Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
09.10.2009 11:42 - Шоуто на Славчо и изкуството
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 5109 Коментари: 21 Гласове:
8

Последна промяна: 09.10.2009 11:47


image

Шоуто на Славчо, кметът на Пловдив, продължава да се вихри с пълна сила. Вместо да се засрами и замисли над действията и приказките си той усилено продължава да ръси небивалици из националния ефир, излагайки милиони българи, с нищо незаслужили съществуванието на такъв дивен балкански екземпляр Така направи и тази сутрин по БТВ.
  Всички вече знаем, как той вече забрани достъпа на чеха Давид Черни до галерия в града. Оня дето изобрази България, като турски кенеф в Брюксел. Освен, че е дебилско, комплексарско и неадекватно, това решение е май и незаконно. Въпреки, че галерията е общинска достъпът до нея е обществен и кметът едва ли има право да определя, кой да влиза или не вътре. Пък и не е съвместимо с функциите му, защото да определяш, кой творец може да излага творбите си и кой не, не е работа на политиците, още по-малко на кметовете. Ако си засегнат, като човек от творбата на Черни е друг въпрос макар, че и това намирисва на чист провинциализъм, комплексарщина и огромна липса на чувство за хумор.   Същите „качества” показват и повечето от българите, които на въпроса на агенция Фокус: "Искате ли да посети България на 10 октомври художникът Давид Чорни" , отговарят така:
  image

Да, няма проблем. 856 (41.61%)
Не, категорично. 1096 (53.28%)
Колебая се. 71 (3.45%)
Не съм запознат със случая. 34 (1.65%)
  Този резултат може да ни говори само едно: каквито гражданите, такъв и кмета!  
Та тоя кмет се развихри тази сутрин по телевизията и наговори още куп глупости, най-фрапиращата, от които беше, че „изкуството не трябва да преминава някои граници, то трябва да бъде добро и да създава красиви неща”.   Леле! Изречение достойно за д-р Гьобелс или Троцки, но не и за един кмет на най-европейския по дух български град. Питам се, какво ще правим с лошото и грозното изкуство? Ще го забраняваме ли, ще го горим ли? И по-важното, кой ще определя, кое произведение е минало границата и кое не? Славчо ли? ВМРО ли? Фюрерът ли?   Кметът пращал и двама полицаи да чакат художника пред галерията. Е на това вече щяха завидят и Химлер и Дзержински, ако за нещастие бяха живи. Остава и да приберат набедения художник на топло с предлога, че се грижат за безопасността му или че не спазва полицейско разпореждане и ще са втасали за откриване на пловдивския клон на гестапо, 70 години по-късно!   Всъщност Черни много хубаво е отговорил на нашия хубавец! Даже малко меко, според мен :)

image


Тагове:   пловдив,   изложба,


Гласувай:
8



1. gothic - Определено
09.10.2009 12:17
Пловдив не заслужава такъв кмет....
цитирай
2. cefulesteven - Какво е мнението ми за творбата на ...
09.10.2009 12:19
Какво е мнението ми за творбата на чеха не е от кой знае какво значение. Смешна ми е обаче точно тази кметска реакция, защото добър или лош, подобен провокативен артист, печели от подобна забрана. И ако творбата с "кенефа" не е нашумяла достатъчно до сега, от сега нататък ще получи популярност, каквато по друг начин малко трудно би постигнала. Изкуство не се забранява. Особено от обществено отговорно лице. Подобни забрани, най-малко е да се каже, че го рекламират. Те го завършват, предават му друг смисъл, превръщат го в бунтарско.

Настоящият ни министър - председател на два пъти беше поставян под шах, като кмет от един полуфабрикат на съвремената масова култура, с билбордите си, но ако не бяха свалени, нямаше да го забърквам и сега, неволно, като добър прецедент, за това, какво най-малко прави една забрана върху изкуството.

цитирай
3. mamkamu - +
09.10.2009 12:26
gothic написа:
Пловдив не заслужава такъв кмет....


Да, ама същия кмет твърди, че 60% от пловдивчани го подкрепят. И за жалост това е така!
цитирай
4. анонимен - :):))
09.10.2009 12:27
Предполагам, че същият процент отговори ще се получат на въпроса "Поглеждали ли сте се скоро в огледалото"?!
Не съм сигурна само за отговора на кмета по този въпрос!
Поздрави!
цитирай
5. mamkamu - @ cefulesteven
09.10.2009 12:59
Жалкото е че в изкривената наша действителност и кметът си прави реклама! Излиза, че и двете страни трябва да са доволни от ситуацията :)
цитирай
6. mamkamu - :)
09.10.2009 13:00
tit написа:
Предполагам, че същият процент отговори ще се получат на въпроса "Поглеждали ли сте се скоро в огледалото"?!
Не съм сигурна само за отговора на кмета по този въпрос!
Поздрави!


Ха-ха! Той трябва и да се попослуша малко на запис :)
цитирай
7. gantree - @ mamkamu
09.10.2009 13:22
На мен, като "кестен", вероятно никак не ми подхожда да коментирам тези "майненски" драми :)) Но въпреки това ще кажа, че какъвто твореца, такъв и кмета. Все едно са си плюли един другиму в устата и Славчото, и чешкия Давид. Четох интервюто му, в онзи линк към блога на Е. Тодоров, който си дал. Какво да кажа ... не знам как може да бъде наричан "творец" един такъв човек, като този. Ако това е "творец", то нищо чудно, че и "творчеството" му е такова - клозетни чинии, черни дупки, и прочие. Езикът в писмото му до кмета е доста долнопробен. Сигурно се смята, че един "творец" може да държи подобен език на един чиновник като пловдивския кмет, дето не е и точно чиновник, защото е избиран на избори.

Мнението на хората от тази анкета, която си цитирал, ми се струва доста повърхностно. Дори и обратен да беше резултата - пак щеше да е повърхностно, просто защото тия долнопробни сценки като тая не могат да придобият легитимност с една или друга анкета.

И на финал - напълно е нормално една малка или голяма група хора да се засегне от нечия простотия, наречена неясно защо "творба", а авторът й - "творец". Напълно нормално е въпросната група хора да не иска такъв човек да гостува в града им. С други думи, решението на пловдивския кмет е точно толкова примитивно, колкото са и "творбите" на тоя "творец".

Поздрави.
цитирай
8. gothic - Пловдив не заслужава такъв кмет. . . ...
09.10.2009 13:35
mamkamu написа:
gothic написа:
Пловдив не заслужава такъв кмет....


Да, ама същия кмет твърди, че 60% от пловдивчани го подкрепят. И за жалост това е така!


Ами...тогава не зна какво да кажа! Убеден съм, че не малка част от подкрепящите кмета използват и по-тежки определения за България понякога от "турски кенеф"....
цитирай
9. mamkamu - @ gantree
09.10.2009 13:38
Аз умишлено не коментирам, какъв творец е Черни, защото това е тема на друг разговор.

Чудно ми е само, как може да се предприемат ограничителни мерки спрямо "човек на изкуството", възоснова на оценка за неговата работа! Не е работа на политиците да определят границите на дадена творба и когато тя ги надхвърли да вземат подобни "крути" мерки!
цитирай
10. mamkamu - :)
09.10.2009 13:41
gothic написа:
mamkamu написа:
gothic написа:
Пловдив не заслужава такъв кмет....


Да, ама същия кмет твърди, че 60% от пловдивчани го подкрепят. И за жалост това е така!


Ами...тогава не зна какво да кажа! Убеден съм, че не малка част от подкрепящите кмета използват и по-тежки определения за България понякога от "турски кенеф"....


Ооооо! Да! Сигурен съм в това! Но от устата (или ръката) на чужденец звучи болезнено :)
цитирай
11. gantree - @ mamkamu
09.10.2009 13:58
mamkamu написа:
Аз умишлено не коментирам, какъв творец е Черни, защото това е тема на друг разговор.

Явно в това е проблемът - че разглеждаш самия автор и работата му като тема от друг разговор. А те са си част от същият разговор, неразделна част при това. Само че целта (не твоята тук), а на политическата коректност в случая е да ни се представи пример за политическа репресия срещу някаква си напълно въображаема "творческа свобода". Направеното от този Давид без никакво съмнение е в търсене на подобна реакция. Той я получава, доволен е от резултата и работата заспива, а ние си оставаме точно толкова объркани, колкото сме били и преди. Казваме си "да живее свободата", или "не я щем тая свобода, ако ще е такава", кое от двете? Като че ли второто са си казали хората от анкетата.


mamkamu написа:
Чудно ми е само, как може да се предприемат ограничителни мерки спрямо "човек на изкуството", възоснова на оценка за неговата работа! Не е работа на политиците да определят границите на дадена творба и когато тя ги надхвърли да вземат подобни "крути" мерки!

Няма нищо лошо в конкретните ограничителни мерки. Аз, например, в дома си със сигурност не бих си сложил подобна "творба". Ти, с ръка на сърцето, ще си сложиш ли? Ако някой от близките ти поиска да си сложите подобна творба на стената в хола, няма ли да избухнат "масови безредици" с елементи на домашно насилие? Ще избухнат. Сигурен съм.

От друга страна, кметът щеше да бъде наритан и в обратната ситуация - ако беше допуснал този Давид да гостува в Пловдив. Само че тогава щяха да го наритват с по-различни аргументи, а и хората от анкетите може би нямаше да са споделящи неговото решение, ако е различно от тяхното.
цитирай
12. him - Дами и господа,
09.10.2009 15:15
не мога да остана равнодушен към този пост. Това ли ви е националното самосъзнание, че защитавате подобен нагъл автор, който изложи България пред Европа и света? Значи мнението ви за самите вас е толкова ниско, след като знаете, че живеете в кенеф и продължавате да живеете тук. Ами напуснате кенефа! Вземете си куфарите и отидете в чешкия, немския и ако щете кенефа на Кралицата, след като ви се струва, че са по-уютни. Не отричам, че България е в тежко положение, че беше докарана дотам от алчностТа, мързела и безотговорностТа, не отричам, че сами сме си виновни, задето допуснахме държавата ни да се превърне в това, което е. Но моля ви, не я наричайте кенеф поне от уважение към Ботев, към Левски, към хан Аспарух, към хилядите, които са си дали живота за този "кенеф"!

Бел.ред. - ето, поправих прословутите членове специално заради вас, за да ви покажа, че имам желание да променя нещата. Променете ги и вие.
цитирай
13. gantree - :)))))))
09.10.2009 15:23
him написа:
Значи мнението ви за самите вас е толкова ниско, след като знаете, че живеете в кенеф и продължавате да живеете тук. Ами напуснате кенефа! Вземете си куфарите и отидете в чешкия, немския и ако щете кенефа на Кралицата, след като ви се струва, че са по-уютни.

Аааа, лесно е да се каже "напуснете" :))
Аз бих предложил, нека напуснат другите. Ония, дето им е червено около устата.

him написа:
Не отричам, че България е в тежко положение, че беше докарана дотам от алчноста, мързела и безотговорноста ...

... и от неграмотносТТа, също така :)))
цитирай
14. him - Добре,
09.10.2009 16:04
с такива като вас явно не може да се спори. Вместо да ме оборите с аргументи, вие ме оборвате с приказки от детската градина и дребнави забележки. Вие сигурно не допускате грешки, затова пръв хвърлихте камък по мен ;)
цитирай
15. gantree - именно
09.10.2009 16:08
цитирай
16. krotalka - Историята с "кенефа" има дълбоки корени,
09.10.2009 16:17
много от вас и представа си нямат за тях. Ще се опитам да ви ги обясня.
Годината е 1978. Попадаме в къмпинг край Дрезден. Всички тоалетни са нормални, но на вратата на една има сложен българския флаг. Отварям вратата и О чудо, същото това клекало, от което всички сега толкова се възмущаваме...Откровено казано, почувствах се неудобно, но това е друга тема...
Нямам представа дали и в бившата ЧССР не е било подобно положението.
Иначе и аз в посочената анкета гласувах с "НЕ", но подруга причина, просто не ми допадат творбите му.
цитирай
17. gantree - :)))
09.10.2009 16:31
Хм, не знам защо си мисля, че корените са още по-дълбоки :)))
А къде е тая глупава анкета, да гласувам и аз, та да се балансират поне малко нещата?
цитирай
18. haralanov - Хаха...
09.10.2009 17:50
Славчо се изживява и на култур-трегер...
цитирай
19. emil60 - За мен тази е важната нишка, която на практика утвърждава творците...
10.10.2009 08:52
Малко водещи фигури в обществото се усещат за този ефект. Ефекта, нека за удобство го наречем, на"утвърждаващото отричане":
"cefulesteven....Смешна ми е обаче точно тази кметска реакция, защото добър или лош, подобен провокативен артист, печели от подобна забрана. И ако творбата с "кенефа" не е нашумяла достатъчно до сега, от сега нататък ще получи популярност, каквато по друг начин малко трудно би постигнала. Изкуство не се забранява. Особено от обществено отговорно лице. Подобни забрани, най-малко е да се каже, че го рекламират. Те го завършват, предават му друг смисъл, превръщат го в бунтарско.

Настоящият ни министър - председател на два пъти беше поставян под шах, като кмет от един полуфабрикат на съвремената масова култура, с билбордите си, но ако не бяха свалени, нямаше да го забърквам и сега, неволно, като добър прецедент, за това, какво най-малко прави една забрана върху изкуството. "


Ако след време се направи същата анкета, то ще е видимо увеличаване поддръжниците на художника. Най-страшното в изкуството е, ако не те забелязват... А когато започват да те отричат, след време се вижда, че шокиращото ти творение не е разбрано...Кмета, както виждам, също се утвърждава, но в нежелана за него посока...
цитирай
20. luben - я,
14.10.2009 13:45
супер отговор на Черни.... не го бях чел! Яко от всякъде, както казват младите.

Черни очаквам да стане персона нон грата в цяла Европа, щото и останалите страни са изобразени ... "особено". Мисля, че скоро ще кандидатства за гражданство в Африка или Австралия... Ала що не съм чул такъв вой в другите европейски страни? И такава дълга дискусия за него? Странно...
цитирай
21. rrashkova - Съгласна съм с Вашия протест. Км...
22.10.2009 11:22
Съгласна съм с Вашия протест. Кметът няма правомощия нито да забранява, нито да разрешава подобни посещения.
Преди време изразих следното мнение относно рекацията на българските власти към макета: http://rrashkova.blog.bg/politika/2009/01/20/wc-s-cherno-pokrivalo.280022
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9470648
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол