Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
19.09.2016 19:36 - Няколко малко известни истини от нашата история
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 8861 Коментари: 27 Гласове:
8

Последна промяна: 19.09.2016 19:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

За това, как вече повече от 130 години се лутаме сред премълчавани истини за историята ни, граничещи на моменти с откровени лъжи. Няколко неизвестни на масовата публика факти от нашата история...

Прочети нататък >





Гласувай:
14



1. haralanov - Здравей, Юри!
19.09.2016 20:52
Не разбирам тия които са ти сложили минуси що за идиоти са?
Русофилията е заболяване. То е обратно на българофилията.
Не виждам също, кое от написаното не е вярно?!
цитирай
2. podvodni - Хм, та значи ако ги знаеме тези малко ...
19.09.2016 21:03
Хм, та значи ако ги знаеме тези малко известно факти, не бива да бъдем патриоти ?
Душемето Юри, душемето ти не е в ред !
цитирай
3. mamkamu - :)
19.09.2016 21:04
haralanov написа:
Не разбирам тия които са ти сложили минуси що за идиоти са?
Русофилията е заболяване. То е обратно на българофилията.
Не виждам също, кое от написаното не е вярно?!


Минчо, да това всичко си е истина и никой не може да я опровергае. Те някои само, като ме видят, че съм пуснал нова статия и скачат на минуса още на първата секунда :) Абонат съм им станал...
цитирай
4. mamkamu - ?!
19.09.2016 21:06
podvodni написа:
Хм, та значи ако ги знаеме тези малко известно факти, не бива да бъдем патриоти ?
Душемето Юри, душемето ти не е в ред !


Напротив. Точно обратното. Патриотизмът не може да се основава на премълчани факти. Иначе ставаме смешници.
цитирай
5. getmans1 - Страхотно! Но повечето от хората ...
19.09.2016 21:52
Страхотно!
Но повечето от хората си искат измамата за вчерашният ни ден а други съвсем шизофренично търсят величие в древната ни история.
Друга голяма част от нас пък пак си чака „Освободителите“ и нищо чудно, че Пьотр Дебелият ни се изпразни така в суратя по националната ни телевизия!
цитирай
6. mamkamu - +
19.09.2016 22:07
getmans1 написа:
Страхотно!
Но повечето от хората си искат измамата за вчерашният ни ден а други съвсем шизофренично търсят величие в древната ни история.
Друга голяма част от нас пък пак си чака „Освободителите“ и нищо чудно, че Пьотр Дебелият ни се изпразни така в суратя по националната ни телевизия!


Да, надъхването с национални митове и премълчаването на някои факти от историята карат някои хора да се чувстват някак по-удовлетворени от "нацията", за сметка на своите лични неудачи :) Като един вид психологически заместител е. А всъщност образованието и Знанието прави една нация велика. И първо е индивида, който е тухличката от сградата на нацията, а след това всичко онова, наречено "народ". Обратното значи някаква тоталитарна безмислица.
цитирай
7. zaw12929 - САН СТЕФАНО РАЗГНЕВИ ЕВРОПА И НИ ...
19.09.2016 22:52
САН СТЕФАНО РАЗГНЕВИ ЕВРОПА И НИ НАРЯЗА, КАТО ТОРТА И ДАЖЕ СИ ПОХАПНА ОТ РАЙСКАТА НИ ЗЕМЯ...
цитирай
8. podvodni - Хм, та значи ако ги знаеме тези малко ...
19.09.2016 23:11
mamkamu написа:
podvodni написа:
Хм, та значи ако ги знаеме тези малко известно факти, не бива да бъдем патриоти ?
Душемето Юри, душемето ти не е в ред !


Напротив. Точно обратното. Патриотизмът не може да се основава на премълчани факти. Иначе ставаме смешници.


И как смяташ че ще се възпита патриотизъм кагото се знае, че сме били тотално неуки, въстанали са едва няколко човека, Раковски е бил масон и е работил не за независимостта на България, а за единна Европа с включена Османска империя в нея, а Левски щом като е прозрял истинските цели на ложата "Млада България" и е тръгнал против нея веднага са му турнали въжето ?
Как мислиш, че ще стане този фокус ?

цитирай
9. syrmaepon - @mamkamu Много си критичен
20.09.2016 10:11
Мен фактите ме радват и този реалистично-скептичен вариант и не виждам какво те притеснява. Единствено по т.5 не знаех, но сега като си мисля има всякакви народни легенди и едната наистина е свързана с Ал.Македонски, така че не виждам кой знае какъв проблем от това, че хора се приемат за наследници на македонски войни. То и румънците и техните учените включително твърдят че произлизат от римски войни и никой нито може да отрече, нито да докаже това, поне за сега. Да му мислят румънците какъв произход има тяхната нация, ние след 5 века сме въстановили нашата.
цитирай
10. joysii - И още - руският цар Александър ІІІ е ...
20.09.2016 10:21
И още - руският цар Александър ІІІ е бил ПРОТИВ съединението на Княжество България и Източна Румелия. Негова си работа, разбирам-държавна политика. Но не бива да считаме руснаците за майка и баща и непрекъснато да им лижем......днес.
Поздрави, хубав постинг, който ни помага да стъпим на земята, а не да хвърчим в облаците на заблудата и патриотарството.
цитирай
11. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
20.09.2016 10:29
Истината е понякога болезнена, но от нея има само полза и е добре е да се знае...
цитирай
12. born - От статията оставам с впечатлението, че:
20.09.2016 12:00
1. Трябва да се срамуваме, че сме българи, поради изложените факти.
2. "Османското владичество" е най-светлия период в историята ни и трябва отново да се стремим към достигане на неговите "османсковладически ценности", като се самопредложим на наследниците на тази хуманна империя, за да не си останем така неграмотни, тъпи, невежи и психически болни тъпанари.
3. Въпреки, че никъде в изложения материал не се споменава и дума за Русия, дежурните гейкоментатори с пяна на уста обвиняват тази "империя на злото" за всичките си несгоди и провали. Естествено е, че лично Путин е в дъното на всички български неудачи. И капка съмнение не бива да има в това, разбира се.
4. След всичко това искам да похваля автора за така патриотичното му есе и да го поздравя с бъдещия нов химн на ЕС, респективно Булгаристан. http://born.blog/zabavlenie/2016/08/23/bydeshtiiat-himn-na-es.1472337
Машаллах !
цитирай
13. mikolaj - тези факти наистина говорят много
20.09.2016 12:36
Възраждането не е период на масово ограмотяване, а на осъзнаване собствената национална идентичност. В това се крие и мисията на Паисий.

Това със стипендиите в Англия е забавно. Интересно колко университета, научни института е имало на територията на сегашна България през 1830? И колко университета има по това време например в окупираната от руснаци и германци Полша?

цитирай
14. appen13 - Пропускашш факта, че част от Полша тогава е австро-унгарска.
20.09.2016 13:57
mikolaj написа:
Възраждането не е период на масово ограмотяване, а на осъзнаване собствената национална идентичност. В това се крие и мисията на Паисий.
Това със стипендиите в Англия е забавно. Интересно колко университета, научни института е имало на територията на сегашна България през 1830? И колко университета има по това време например в окупираната от руснаци и германци Полша?

Достатъчно е да споменем Ягелонския университет в Кракув, Варшавския университет, Лвовския университет и т.н.
Хареса ми,че посочихте системния проблем в графоманиите на mamkamu - отказа от анализ причините и следствията. Както и отказ от разрез на явлението и неговите системни връзки с реалностите. Това е характерно за полуграмотните парвенюта, които бъркат базовите философски понятия "факт" и "истина", изобщо не разбират колко различни са те, и с менторски тон се опитват нещо да ни кажат. Нещо, което най-често ние знаем и разбираме по-добре от него по чисто обективни причини. Просто сме по-образовани от него и сме се отказали от ограниченията на идеологемното биполярно мислене.
Липсата на системен обективен подход, неясни многозначителни послания обилно залети с комичните идеологеми с отдавна изтекъл срок на годност. И като капак, драматична липса на интелектуален, исторически, политически кръгозор и чисто човешки опит, си правят лоша шега с mamkamu.
Уви !
Как го беше казал Йосиф Висарионович : Има логика на желанията, и логика на реалностите. И често те не съвпадат"
Нека сме наясно !
Не желая никак да обидя mamkamu, но така се получава. Първата стъпка към истинското политическо и историческо познание е смелостта да наричаш нещата с истинските им имена. Той я е направил. Но само първата крачка, а това не е достатъчно.
Между другото приноса към България и българите на турските стипендианти-българи в Англия е просто незначителен и направо микроскопичен спрямо приноса на българите учили в руски училища и университети по това време.
цитирай
15. fant0mas - Пълната истина?
20.09.2016 15:02
Ок, съгласен съм може да е истина, но дали е пълната истина. Скрития смисъл на статията леко намирисва!!!
цитирай
16. blackpredator - и още малко неизвестни истини
20.09.2016 16:18
обявeната на 22 септември 1908 г. независимост на България е посрещната враждебно от Великите сили. меморандум на Dett publique ottomane (Управление на турския държавен дълг), написан по инциатива на представителя на Англия в тази служба, внушава, че е настъпил моментът Турция да си вземе всичко, което България й дължи по Берлинския договор от 1878 г. - 429 млн. френски франка
за признаване на Независимост дума да не става
България се жалва на Великите сили, но от Лондон отговарят раздразнено: България да спазва мира и да изплати паричната компенсация или да отстъпи територия.
в този критичен момент министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г. Русия опрощава на Турция военната контрибуция по Берлинския договор в размер на исканото от нея обезщетение, а на България дава заем, равен на нейното предложение, за да платим ЖП и пристанищата, който на стойност 80 млн франка, Русия опрощава

та запалете свещ на Русия вдруги ден, щото без нея немаше да има празник...
цитирай
17. mamkamu - ?!
20.09.2016 18:21
zaw12929 написа:
САН СТЕФАНО РАЗГНЕВИ ЕВРОПА И НИ НАРЯЗА, КАТО ТОРТА И ДАЖЕ СИ ПОХАПНА ОТ РАЙСКАТА НИ ЗЕМЯ...


Вижда се, че само картинката си гледал :)
цитирай
18. mamkamu - ?!
20.09.2016 18:23
podvodni написа:
mamkamu написа:
podvodni написа:
Хм, та значи ако ги знаеме тези малко известно факти, не бива да бъдем патриоти ?
Душемето Юри, душемето ти не е в ред !


Напротив. Точно обратното. Патриотизмът не може да се основава на премълчани факти. Иначе ставаме смешници.


И как смяташ че ще се възпита патриотизъм кагото се знае, че сме били тотално неуки, въстанали са едва няколко човека, Раковски е бил масон и е работил не за независимостта на България, а за единна Европа с включена Османска империя в нея, а Левски щом като е прозрял истинските цели на ложата "Млада България" и е тръгнал против нея веднага са му турнали въжето ?
Как мислиш, че ще стане този фокус ?



Възпитанието в патриотизъм не може да се основава на премълчани факти от историята, нито на лъжи. Иначе възпитаваме не патриоти, а патроитари... лумпени някакви.
цитирай
19. mamkamu - :)
20.09.2016 18:35
syrmaepon написа:
Мен фактите ме радват и този реалистично-скептичен вариант и не виждам какво те притеснява. Единствено по т.5 не знаех, но сега като си мисля има всякакви народни легенди и едната наистина е свързана с Ал.Македонски, така че не виждам кой знае какъв проблем от това, че хора се приемат за наследници на македонски войни. То и румънците и техните учените включително твърдят че произлизат от римски войни и никой нито може да отрече, нито да докаже това, поне за сега. Да му мислят румънците какъв произход има тяхната нация, ние след 5 века сме въстановили нашата.


Е, критичен съм, ама едва ли. Имах предвид, че най-разпространеното мнение в България относно възникването на македонизма е, че той се е появил около Втората световна война, а това не е така. Пиша тази точка с болка, защото съм потомък и по майчина и по бащина линия на велески и охридски българи, които дори за миг не са си и помислили, че са нещо друго освен българи. Те и за това са дошли в България. Но фактите са си факти... Гадниците са започнали много по-рано с родоотстъпническите си действия. Няма смисъл да замазваме положението, за да доказваме онова, което си е доказано и без лъжи.
цитирай
20. mamkamu - +
20.09.2016 18:40
joysii написа:
И още - руският цар Александър ІІІ е бил ПРОТИВ съединението на Княжество България и Източна Румелия. Негова си работа, разбирам-държавна политика. Но не бива да считаме руснаците за майка и баща и непрекъснато да им лижем......днес.
Поздрави, хубав постинг, който ни помага да стъпим на земята, а не да хвърчим в облаците на заблудата и патриотарството.


Да, така е! Лизането обаче се осъществява от определени елементи, които, кой знае защо, се наричат българи. Не казвам, че повечето от тях са купени. За тях просто Русия е нещо като втора родина. А може би първа... Припознават се някак с нея. Знам ли...
цитирай
21. mamkamu - +
20.09.2016 18:45
batogo написа:
!!!:))) Поздравления за постинга!
Истината е понякога болезнена, но от нея има само полза и е добре е да се знае...


Благодаря! Проблемът тук е, че липсата на истина поражда лъжата, а тя от своя страна не създава патриоти, а диви надъхани националисти. Особено в българския вариант - русофило-националисти, което си е някаква нашенска екзотика :)
цитирай
22. mamkamu - ?!
20.09.2016 18:49
born написа:
От статията оставам с впечатлението, че:
1. Трябва да се срамуваме, че сме българи, поради изложените факти.
2. "Османското владичество" е най-светлия период в историята ни и трябва отново да се стремим към достигане на неговите "османсковладически ценности", като се самопредложим на наследниците на тази хуманна империя, за да не си останем така неграмотни, тъпи, невежи и психически болни тъпанари.
3. Въпреки, че никъде в изложения материал не се споменава и дума за Русия, дежурните гейкоментатори с пяна на уста обвиняват тази "империя на злото" за всичките си несгоди и провали. Естествено е, че лично Путин е в дъното на всички български неудачи. И капка съмнение не бива да има в това, разбира се.
4. След всичко това искам да похваля автора за така патриотичното му есе и да го поздравя с бъдещия нов химн на ЕС, респективно Булгаристан. http://born/zabavlenie/2016/08/23/bydeshtiiat-himn-na-es.1472337
Машаллах !


Моля те, прочети статията пак и тогава пробвай пак с изводите. Иначе ще остана с впечатлението, че си функционално неграмотен...
цитирай
23. mamkamu - ?!
20.09.2016 19:14
mikolaj написа:
Възраждането не е период на масово ограмотяване, а на осъзнаване собствената национална идентичност. В това се крие и мисията на Паисий.

Това със стипендиите в Англия е забавно. Интересно колко университета, научни института е имало на територията на сегашна България през 1830? И колко университета има по това време например в окупираната от руснаци и германци Полша?


Един от основните "камъни" на българското Възраждане, според казионните историци е "новобългарското просветно движение". Безспорен факт е, че то се основава на изграждане на общински училища, които осъществяват светско образование, за сметка на килийното, което пък дотогава е било главно религиозно. Явно това не е било в мащабите, за които са ни учили (и сега учат), че са били.

За следващият ти абзац, не мога да схвана, какво се опитваш да кажеш?! Разбира се, че Османската империя е главната причина за това българският народ в един момент да се окаже в мнозинството си, народ от неуки селяни, изоставащи със столетия от развитието на Европа. Въпреки Танзимата и започналите реформи през 30-те години на 19 век Османската империя не успява да постигне онова, което някои нейни султани са се надявали, че ще стане. Въпросът тук е, че са се опитвали да образоват на висше ниво не само турци по народност, а и немюсюлмани, защото са си дали сметка, че без подкрепата на християните империята им няма да просъществува дълго. За щастие не са успели...
цитирай
24. mamkamu - До appen13
20.09.2016 19:34
Съжалявам, но по-голямата част от мнението ти се основава на това да коментираш автора, а не на написаното. Виждам, че си се напънал, но трябва още :)
Апропо, ако се разровиш назад из моите "графомании" ще видиш, как недоволствам и от администраторите в Брюксел, и от сегашните управляващи в България, и от изчезващите свободи на Запад. Нападат ме и от двете страни, което някак ми подсказва, че съм на прав път.
Аз обаче виждам, че в мразеният от теб Запад има много повече върховенство на Закона и свобода на индивида, отколкото в една Русия. Но тук темата е друга...
И, да, съществуването на една прослойка учила в Русия си е едно проклятие за България още от времената на Османското владичество.
цитирай
25. mamkamu - ?!
20.09.2016 19:42
fant0mas написа:
Ок, съгласен съм може да е истина, но дали е пълната истина. Скрития смисъл на статията леко намирисва!!!


Не "може", а е истина :) А статията няма скрит смисъл. Това е против принципите ми. За това съм добавил и коментар към точките, та да не се тълкуват двояко. Дразнят ме естествено напомпаните "патриоти", които компрометират думата патриотизъм отвсякъде...
цитирай
26. mamkamu - ?!
20.09.2016 19:48
blackpredator написа:
и още малко неизвестни истини
обявeната на 22 септември 1908 г. независимост на България е посрещната враждебно от Великите сили. меморандум на Dett publique ottomane (Управление на турския държавен дълг), написан по инциатива на представителя на Англия в тази служба, внушава, че е настъпил моментът Турция да си вземе всичко, което България й дължи по Берлинския договор от 1878 г. - 429 млн. френски франка
за признаване на Независимост дума да не става
България се жалва на Великите сили, но от Лондон отговарят раздразнено: България да спазва мира и да изплати паричната компенсация или да отстъпи територия.
в този критичен момент министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г. Русия опрощава на Турция военната контрибуция по Берлинския договор в размер на исканото от нея обезщетение, а на България дава заем, равен на нейното предложение, за да платим ЖП и пристанищата, който на стойност 80 млн франка, Русия опрощава

та запалете свещ на Русия вдруги ден, щото без нея немаше да има празник...


Браво! Аз не отричам тези истини, но това не променя факта, че първо съм българин и че всяко "палене на свещи" за някоя друга държава ми е непонятно! От там тръгват доста беди за България...
цитирай
27. syrmaepon - Е, критичен съм, ама едва ли. ...
21.09.2016 10:37
mamkamu написа:


Е, критичен съм, ама едва ли. Имах предвид, че най-разпространеното мнение в България относно възникването на македонизма е, че той се е появил около Втората световна война, а това не е така. Пиша тази точка с болка, защото съм потомък и по майчина и по бащина линия на велески и охридски българи, които дори за миг не са си и помислили, че са нещо друго освен българи. Те и за това са дошли в България. Но фактите са си факти... Гадниците са започнали много по-рано с родоотстъпническите си действия. Няма смисъл да замазваме положението, за да доказваме онова, което си е доказано и без лъжи.


Да, разбирам. Да не забравяме, че плановете на Вежливите сили не са да въстановят справедливостта, а да режат баницата и тиражирането на разни народни легенди повече от други се случва не само на македонците, а въобще. Големият проблем идва, когато българските властимащи комунисти / или пък други властници/, усложливо се съгласят да дадат ход на подобни инсинуации и предават паметта и историята на собствения си народ. Вероятно и поради това и връзката с ВСВ - когато една вредна политика наистина се осъществява / независимо кога е възникнала идеята/. Днес никой не свързва идеята за бежанците /емигрантите / с идеолага и, а с Меркел, щото на нея се падна злочестието да я осъществява.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9469101
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол