Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
03.07.2009 11:51 - На следващите избори с ценз „обща култура”
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 7761 Коментари: 35 Гласове:
0



imageЯ си представете един нов изборен закон, в който се въвежда избирателен ценз наречен например „обща култура” ;) Отива избирателят в предизборната секция, но там не го допускат до тъмната стаичка веднага. Връчва му се семпъл тест с десетина въпроса, който той трябва да попълни. За да няма измами и машинации, тестовете могат да бъдат двайсетина или повече различни типа, предлагани на лотариен принцип.   Въпросите могат да бъдат взети от някой учебник за пети или шести клас например, за да не кажат някои, че са много сложни. Ето:   1. Каква е формата на управление на Р България? а) парламентарна република б) президентска република в) конституционна република   2. Кой е върховния суверен в Р България? а) президента б) народа в) царя   3. Законодателната власт е: а) главния прокурор б) конституционния съд в) народното събрание   4. Държавния глава е а) председателят на народното събрание б) президента в) министър-председателя   5. Какъв е мандата на народното събрание? а) пет години б) три години в) четири години   6. Изпълнителната власт е: а) министерски съвет б) МВР в) изпълнителната агенция по околна среда

и т. н.
  Ако избирателят издържи теста, му се позволява да гласува. Ако не –чао и довиждане! Така ще гласуват само онези, които поне малко от малко отбират, за какво аджеба става дума при онова действие с бюлетината.
Познайте обаче, кой ще спечели изборите тогава :)

Ех, мечти ;)





Гласувай:
0



1. djgator - mamkamu
03.07.2009 11:53
Това е мъдро предложение!!
цитирай
2. анонимен - haresa mi
03.07.2009 12:00
Хареса ми. Това се учи в 4-5 клас.
цитирай
3. burberry - А тест за депутатите?
03.07.2009 12:00
А тест за кандидат депутатите няма ли да има? Нали се сещаш, че ако всички кандидати са стока, това дали политически неграмотната ти баба е гласувала за тях, няма да е голяма драма. Не в гласуващите е трагедията, пич :+)
цитирай
4. ka4ak - пак тормозиш електората!
03.07.2009 12:03
Вучков,трудно ще го реши...
цитирай
5. cefulesteven - Хубаво щеше да е. Сега си е диктатура ...
03.07.2009 12:06
Хубаво щеше да е.
Сега си е диктатура на посредствеността. Нещо, което нямаше да бъде, ако подобен закон имаше.
цитирай
6. анонимен - Да. . . мъдро е! Жалко само, че никога ...
03.07.2009 12:11
Да... мъдро е! Жалко само, че никога няма да стане. Аз ще съм доволна и ако ограничат правото на неграмонтните да гласуват, защото нямам желание бъдещето ми да зависи от някой, който дори не си е направил труда да се научи да пише и да чете и най-често гласува с бюлетина, която някой му е дал предварително, защото като влезе в тъмната стайчка няма как да прочете и съответно да различи бюлетините една от друга!
цитирай
7. mamkamu - До djgator
03.07.2009 12:23
Мъдро, ама противоконституционно ;)
цитирай
8. mamkamu - До анон. 2
03.07.2009 12:24
И аз така си мисля!
цитирай
9. mamkamu - До burberry
03.07.2009 12:26
За кандидат депутатите задължително трябва да има, ама по-труден! От материала за 8-ми клас, например ;)
цитирай
10. mamkamu - До ka4ak
03.07.2009 12:27
Електората требва да се тормози, да да не зАспи :)
цитирай
11. mamkamu - До cefulesteven
03.07.2009 12:28
Именно! Тъпунгерите определят бъдещето :)
цитирай
12. raylight - идеята е не да гласуват само обра...
03.07.2009 12:33
идеята е не да гласуват само образованите, а всички да са образовани. Трябва да има ценз, но като стимул за образоване.
цитирай
13. mamkamu - До анонимен 6
03.07.2009 12:58
Да права си, ама преди това трябва да се промени конституцията, което е невъзможно!
цитирай
14. mamkamu - До raylight
03.07.2009 13:01
Да това е идеята!

Не знам обаче ценза дали ще ги стимулира да се образоват. Щото на повечето им е все тая, дали ще гласуват.
цитирай
15. flyco - ...
03.07.2009 13:04
Това означава налагане на някакъв вид ограничение пред имащите право на глас. От тази гледна точка преди предложението ти трябва да се промени Конституцията...
всъщност ти това го знаеш, сега го видях
цитирай
16. tili - Това става за придобиване
03.07.2009 13:20
на гражданство, но ние, туземците си имаме всички права по рождение. Работа, работа трябва братия!!!
цитирай
17. mamkamu - До flyco
03.07.2009 13:29
Знам го, но ми се щеше действителността да е малко по-различна :)
цитирай
18. mamkamu - До tili
03.07.2009 13:32
Така е! И целенасочена държавна политика в някои свери.

Разбира се, че не отричам правата по рождение. Само си мечтаех :)
цитирай
19. flyco - Re: 17.
03.07.2009 14:11
Във връзка с по-различната действителност какво мислиш за призива "гласувайте!", който е различен от "гласувайте за ...!"?
цитирай
20. mph - :)
03.07.2009 14:17
Отговорът е "а".
цитирай
21. burberry - За електората предлагам следния ...
03.07.2009 14:36
За електората предлагам следния ценз, а не елементарни въпроси:

- ако си на социални помощи и трайно неработещ - нямаш право да гласуваш!
- ако не си декларирал доходи - нямаш право да гласуваш!
- ако не си плащал данъци - нямаш право да гласуваш!
- ако не живееш в България - нямаш право да гласуваш!

В крайна сметка всички програми на кабинетите се реализират с приходи от фирми и население. Тъпо ми е цигани, безработни, пенсионери, ученици, емигранти и т.н. да определят косвено с гласа си как точно ще се харчат бюджетните пари, постъпващи от всеки друг, но не и от тях.
цитирай
22. flyco - Re: 21.
03.07.2009 14:42
Така е било във Великобритания преди 200 години, интересно защо сега не е така...
цитирай
23. mamkamu - до flyco
03.07.2009 15:14
Ами не знам! Аз винаги съм гласувал заради някой, а не заради самото гласуване :)
цитирай
24. mamkamu - До burberry
03.07.2009 15:17
Абе малко си е архаично това дето предлагаш!
цитирай
25. burberry - архаично? че то и колелото е арха...
03.07.2009 16:07
архаично? че то и колелото е архаично като концепция, но какво от това :+) нали уж който плаща, той поръчва музиката?
цитирай
26. jblog - Мисля, че проблемът не е необраз...
03.07.2009 16:19
Мисля, че проблемът не е необразованост, а незаинтересованост! Защото дори и умни и образовани хора не си правят труда да се информират и да се опитват да разберат за какво става въпрос. Дори и елементарните неща, които си изброил: държавно устройство, функциониране на държавата и др. под. , за много хора са "политика", т.е. нещо, което не ги интересува!
цитирай
27. dusha - :)
03.07.2009 17:10
умно, но и така може да има корупция като предварително ти дадат отговорите на теста :)))
цитирай
28. анонимен - верни отговори
03.07.2009 17:16
Ама те партиите пак ще измислят някаква машинация, ще ги има и готовите отговори, няма така да си оставят нещата. Те вече са се договорили всички помежду си са разпределили парченцата. Бизнес, какво да ги правиш.
А големият бизнес отдавна е купил партиите.
цитирай
29. mirra - и не само за изборите и гласопода...
03.07.2009 17:20
и не само за изборите и гласоподавателите...
цитирай
30. vmir - Въвеждане на образователен ценз!
03.07.2009 18:54
Така няма тъпунгери да определят бъдещето на информираните и образованите. (Въпреки, че според мен не тъпунгерите определят бъдещето, а онези, които превръщат тъпунгерите в инструмент за домогвания... ) Тъпунгерите просто не разбират какво става. :(
цитирай
31. miralyub - Като начало трябва и подобен тест за ...
03.07.2009 19:58
Като начало трябва и подобен тест за кандидатите за народни преставители, че каквито мутляци видях, няма втори на света...
Представям си и картинката! Избирателна активност- макс 10- 15%.

цитирай
32. lubima - предложението си е много добро. . . ...
03.07.2009 22:48
предложението си е много добро...но май много малко хора ще имат възможност да употребят равото си на глас))обаче....за следващите избори така ще са нахъсани и подготвени за "изпита", че от страх да не се изложат ще са научили материала до 10 клас)))направо ще си е фукня да си гласувал)))току вземеш да докараш някоя нова мода сега пък ти)
цитирай
33. thetrooper - Хайде!
04.07.2009 01:25
Кога внасяме предложението в Парламента?
цитирай
34. svetlo - Аз също съм за въвеждането на обр...
04.07.2009 01:52
Аз също съм за въвеждането на образователен ценз на избирателите, но е късно - циганите просто престанаха да гласуват...
Също съм и за забрана за гласуване на затворниците, длъжниците към държавата, диспанзеризираните с психични отклонения и други подобни, но пък това е противоконституционно...
Ако случайно променим конституцията, тогава пък ще стане противоевропейско...
Няма оправия...
цитирай
35. jedi - Това ще е...
04.07.2009 11:47
Политическо самоубийство. Те без простолюдието са като генерал без армия. Кой ще им вярва на глупостите и ще им се пързаля по пързалките?
3% избирателна активност, ха-ха!
:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9471384
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол