Постинг
19.06.2008 17:08 -
Свастиката vs. сърпа и чука? Не! Заедно в ъгъла
Автор: mamkamu
Категория: Новини
Прочетен: 6622 Коментари: 22 Гласове:
Последна промяна: 21.10.2015 10:12
Прочетен: 6622 Коментари: 22 Гласове:
0
Последна промяна: 21.10.2015 10:12
Тия дни Литва взе едно достойно, макар и доста оспорвано решение. Публичното излагане на нацистки и съветски символи вече е престъпление. Приравняването на двете тоталитарни идеологии е съвсем логично за такава страна, изпитала на гърба си “защитата” и на руските и на немските танкове. Съвсем логично е и за непредубедения читател, запознат със социалните експерименти и престъпления на двата режима, донесли смърт и страдания на милиони хора.
Представяте ли си това да стане и тук. Разбира се тогава дедковците от Българския антифашистки съюз, любители на една столетна наша партия, масово ще се изпонатръшкат и ще изпогушат букетите. Няма да се доволни и хиляди мозъци за които светлия комунизъм е вариант на християнския Рай. Но какво говоря! Това тук не може да се случи. Ще си останат забранени само “фашистките” символи. За проява на последователност “или всички или никой” при забраните и дума не може да става, защото в обществото ни все още преобладават псевдолеви, русофилски и азиатски елементи, за които Съветския съюз, Ленин, Сталин и паметника на съветската армия са идоли непоклатими.
Понеже споменах паметника на съветската армия. Само си представям как аз на частен терен да взема да издигна паметник на хитлеристката германската армия. И отдолу да напиша “На германската армия, обединителка на българския народ” (това май ще е по вярно отколкото мъдрещото се на онзи паметник в Борисовата :“На съветската армия, освободителка :) на българския народ”. Усмивчицата е моя. То това не е за смях, а за реване, май, ама айде!). Или пък построя будистки храм и го окича със свастики. И в двата случая булдозерите ще са довтасали за норматив. А аз ще довтасам в някоя килия до три години. Е може и да ми се размине и с глоба. И на кой после да обяснявам, че немската армия де-факто е обединила България през Втората световна война или пък, че свастиката е хиндуистки религиозен символ и това, че е открадната от нацистите не променя първоначалния й смисъл.
Да видим, какво са сътворили законотворците в Наказателния кодекс: “Който проповядва фашистка или друга антидемократична идеология или насилствено изменяне на установения от Конституцията на Република България обществен и държавен строй, се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба до пет хиляди лева.” Лъха на мухъл нали? Под „друга” аз мога да имам предвид комунистическа. Съдията обаче, може да не е на същото мнение. И защо тия корифеи на правото посочват фашистката идеология и спират с конкретиката до тук. Ако ще изброяваш –изброявай до край. А не ли най добре да остане само “антидемократична идеология” и толкоз? Така няма такива като мен да ги заподозрат в пристрастност. Щото остава спорен въпроса нацистите фашисти ли са били или пък фашистите и нацистите –социалисти. И социалистическата държава фашистка ли беше или фашистката -социалистическа Ама к`во ли се чудя, като се сетя за ония старчоци, за които думата “фашист” носи много по-всеобхватно и някак си по-вселенско значение отколкото нормалният човек може да си представи. С нея те наричат наборите си от другите партии, самите други партии, съседа, който друса яко гюбеци нощем, Енергото, Топлофикация, Иван Костов (без него няма как ;) ), Националния осигурителен институт, реститутките... Едно време, непосредствено след деветосептемврийския преврат са окичвали с тази дума фабрикантите, писателите, артистите, художниците, царя, любовника на жена си, и пак съседа. Като наречеш някого „фашист” и все едно го псуваш на майка. То това само да беше, ама повечето хора са се разделяли с живота си, след като им бил лепван този етикет. Останалите -по лагерите. Не трябва да се чудя и като погледна що народ от управляващите и от интелектуалния ни елит се оказаха доносници на Държавна Сигурност. Кои бяха последните Вера Мутафчиева и Георги Данаилов ли? Боже, „те” са навсякъде!
Не съм привърженик на забраните и мисля, че колкото по-малко са те, толкоз по-добре. Не би трябвало да има ограничения и за разпространението на фашистка или комунистическа пропаганда и символи. Предпочитам свободната конкуренция на идеи. Но ако ще се забраняваме то нека ограниченията да важат за всички тези антихуманни идеологии. Не само за една.
Та, евала на литовците! Показаха смелост пред лицето на звяра (мечката).
Юрий Александров
Да видим, какво са сътворили законотворците в Наказателния кодекс: “Който проповядва фашистка или друга антидемократична идеология или насилствено изменяне на установения от Конституцията на Република България обществен и държавен строй, се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба до пет хиляди лева.” Лъха на мухъл нали? Под „друга” аз мога да имам предвид комунистическа. Съдията обаче, може да не е на същото мнение. И защо тия корифеи на правото посочват фашистката идеология и спират с конкретиката до тук. Ако ще изброяваш –изброявай до край. А не ли най добре да остане само “антидемократична идеология” и толкоз? Така няма такива като мен да ги заподозрат в пристрастност. Щото остава спорен въпроса нацистите фашисти ли са били или пък фашистите и нацистите –социалисти. И социалистическата държава фашистка ли беше или фашистката -социалистическа Ама к`во ли се чудя, като се сетя за ония старчоци, за които думата “фашист” носи много по-всеобхватно и някак си по-вселенско значение отколкото нормалният човек може да си представи. С нея те наричат наборите си от другите партии, самите други партии, съседа, който друса яко гюбеци нощем, Енергото, Топлофикация, Иван Костов (без него няма как ;) ), Националния осигурителен институт, реститутките... Едно време, непосредствено след деветосептемврийския преврат са окичвали с тази дума фабрикантите, писателите, артистите, художниците, царя, любовника на жена си, и пак съседа. Като наречеш някого „фашист” и все едно го псуваш на майка. То това само да беше, ама повечето хора са се разделяли с живота си, след като им бил лепван този етикет. Останалите -по лагерите. Не трябва да се чудя и като погледна що народ от управляващите и от интелектуалния ни елит се оказаха доносници на Държавна Сигурност. Кои бяха последните Вера Мутафчиева и Георги Данаилов ли? Боже, „те” са навсякъде!
Не съм привърженик на забраните и мисля, че колкото по-малко са те, толкоз по-добре. Не би трябвало да има ограничения и за разпространението на фашистка или комунистическа пропаганда и символи. Предпочитам свободната конкуренция на идеи. Но ако ще се забраняваме то нека ограниченията да важат за всички тези антихуманни идеологии. Не само за една.
Та, евала на литовците! Показаха смелост пред лицето на звяра (мечката).
Юрий Александров
Днес е един от най-депресиращите дни
Трагедията в Японското - четвърта за пос...
Германия иска европейски рейтингови аген...
Трагедията в Японското - четвърта за пос...
Германия иска европейски рейтингови аген...
Следващ постинг
Предишен постинг
Литовците са нагледен пример за залитане от една крайност в друга :)))
Не знам дали си попадал на материалите за това как се освещаваха паметници на офицери от СС !
Не офицер от вермахта, където е имало доблестни войни а на СС - службата на Химлер, пряко заета с геноцида по времето на третия райх !
Нормално бе Русия с над 20 милиона цивилни жертви да скочи срещу подобна свинщина.
Все едно тук в България на Шипка да направят паметник на Сюлейман Великолепни, а ние да си цъкаме доволно с език на демокрацията ни ! :)))
И съвсем естествено и закономерно Литва си гризна дръвцето от страна на Русия , както руснаците си го правят в последните години - изядоха една много здрава енергийна тесла !
Така че, не искам да величая глупостта на литовците и поредния им опит да замажат осраното :)))
цитирайНе знам дали си попадал на материалите за това как се освещаваха паметници на офицери от СС !
Не офицер от вермахта, където е имало доблестни войни а на СС - службата на Химлер, пряко заета с геноцида по времето на третия райх !
Нормално бе Русия с над 20 милиона цивилни жертви да скочи срещу подобна свинщина.
Все едно тук в България на Шипка да направят паметник на Сюлейман Великолепни, а ние да си цъкаме доволно с език на демокрацията ни ! :)))
И съвсем естествено и закономерно Литва си гризна дръвцето от страна на Русия , както руснаците си го правят в последните години - изядоха една много здрава енергийна тесла !
Така че, не искам да величая глупостта на литовците и поредния им опит да замажат осраното :)))
2.
mitternacht -
...
19.06.2008 17:35
19.06.2008 17:35
Е*и им майката на законите, нали точно за това сме демокрация!
Свобода на словото!!!
Това да не е СССР?Или Америка?
Човек може да се възхищава на когото поиска.
Да, наистина имаше нещо такова, че строиха паметници на Вермахта.Или на СС... не съм сигурен.Но точно паметник на освободител.После пък реваха от всички медии, барабар и българските.Пха...
Хъм... имаме жертви дадени в борбата срещу комунизма?Ама явно не сме се сърдили, като са строили разните там социалистически символи... :)
Междо другото, точно на Сюлейман няма, но има пак на някаква карабина, гробница.Или нещо такова беше... уатевъ... пак прославил се с клането на българи :)
Но и аз съм на същото мнение като автора.Не може само ЕДНОТО да се забранява.Трябва да има честност и равноправие.
Вейте свастиките, нема проблеми!
цитирайСвобода на словото!!!
Това да не е СССР?Или Америка?
Човек може да се възхищава на когото поиска.
Да, наистина имаше нещо такова, че строиха паметници на Вермахта.Или на СС... не съм сигурен.Но точно паметник на освободител.После пък реваха от всички медии, барабар и българските.Пха...
Хъм... имаме жертви дадени в борбата срещу комунизма?Ама явно не сме се сърдили, като са строили разните там социалистически символи... :)
Междо другото, точно на Сюлейман няма, но има пак на някаква карабина, гробница.Или нещо такова беше... уатевъ... пак прославил се с клането на българи :)
Но и аз съм на същото мнение като автора.Не може само ЕДНОТО да се забранява.Трябва да има честност и равноправие.
Вейте свастиките, нема проблеми!
@valsodar
Виж какво пич, и всички Сюлеймановци и Хитлеровци да вземеш, жертвите на комунизма няма кои да ги мине ( над 100 милиона по официална статистика).
Паметници обаче на тези жертви няма, имено за това ще има жертви на комунизма, докато не станат повече страни като Литва, и въпреки че звяра им диша във врата.
Иначе аз не мисля че на някого в БГ му пука за жертвите на нацизма или комунизма, тука идеологията е - всеки за себе си, и така вече над 600 години...
цитирайВиж какво пич, и всички Сюлеймановци и Хитлеровци да вземеш, жертвите на комунизма няма кои да ги мине ( над 100 милиона по официална статистика).
Паметници обаче на тези жертви няма, имено за това ще има жертви на комунизма, докато не станат повече страни като Литва, и въпреки че звяра им диша във врата.
Иначе аз не мисля че на някого в БГ му пука за жертвите на нацизма или комунизма, тука идеологията е - всеки за себе си, и така вече над 600 години...
4.
valsodar -
И съгласно какви критерии ще отсъдите, кое да се забрани и кое да остане ?!
19.06.2008 17:39
19.06.2008 17:39
Това ми е много интересно, какви ще са критериите ?
И комунизма и фашизма са били следвани от милиони като идеология.
И сред тези милиони е имало не по-малко ценностни хора от мен и вас , заблудени така, както нас заблуждават днес по новините !
Грешка с втора грешка се не поправя :)))
цитирайИ комунизма и фашизма са били следвани от милиони като идеология.
И сред тези милиони е имало не по-малко ценностни хора от мен и вас , заблудени така, както нас заблуждават днес по новините !
Грешка с втора грешка се не поправя :)))
Хитлер бледнее сериозно пред Сталин като деспот, тиранин, масов убиец или както щеш още да го наречеш.
НО !
Както винаги има едно голямо но !
Нацизма предизвика справедлив отпор сред всички страни и народи.
Срещу него воюваха и комунисти и демократи и фанатици и безпартийни.
Нещата може и да си приличат, но не може да се отъждествяват едно на друго.
Апропо, кой ще осъди морално Великобритания дала идеята на Сталин за концлагерите, чрез примера си в англо-бурската война ? ;)))
Совите не са това, което са :))
цитирайНО !
Както винаги има едно голямо но !
Нацизма предизвика справедлив отпор сред всички страни и народи.
Срещу него воюваха и комунисти и демократи и фанатици и безпартийни.
Нещата може и да си приличат, но не може да се отъждествяват едно на друго.
Апропо, кой ще осъди морално Великобритания дала идеята на Сталин за концлагерите, чрез примера си в англо-бурската война ? ;)))
Совите не са това, което са :))
Както вече посочих, жертвите на комунизмът са над 100 милиона, на Хитлеризма над 50 милиона ( включително убитите от 'приятелски' огън руснаци). Елементарната математика сочи....
Въпроса не е коя е по-кръвопролитна ( защото и двете са ), въпросът е на ... социална еволюция.
Като виждаш че нещо е една изхабена, остаряла, доказано нефункционираща и кръворполитна идеология, премини нататък - еволюирай. Но ние не, ще връщаме времето/историята. И си седим на едно място, повтаряме същите си грешки - пълна гупост (поне според дефиницията на Аинщайн).
Германците продължиха, и за това на всички ни се иска да сме като тях, но ние си стойм на едно място, и за това всички бягат от тука.
Еволюцията му е майката....
цитирайВъпроса не е коя е по-кръвопролитна ( защото и двете са ), въпросът е на ... социална еволюция.
Като виждаш че нещо е една изхабена, остаряла, доказано нефункционираща и кръворполитна идеология, премини нататък - еволюирай. Но ние не, ще връщаме времето/историята. И си седим на едно място, повтаряме същите си грешки - пълна гупост (поне според дефиницията на Аинщайн).
Германците продължиха, и за това на всички ни се иска да сме като тях, но ние си стойм на едно място, и за това всички бягат от тука.
Еволюцията му е майката....
И според мен литовците са се престарали, но при тях положението е парен каша духа, та имат известно оправдание. Иначе литовците са готини хора.
А ние няма какво да се занимаваме с глупости - дреме ми за съветските символи. Имаме си толкова проблеми за решаване, да се хващаме за тях.
цитирайА ние няма какво да се занимаваме с глупости - дреме ми за съветските символи. Имаме си толкова проблеми за решаване, да се хващаме за тях.
Те също се вписват добре в елементарната математика, ако сметнем какъв процент от покореното население са избили. Списъка може да стане още по-дълъг, но ... спора ще е отвлечен и безсмислен.
Историята ми е страст и винаги съм искал да чуя и двете гледни точки, тази на победителя и тази на победения. :)
Лашкането в крайности показва единствено неспособност за трезва преценка :)))
Че прав си - еволюция му е майката , дай Боже наистина да еволюираме в преценката си за събитията и да ги оценяме трезво без пристрастеност, неподвластни на идеология и пропаганда ! :)
цитирайИсторията ми е страст и винаги съм искал да чуя и двете гледни точки, тази на победителя и тази на победения. :)
Лашкането в крайности показва единствено неспособност за трезва преценка :)))
Че прав си - еволюция му е майката , дай Боже наистина да еволюираме в преценката си за събитията и да ги оценяме трезво без пристрастеност, неподвластни на идеология и пропаганда ! :)
И преценка си имаме на готово...и какво ли не ни е сервирано на тепсия.
Сякаш сме магарешки народ, от всичко се дърпаме...или просто си вървим послушно.
Че то и това си е живот...
Атракция!
цитирайСякаш сме магарешки народ, от всичко се дърпаме...или просто си вървим послушно.
Че то и това си е живот...
Атракция!
от сърпа и чука дали се отказват от по-евтиния газ и нефт от Русия?????
Или то когато гледаме да влачим, тогава не важи.
цитирайИли то когато гледаме да влачим, тогава не важи.
Браво за тази статия.Изключително точна и правдива.
цитирай
12.
анонимен -
в село Чучулигово има мемориал на ...
19.06.2008 21:18
19.06.2008 21:18
в село Чучулигово има мемориал на загиналите немски войници през 2СВ . открит лично от посланника тогава на Германия
цитирайкрайно време е историята да остане само и единствено история. само така могат да престанат да сеят пропаганда и да всяват заблуди. на дядките антифашисти можем да им кажем, че в България никога не е имало фашизъм, че фашизма е политическата идеология на италианския лидер Мусолини през ВСВ. нацизмът или национал-социализма и комунизма-социализма имат общи корени, идейната основа на най-мракобесните режими в новата човешка история.
цитирайБраво за статията. нямам думи да изразя възхищението си!
цитирайбългарските паметници (тези, дето бяха на Монтето - където е сега НДК-то) с имената на героите от Балканските войни ги затириха във Военния музей (така ми казаха) - невидими и неизвестни за София и България, за сметка на пъчещия се на най-видно място паметник на Съветската армия... Жалко и тъжно. От друга страна нека това да ни напомня всеки ден кому точно се кланят и кого почитат и до ден днешен толкова много българи и ... да не търсим кой знае колко обяснения за нашето "национално достойнство"
цитирайА може би и у нас е започнал подобен процес, но ръководителите на партията и държавата да не парадират с това заради спокойствието на гражданите? Ето вижте какво стана с ЦСКА. В емблемата на клуба има червен пентаграм, а ултрасите му размахват свастики; имаше за президент БКП номенклатурчик, а лидерът на феновете е човек с прякор Дучето. Никаква прошка за тези национал-болшевики!
цитирай
17.
анонимен -
И все пак
26.06.2008 20:24
26.06.2008 20:24
Все пак да не забравяме защо нещата стоят по този начин. Ако Германия беше спечелила, тогава щеше да е точно обратното. Победителите пишат правилата. Така е било, така и ще бъде занапред.
цитирай
18.
анонимен -
Много сме далеч от далеч от литовците
28.06.2008 10:18
28.06.2008 10:18
Наскоро прекарах една седмица в Латвия, където имах служебни срещи с хора от Балтийския регион. Останах изумен от качеството на тези хора. Ако това не бяха толкова малки народи, те щяха да владеят света. Изключително интелигентни, честни, решени да наваксат пропуснатото. Чудя се дали липсата на природни ресурси ги е променила и са толкова работливи и съзидателни. В историята на тези народи са играли роля германци и шведи, но това е било само от полза. Рига е невероятна, просто нямам думи.
А колкото до руснаците, те си знаят защо. Сталин е докарвал и заселвал реснаци по тези земи с цели влакови композиции. Опитали са да ги колонизират. Затова пък сега там руснаците ги използват за негри - само ниски длъжности и без ръководни позиции. Понеже им липсват цигани и негри, ползват руските хора. Малко е гадничко и затова руските масово се махат и се връщат в Русия. Между другото, там нямат руски коли, видях 1 лада за 2 седмици. Но местните хора са единни и не се делят на фоби и фили, просто руското за тях е синоним на вредното и правят всичко възможно да си изчистят. Възхищавам им се. За толкова години под руско царско и комунистическо владичество не са се продали. А у нас вече има цели фамилии с по три поколения и повече от пплатени руски агенти на най-високи позиции. Слугински народ сме си. Жалко.
цитирайА колкото до руснаците, те си знаят защо. Сталин е докарвал и заселвал реснаци по тези земи с цели влакови композиции. Опитали са да ги колонизират. Затова пък сега там руснаците ги използват за негри - само ниски длъжности и без ръководни позиции. Понеже им липсват цигани и негри, ползват руските хора. Малко е гадничко и затова руските масово се махат и се връщат в Русия. Между другото, там нямат руски коли, видях 1 лада за 2 седмици. Но местните хора са единни и не се делят на фоби и фили, просто руското за тях е синоним на вредното и правят всичко възможно да си изчистят. Възхищавам им се. За толкова години под руско царско и комунистическо владичество не са се продали. А у нас вече има цели фамилии с по три поколения и повече от пплатени руски агенти на най-високи позиции. Слугински народ сме си. Жалко.
Фанатизма никога не е донесъл добро за хората.
Значи те са против петолъчките в европеските и американските символи.
цитирайЗначи те са против петолъчките в европеските и американските символи.
20.
анонимен -
RE: Свастиката vs. сърпа и чука? Не! Заедно в ъгъла
02.10.2008 12:15
02.10.2008 12:15
Напълно подкрепям написаното в статията! Много точно сравнение между двата режима и отношението към техните символи в днешно време. "Демократична" Европа не си дава сметка с практическата страна на комунистическата доктрина и режим, тъй като не го изпитала върху себе си. Днешният тъй разпространен 'розов' нюанс в политическия живот на повечето европейкси страни, свидетелства за това. Позволявам си забележка спрямо изразените мнения, че Литва прекалява. Може би не сте живели там и никога не сте били там, за да бъдете в състояние обективно да оцените решението на Литва. Представяте ли си! Рзхождате се например из столицата на Чехия, а там в стария град стои немалък магазин откъде може да си купите всякакви комунистически символи, от шапки на червеноармейци до членска книжка... И това в столицата на страна, която немалко е изтърпяла от Съветска Русия и комунизма... Какъв абсур! А защо липсваше в същя този град и магазин откъдето може да се купи униформа на СС-ман например... Защо едното да е скандално и обидно, а другото да е романтично и приколно?!
Литва, Латвия, Естония, така наречениете от Путин 'прибалтийские карлы', както и Полша демонстрират независимото си правото на суверенни държави да заемат каквато намерят за добре позиция по тези дражливи проблеми!
цитирайЛитва, Латвия, Естония, така наречениете от Путин 'прибалтийские карлы', както и Полша демонстрират независимото си правото на суверенни държави да заемат каквато намерят за добре позиция по тези дражливи проблеми!
21.
анонимен -
Браво само, че от борбата срещу с...
02.10.2008 21:53
02.10.2008 21:53
Браво само ,че от борбата срещу символите падат глави ,но благоденствие не се появява
цитирай
22.
анонимен -
Пални простотии......
09.05.2010 19:44
09.05.2010 19:44
Защо оплювате Сталин за политиката която е водил,и само каэвате колко хора е убил а не кажете за Хитлер,тои не е ли масов убиец в Германия няма ли лагери на смъртта а.Хитлер започва наи- кръвопролитната воина в исторята на човечеството убива 6 млн. евреи и около 27-28 млн. Руснаци това е фашизма дами и господа.А защо все пак несе погледнем ние след двете воини,да видим колко бедна страна сме а Великата идеология Кумунизма начело с Ленин и Сталин развиват своята страна към нещо по-добро.През 1932 г. в СССР започва изграждането на метро а през това време България какво е правила тънела в разруха от загубената воина.И така какво се оплаквате от кумунизма имало е работа за всеки а сега като сме с USA и сме демократична република да не сме по-добре хиляди млади хора са бес работа и бягат от България.Нима това е по-добре помислете малко
цитирай