1 - Прав си, че има вече и такива историци, и като срещна нещо ново, от Освобождението насам ...
02.10.2015 19:46
mamkamu написа:
Все си мисля, че има млади български историци, които не се влияят от идеологии. Вече има доста трудове и статии, които излязоха в последните години, които освен, че са интересни, показват висок професионализъм.

Линкът нещо не мога да го отворя...


... го пускам, е и автора и аз някой път сме тотално оплюти.
И да знаеш, най-мазно плюят хора дето претендират за „вагони“с прочетени книги в живота си.

пп Отваря се линка, току що го пробвах, то едва ли ще е нещо за тебе.
цитирай
14. 1997 - Рокът, това е свобода.
02.10.2015 22:59
mamkamu написа:
1997 написа:
Трябва да се знае, че в социализма
научихме какво е добър български рок, добра българска култура, силна българска армия, че може да има висока българска наука и индустрия. Сега тези спомени все още помагат.


Освен за рока, всичко останало е чиста лъжа! А на свобода научихме ли се? Или това не представлява ценност за теб?


За свободата ли? ВСИЧКИ свободни духом политици днес са възпитавани при социализма. getmans1 също, просто не му харесва движението в група.
Не зная какви възражения имате по въпроса за българската индустрия? Кое новобългарско индустриално предприятие днес е критерий за мащабно? Българско, нали се разбрахме, с български финанси и мениджмънт.
А откритията? Може би на някой учен от БАНИ?
За професионализма на армията няма да питам, дадохме най- много жертви на глава участник в Ирак и днес търсим някой да ни пази отзад.
Оставам на мнение, че социализмът зададе БЪЛГАРСКИТЕ критерии, а това, че не са върховни е отделен въпрос. Ще се гордея, ако има повод днес. Дай пример!
цитирай
15. staler - комунизма е творение на запада и по ...
04.10.2015 21:09
комунизма е творение на запада и по специално на евреиския гении,дневен ред и мечта.все нещо пречи на великите евреиски планове--тамън великата октябърска революция се укрепи,дяда ленин се гътна и на власт да доиде троцки и компания/ребятата от източното америк.краибрежие/и да отвори таз необятна земя за необятната алчност на печатарите на зелено,и ет ти го некои си сталин,обърнал работата на персонална империя.в наши дни съшта работа--горби,елцин,путин ....оупс,ошибка,опят требва да делиме с народите на русия и личните му,путинови амбиции....да се изучава безпристрастно историята е добра идея,но илюзия на практика.за да се случи ще трябва някои кхан крум да управлява 20-30 години па след това да дръпнеме чертата..
цитирай
16. 1997 - Казвам ви, при социализма имаше повече поводи за българска гордост, свързани с бизнеса.
06.10.2015 20:35
11 наши фирми са сред стоте най-големи в Югоизточна Европа
Дума 7. Октомври 2015 , брой: 230
Единайсет български компании, основно от енергийния сектор, са включени в класацията на SeeNews TOP 100 SEE на стоте най-големи компании в Югоизточна Европа за 2014 г., съобщиха от агенцията за бизнес новини. Трите топ български компании са "Лукойл Нефтохим Бургас" АД, която запазва третата си позиция от миналата година, "Аурубис България", която също остава на осмо място, и "Лукойл България" ЕООД, която е минала две позиции напред и тази година заема 13-о място в класацията. Броят на българските компании в списъка се е увеличил с една спрямо миналата година. Новото включено дружество е АЕЦ "Козлодуй ЕАД, което заема 92-ро място.
Общо 18 български банки пък намират място в класацията на най-големите банки в региона - колкото и преди година, като почти всички или запазват позициите си, или ги подобряват. Най-високо, на осмо място, се класира "Уникредит Булбанк", следвана от "Банка ДСК" на 12-о място, като и двете банки запазват позициите си спрямо миналата година. Челната тройка на българските банки се допълва от "Първа инвестиционна банка", която се изкачва до 13-а позиция от 17-а за 2013 г.
България има 20 представители в класацията на стоте най-големи застрахователя в региона. Най-високо класираната компания "Армеец" АД е на 20-о място, следвана от "Булстрад Виена Иншурънс Груп" и "Лев Инс" АД, съответно на 23-а и 24-а позиция.
Класацията включва компании, регистрирани в Албания, Босна и Херцеговина, България, Македония, Молдова, Румъния, Словения, Сърбия, Хърватия и Черна гора, на база общи годишни приходи. Румъния, с население от 20 милиона и ръст на икономиката от 2,8% през 2014 г., продължава да има и най-много представители в класацията. Следват я Словения, Хърватия и България.

ТА ТИЯ, ДЕТО СА НАИСТИНА БЪЛГАРСКИ ПО СОБСТВЕНОСТ И ДНЕС СА ВСЕ ОТ СОЦИАЛИЗМА.
цитирай
17. darktales - @
06.10.2015 23:57
От една страна е по-добре, че ГЕРБ не гласуват такъв закон. Всъщност може да е лошо, но е "нормално" лошо. Ако го гласуваха, щеше да е цинично лошо. Всеки, който означава нещо в тази партия, е свързан по един или друг начин с тоталитарната номенклатура и нейните служби за насилие. Ако се приеме такъв закон в сегашна България, това означава децата да бъдат карани да заучават някакви неща, за които в обществото няма действен консенсус. След някоя и друга година може да учат, че ББ е избавил България от комунизма. И без това в гербаджийския комсомол повтарят някакви подобни мантри.

Въпросът има и една такава страна. Престъпления на режима ще рече престъпления на управлението. Управлението на страната според тогавашната конституция беше в ръцете на БКП. Т.е. това са престъпленията на тази конкретна партия. Няма значение с какъв замисъл е създадена, кой на кого е приемник - факт е, че престъпленията на управлението за този конкретен период от българската история са престъпления на БКП.
Ако не е така - ако тези престъпления са дело на някакви отделни лица, фракции, групи и пр., тогава няма основания да говорим за престъпления на режима. Ако обаче сме съгласни, че престъпленията са дело на режима като такъв, то партията, която е осъществявала режима - БКП - е престъпна организация.
Т.е. опираме да неизвършените лустрация и декомунизация.
А без тях е малко безсмислено да се изучават престъпленията на режима.
Защото трябва:
- или да се каже на младите, че тия хора, които днес управляват България, може и да излизат от същата онази престъпна партия, обаче те са добри, те не са съдействали на режима. Това ще е лъжа.
- или въобще да не се засяга този въпрос. Това ще е премълчаване, т.е. пак лъжа.
- или на младите да се разкаже честно всичко както си е, т.е. самата ГЕРБ да тръгне към своята поне символична декомунизация и лустрация. Което пък е нереално.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9469621
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол