Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2023 11:07 - ЕДИН МОЙ СТАР ПОСТИНГ ВЪВ ВРЪЗКА С ИМЕТО НА КАТЕДРАЛНИЯ ХРАМ НА бпц
Автор: bosia Категория: История   
Прочетен: 3426 Коментари: 13 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ТОЗИ  ПОСТИНГ Е ПИСАН И ПУБЛИКУВАН  ПРЕДИ БЛИЗО 6 ГОДИНИ.
ОЩЕ ПРЕЗ 1971 Г.1 КАТО СТУДЕНТ, ПИСМЕНО ПРИДЛОЖИХ НА СИНОДА ДА ПРОМЕНИ ИМЕТО НА КАТЕДРАЛНАТА ЦЪРКВА НА БПЦ ПО СЪОБРАЖЕНИЯТА, КОИТО СЪМ НАПИСАЛ ПО-ДОЛУ


 23.11.2017 10:29 - ДНЕС БИЛ ХРАМОВИЯТ ПРАЗНИК НА МЮСЮЛМАНИНА АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ автор: bosia категория: Лични дневници   image
прочетен: 4700 коментари: 15 гласове:  10
  imageimage
 КОЙ Е АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ

Странно нещо е българскто русофилство. Като всяка абсурдна идея и тя бързо стига до отрицанието си. Всъщност, русофилството не е исторически и културно обяснимо. То има само едно обяснение-култ към силата. Защото исторически и културно ние превъзхождаме Русия хилядократно. Ние сме създали държавността, културата, знанието и вярата в тази азиатска държава. Нашите аристократи са гръбнака на руската имперска аристокрация. Нашата хилядолетна култура е в основата на руската култура. Но тук стигаме до абсурда. Вместо руснаците да искат да бъдат българофили, те искат нашето унищожаване като държава. От векове доктрината на руската империя, на съветската империя и на днешна Русия е България да не съществува като държава. Това много точно е написано в книгата на Сергей Спиридонович Татишчев "История росийской дипломатии", издадена през 1890 г. в Санкт Петербург. Това показва, че Русия има много тежък комплекс към България и иска на всяка цена да изтрие истинската история и да я подмени с фалшификат. Това става още по-странно, след као се знае, че фамилията Татишчеви е от български корен.
Всъщност, през първата световна война, когато Русия напада България, името на църквата е сменено на "Св. св Кирил и Методий". но след това е възстановено старото име на мюсюлманина и монголоид Александър невски. 
Вместо руснаците да кръстят катедралната си църква на българските светци Кирил и Методий, става обратното. Нашата катедрална църква носи името на чужд на нашата история и вяра монголоид.
Но да се върнем на храмовия празник.
Александър Невски е племенник на Чингис хан. Първоначално приема католическата вяра, зщото се готви да присъедини Полша към московското царство. След това приема източното православие и накрая умира като мюсюлманин. Въпреки това руските историци мълчат по въпроса и съвсем хибридно пробутват идеята, че той е светец на руската църква.
Ако беше само за тяхна вътрешна употреба не бих се намесил. Но българското русофилство го издига до абсурдното положение катедралната църква на българската православна църква да носи името на мюсюлманина Александър Невски. По този начин се омаловажават и мачкат най-светлите български светци и достойни християни. По този начин се натрапва русофилството като наднационална доктрина.
През 1989 г., когато ме изгониха от централния софийски затвор на 4-ти септември написах няколко писма до тогавашния кмет на София. Едното от тях беше да ми дадат по 56-то постановление мавзолея на Георги Димитров и паметника  на Ленин в центъра до ЦУМ под аренда "за стопански цели". Другото беше да се премахне паметника на Съветската армия и на негово място да се изгради катедрален храм на БПЦ, който хем да носи името на български светец, хем да освети това място отново, опозорено от дългото присъствие на съвтския окупатор. Третото писмо беше във връзка с второто. То гласше, че ако не искат да премахнат окупаторския паметник, то нека ми дадат двв терена ляво и в дясно, за да построя памтници на византийската и на османската армии, за да бъде националния резил пълен.
Естествено, отговор и досега нямам. Не е трудно да се досети човек защо нямам отговор. 
Както се пееше в една стара градска песен: "Гъза си с рози накичи-посраното да не личи!"   Нагоре



Гласувай:
4



1. morskipesni - Не става така,
31.07.2023 13:13
"интелектуалните" рози с които си окичен (отзад) не отменят факта, че най-ти се удава цапането на фасади с гнилоч. Там ти е силата. Колко е добре, че никой не те взема на сериозно, тоест- будиш смях с всяка своя "идея". В случая е чудесно, че с лошия си имидж унищожаваш в зародиш всяко свое "интелектуално" начинание- по същество 100% вредно и ретроградно.
цитирай
2. bosia - до горната най-пръдлива медуза
31.07.2023 13:48
Препоръчвам ти когато говориш и пишеш да си слагаш противогаз с кислордна бутилка!
цитирай
3. morskipesni - Ще предам на медузата какво мислиш за нея,
31.07.2023 16:11
не вярвам да се обиди от такъв простак. Сега, като пръскаш лиги и обиди, с нови рози ли го накичи?
цитирай
4. bosia - до горната пръдлива медуза
31.07.2023 16:45
Не знаех, че и пръдливите медузи имат раздвоение на личността и разговарят със себе си като с друга медуза!
цитирай
5. vladtepes - Ново име на храма
03.08.2023 15:43
Добро ново име на храма е "Света Херувичка Космата".
цитирай
6. leonleonovpom2 - Николай, много кръстници се поя...
05.08.2023 14:26
Николай, много кръстници се появиха в последно време, което от една страна е хубаво, че няма дефицит от тях, не се налага да се търсят, но от друга е обезпокоително! Така е било по време на голямата криза в САЩ през тридесетте години! С войната по улиците и в заведенията! Натам ли сме тръгнали?
От друга страна, църквата е независима и би трябвало тя сама да решава проблемите си, ако ги има?
Александър Невски не е низвергнат, светия е и няма причина да бъде сменян!
Мога да подскажа, че не е Български светия и това да бъде причина да бъде подменен с наш!
Свети Требелий е подходящ/ Тервел/, само Сюлейман да не разбере, защото като натовец, той ще прегърне идеята! Като негова!?
Аз просто я подарявам, както е подарена и на мен!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Морският певец Николай, е рядък вид ...
05.08.2023 23:49
Морският певец Николай, е рядък вид от фауната!
Вместо уста има още един задник?
Но това, освен неудобства си има и предимства !
Може да се облекчава и на нерегламентирани места!
цитирай
8. bosia - до горното бургаско морско отпадъче
06.08.2023 08:52
Разликата между нас двамата е, че аз пиша с името си и не крия убежденията и отношението си към това, което става. Това съм правил цял живот и съм носил отговорностите си.
При теб нещата са коренно различни!
Първо.
Криеш името си Иван Симеонов от Бургас.
Второ.
Имаш претенции, че си навътре в Историята, макар че си химик.
Ето какво си написал:
"...Много приказки се изговорика в подкрепа на 24- ти май- че този празник ни обединявал, а видите ли , Трети март, той ни разединявал?
Само че, дали наистина 24- ти май ни обединява? Тук ,на страниците на блога много е изписано за Кирил и Методий, че видите ли, били Ватиканска измислица, били гърци, агенти, не били Българи и тем подобни дивотии?!
Следователно , още в зародиш, обединението около този празник, ако това е предимството му, е силно компрометирано!

А кое е разединителното около трети март!
Криво да седим, право да съдим, не празникът е разединител, а Русия!
Както се казва ,заради Илия, -Русия, намразил и Свети Илия- Трети март! Примитивно ,но факт!

Само Русия се е заела с тази задача! Такава е била постановката тогава, Някоя Велика сила трябва да се нагърби с нея! Бърза справка показва ,че никой на Балканите не се е освобидил сам! И да е искал, не може, без благословията на Великите сили!..."

Ако наистина разбираше от история щеше поне да си чувал за дългогодишния дипломат и външен министър на Руската империя.
Щеше да знаеш за неговата книга "История росийской дипломатий", издадена през 1891 г. в Санкт Петербург.
Щеше да знаеш и какво е написал за България в нея.
А там е написано, че според руската имперска доктрина България не трябва да се допуска да съществува. Една широка ивица от Черно море до Горна Тракия трябва да стане част от Руската империя, за да има Русия сухоземен път до новата си столица Цариград, а останалите земи на които живеят българи да се харижат на стратегическите партньори на Русия на Балканите -Гърция и Сърбия.
Твоята Русофилия е психиатрично заболяване и е нелечимо като на американофилите
цитирай
9. leonleonovpom2 - Изненадваш ме неприятно, Босия!
06.08.2023 19:49
Първо, толкова съм анонимен, колкото и ти!
Имам само един профил и името ми го знаеш от него, именно!
Не знам какви отговорности си носил и не ме интересува, но моята лична отговорност съм си я носил сам , а не някой друг! А тя е била свързана не само с моята съдба!
Няма за какво да се срамувам от себе си!
В историята, при всички положения съм по сведущ от тебе, въпреки, че съм химик!

В младежките ми години шефката казваше за мен, че, ако държавата ни беше нормална, аз отдавна щях да съм професор, а по история, не е компетентна- може би- академик!? А известен професор - историк, който ми е бил рецензент , е казвал, че съм завършен специалист, но, за съжаление, няма механизъм у нас, да бъда пълноценно използван!

Сега, пращаш ме да чета за Освободителната война!?
Чел съм много повече от тебе, писал съм в печата и съм правнук на участник в нея- един от 12- те хиляди Българи, който за заслугите си получава офицерско звание!
Влизал съм в кабинета му като дете и съм запомнил картина от Москва в рамка, освен оръжията по стените! На манифестация на московчани, в която и той е участвал, в защита на Българите и с призив към царя да ги защити!
Тази война е инициирана, запомни това, от руския народ!
Бил съм щабен офицер, на такава длъжност и прекрасно знам какви фантастични неща се разиграват на учения!
Русия води войната с разрешение на другите пет Велики сили Шестата е Турция! Разрешено е е само да освободи България! Бисмарк го е казал- Като искате да воювате за Българите, заемайте се! Аз за тях няма да пролея кръвта и на един прусак!?
Така, че на Русия е пределно ясно, че ако се отклони от това, чака я война, в която ще бъде бита отново!
Тази война е дело на руския народ!

Прадядо ми е участник в две учредителни народни събрания Има паметник в центъра на града, а на паметната плоча на родната му къща е записано, че Левски е отсядал в нея!

Нямам нищо общо с Морски песни, даже съм взел твоя страна там!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Ако аз съм отпадък, тези, които р...
06.08.2023 19:52
Ако аз съм отпадък, тези, които реално нищо добро не са дали на България, освен празни приказки и за отпадъче не стават
Съжалявам, но съм откровен!
цитирай
11. bosia - до горното
07.08.2023 08:02
Не каза нищо за Татищев!
Ти можеш да станеш проЦесор, а не проФесор, при това по Руско-съветския фалшифициран прочит на българската история!
цитирай
12. leonleonovpom2 - До горното босо нещо!
07.08.2023 08:45
Казал съм ти предостатъчно, ако си умен да разбереш!
А не само гаменски замерящ с домати!
Какъв съм аз, е моя, а не твоя работа
Прадядо ми, знаеш ли как е решил въпроса с турчин, тероризирал Средногорието?!
Замерял го е с домати?
Глупостите, удушил го е с голи ръце! И понеже са знаели, че само той е способен на това, бяга във Влашко и оттам в Русия!
Както и Ботев е направил!
Да ти обясня прохождащ, немислещ историко!
Русия е империя Военните си разработват военни планове в тази насока Ако се наложи, какво да правят, не в момента да се чудят, какво да предприемат Така правят всички империи!
Това, до което се е добрал Татищев не струва пусната пара, освен за такива като тебе То е утопия Служил ли си в казарма и като какъв?

Обяснявам отново- Русия има РАЗРЕШЕНИЕ от Великите сили само да освободи България! Нищо друго Договорът в Сан Стефано е прелиминерен, после ще бъде обсъден и одобрен от всички Велики сили, става дума за конгреса, състоял се в Берлин
На Русия е даден срок, да администрира България, да създаде войска и военно училище и в определен срок, да напусне България Нещо в повече, което прави, в Румелия създава Български милиция и жандармерия, които се оказват с решаващо действие при Съединението!
Русия напуска България, войските й имам предвид в указания срок

Ти знаеш ли, колко пъти на учение сме стигали до Цариград!?
Турция да е предявявала претенции някакви за това?
Не и няма и намерение, да се връзва на глупости
Така, че няма за какво да чета фантазия от Татищев!
Станало е това, не което той е написал, а което Великите сили са предписали!
Знам ,че веднага ще ми покажеш същността си на рушигел
Прадядо ми, десетина години след освобождението е разбрал че политиката е мръсна работа и се е заел със стопанска дейност! Ти кога ще го разбереш?
Аз не съм Бургазлия, жена ми е от Бургас!
Дядо и, веднъж взе да ме разпитва, кои са дядо ми, прадядо ми?Казах му, че като не знае дядо ми, откъде ще зне Прадядо ми?
Скочи, той ли не знае кой е Прадядо ми, внесъл първият тра ктор за риголване на лозя и първата вършачка......
цитирай
13. bosia - до горното
07.08.2023 09:32
Значи за теб, хвалипръцко, това, което е написал външният министър на Руската империя са глупости!
Дядо ти и прадядо ти не ме интересуват!
Виж, бих се заинтересувал от прабаба ти, баба ти и т. н.!
Русофил-историк е абсурд както евреин-миньор!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11844570
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930