Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
24.03.2010 10:27 - Данък лукс –радост за народа
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 18187 Коментари: 39 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
imageПредложеният наскоро от министър-председателя т.нар данък „лукс” е една от мерките, които щели да борят кризата. Поне според него и финасовия му корифей Дянков. Щели да се облагат двойно имотите над 250 кв.м., мощните автомобили, а яхтите тройно. Щели да слагат данък и върху лихвите на влоговете над 100 000 лв.

Ако питате българския народ, не двойно, а десеторно увеличение трябва за генетично омразните му богаташи. Нека им е на тия мръсници, дето се налапаха! Това мнение естествено идва от широко разпространения у нас мит, че богат е равно на престъпник и от със столетия наслагваната ненавист към чорбаджията изедник. Така бате Бойко не изневери на предизборния си популизъм и зарадва масите с едно напълно андрешковско предложение, нямащо нищо общо със справедливостта.

Криза е, пари няма и най-лесния начин е да бъде взето от богатите за да се даде на бедните. Сбъркаността на това предложение обаче идва от елементарния му подход да бъде приложен на калпак, т.е на бройка. Представете си едно десетчленно семейство живеещо в село Незнамсикое в триетажна къща от 250 кв.–баба, дядо, майка татко и четири деца. Майката е безработна, а бащата бачка за 300 лв. в местната фабрика за консерви. Дядото и бабата взимат по сто лева пенсия, която са заработили навремето в ТКЗС-то. Айде сега да вземем да ги обложим тия хора, щото са потънали в лукс. После си представете един бизнесмен, който притежава три мезонета в центъра на София, всеки по 249 квадрата...

В някои страни на запад има подобен данък, но той се начислява върху сумата от всичко притежавано от едно лице –недвижими имоти, пари, акции, автомобили, самолети и т.н.. Щом сбора от тия неща надхвърли определен лимит –хоп, ето ти и данък лукс. Тук обаче решаваме да приложим по-лесния начин –на парче.

Представям си какви галимации ще настанат, щом данъка влезе в сила. Ще почнат едни прехвърляния на идеални части, дарения, фиктивни продажби... За повечето от луксозните имоти, автомобили, корабчета и самолети това даже няма да е нужно, защото те винаги са си се водели на името на някоя фирма, собственикът, на която просто ги ползва. Този законен начин за избягване на данъци от физически лица не е наша запазена марка и е доста разпространен на всякъде по света.

Най-проблемен при данъка „лукс” си остава моралния аспект, когато едно управление трябва да избира между справедливостта и солидарността. Защото да вземеш от някого онова, което е спечелил с труд и акъл само защото има повече никак не звучи справедливо. Друг въпрос е дали този е изкарал парите си честно, но това е тема на друг съвсем, ама съвсем различен разговор.

image



Гласувай:
27



1. cefulesteven - Мисля, че е поредното, което няма да ...
24.03.2010 11:02
Мисля, че е поредното, което няма да мине.
И се тиражира само заради усещането, че ще прозвучи на измъчения българин добре. Но в този си вид и от това което разбрах за този данък ми се струва, че има противоречия с основни принципи на пазарната икономика.

цитирай
2. mamkamu - Мисля, че е поредното, което няма да ...
24.03.2010 11:12
cefulesteven написа:
Мисля, че е поредното, което няма да мине.
И се тиражира само заради усещането, че ще прозвучи на измъчения българин добре. Но в този си вид и от това което разбрах за този данък ми се струва, че има противоречия с основни принципи на пазарната икономика.




Този път се притеснявам, че ще мине! Не за себе си де, защото ако имах 250 кв. къща, щях да го напиша доста по-злостно :) На Дянков му трябват средства за запълване на дупки, а когато става дума за пари... нали знаеш?
цитирай
3. thetrooper - Ега ти абсурда -
24.03.2010 11:25
правителство, претедиращо да бъде дясно, да предлага подобни левичарски безумия. И да иска да вдига ДДС на 22%! Ужас! Костов трябва яко да им "нашока репите", за да влязат в правия път.
цитирай
4. eien - Докато влезе в сила и...
24.03.2010 11:26
пристигнало следващото правителство със свои идеи и мъгляви разбирания и нововъведения. Важното е да се отлага - решения, данъци, закони, изпълнения...майната им.
цитирай
5. eien - Имате един постинг: 8-ми март-голем смех
24.03.2010 11:42
Това ще да ни е поредният голЕм смех. СпукАха ни от смех, мамкаму!
цитирай
6. mamkamu - +
24.03.2010 11:50
thetrooper написа:
правителство, претедиращо да бъде дясно, да предлага подобни левичарски безумия. И да иска да вдига ДДС на 22%! Ужас! Костов трябва яко да им "нашока репите", за да влязат в правия път.


Верно е абсурд! Сега ще лъсне истината ляво ли е, дясно ли е туй правителство или просто е загубено...
цитирай
7. mamkamu - @ eien
24.03.2010 11:51
Спукаха ни, ама смехът ни вече придобива и истерични нотки :)
цитирай
8. анонимен - Юрий,
24.03.2010 11:53
не знам как някой с честен труд в наши условия би могъл да забогатее така, че да си купи яхта. Ака е хтакъв, той ще има и пари да си плати данъка ;)))
Прав си, че излглежда малко сиромахомилски и е като козел опущения за народ, но Дянков каза, че е към местните данъци и ще се събилра от общините.
цитирай
9. lado - E, приемаме че са го прокарали. И ...
24.03.2010 12:27
E, приемаме че са го прокарали.
И кога започва да действа?
Нали не може със задна дата?
А парите им трябват сега..
Популизъм на буци...
цитирай
10. luben - Забавното е, че
24.03.2010 13:20
и по тази тема слушаме глупост след глупост от Дянков и компания. Този данък бил уж да събере 150 милиона за бюджетната дупка. Обаче ... се оказа, че общините ще взимат тези данъци. И ... Дянков изтърси, че нямало значение - нали е все в държавата. Излиза, че онези 150 милиона за бюджетната дупка няма да запълнят съответната дупка ... ала това нямало значение.

Тези хора там (с изключение на 1 министерство, а може би и 2 - поне за едното съм сигурен, щото съм работил и познавам много добре хората на върха, а за другото - не знам, но там просто от чути 1-2 интервюта, министърът ми направи много добро впечатление... като се замисля - всъщност все още нямам мнение за третия министър, който е с присъствие в медиите - Цветанов - ако продължи с акциите - ще ми стане симпатичен) ама хич не знаят какво правят. Да си седнат на задниците, да обмислят и обсъдят сериозно мерките (ала това не се прави с фитили към публиката и да чакаш от блогове и седянки да ти кажат коя мярка става и коя не, щото сега правителството прави точно това - пуска мухи и отхвърля най-миризливите и окакани такива). Само така ще имат и позиция и следващат от нея политика и последващи от тях конкретни мерки и действия.

Някаква комбинация от детска градина и пазар е по-голямата част от това правителство - много шум, голям хаос и тотална непредвидимост!
цитирай
11. mamkamu - Абе
24.03.2010 13:36
lado написа:
E, приемаме че са го прокарали.
И кога започва да действа?
Нали не може със задна дата?
А парите им трябват сега..
Популизъм на буци...


Абе тоя популизъм да не вземе да се претвори в действителността, че тогава...
цитирай
12. mamkamu - :)
24.03.2010 13:40
luben написа:
и по тази тема слушаме глупост след глупост от Дянков и компания. Този данък бил уж да събере 150 милиона за бюджетната дупка. Обаче ... се оказа, че общините ще взимат тези данъци. И ... Дянков изтърси, че нямало значение - нали е все в държавата. Излиза, че онези 150 милиона за бюджетната дупка няма да запълнят съответната дупка ... ала това нямало значение.

Тези хора там (с изключение на 1 министерство, а може би и 2 - поне за едното съм сигурен, щото съм работил и познавам много добре хората на върха, а за другото - не знам, но там просто от чути 1-2 интервюта, министърът ми направи много добро впечатление... като се замисля - всъщност все още нямам мнение за третия министър, който е с присъствие в медиите - Цветанов - ако продължи с акциите - ще ми стане симпатичен) ама хич не знаят какво правят. Да си седнат на задниците, да обмислят и обсъдят сериозно мерките (ала това не се прави с фитили към публиката и да чакаш от блогове и седянки да ти кажат коя мярка става и коя не, щото сега правителството прави точно това - пуска мухи и отхвърля най-миризливите и окакани такива). Само така ще имат и позиция и следващат от нея политика и последващи от тях конкретни мерки и действия.

Някаква комбинация от детска градина и пазар е по-голямата част от това правителство - много шум, голям хаос и тотална непредвидимост!


Ха-ха! Макар че не знам да се смея ли, но това последното изречение ме развесели :)

Важното е да приберат парите, а те общините с радост ще ги наместят!
цитирай
13. анонимен - кметовете
24.03.2010 15:20
mamkamu написа:
luben написа:
и по тази тема слушаме глупост след глупост от Дянков и компания. Този данък бил уж да събере 150 милиона за бюджетната дупка. Обаче ... се оказа, че общините ще взимат тези данъци. И ... Дянков изтърси, че нямало значение - нали е все в държавата. Излиза, че онези 150 милиона за бюджетната дупка няма да запълнят съответната дупка ... ала това нямало значение.

Тези хора там (с изключение на 1 министерство, а може би и 2 - поне за едното съм сигурен, щото съм работил и познавам много добре хората на върха, а за другото - не знам, но там просто от чути 1-2 интервюта, министърът ми направи много добро впечатление... като се замисля - всъщност все още нямам мнение за третия министър, който е с присъствие в медиите - Цветанов - ако продължи с акциите - ще ми стане симпатичен) ама хич не знаят какво правят. Да си седнат на задниците, да обмислят и обсъдят сериозно мерките (ала това не се прави с фитили към публиката и да чакаш от блогове и седянки да ти кажат коя мярка става и коя не, щото сега правителството прави точно това - пуска мухи и отхвърля най-миризливите и окакани такива). Само така ще имат и позиция и следващат от нея политика и последващи от тях конкретни мерки и действия.

Някаква комбинация от детска градина и пазар е по-голямата част от това правителство - много шум, голям хаос и тотална непредвидимост!


Ха-ха! Макар че не знам да се смея ли, но това последното изречение ме развесели :)

Важното е да приберат парите, а те общините с радост ще ги наместят!

Искаш да кажеш,че кметовете с радост ще ги откраднат.ха-ха,,,
цитирай
14. veninski - Поздрави и от мен!
24.03.2010 16:02
Поздрави и от мен!
цитирай
15. belisima777 - трябва да се прецизират нещата, за ...
24.03.2010 16:13
трябва да се прецизират нещата, за да не замиришат на селски реваншизъм, но истина е че богатите не само трябва да плащат по-големи данъци, но и по-големи глоби!!!! Не може да плащаш 250 лв за превишена скорост ако имаш доход 400 лв и да плащаш толкова ако имаш доход 70000 лв на месец!!!!
цитирай
16. belisima777 - аааааа между другото да питам ав...
24.03.2010 16:21
аааааа между другото да питам автора какъв е проблемът, че на бедните наистина им става хубаво, когато на богатия са му взети повече пари за данъци, това е повече от нормално
цитирай
17. анонимен - данъкоплатец
24.03.2010 16:32
Вярно е, че в некомунистически страни такъв данък работи. В Швейцария, на нелуксозния народ даже му връщат част от данъка, когато в хазната съберат повечко. Но тук, в КОМУНИСТИЧЕСКА БЪЛХАРИЯ, какъвто и данък да въведат комунистите, пак няма да е за тях, т.е. ще е неефективенл Прехвърляния на идеални части ли ще има, на активи и права ли, ТЕ ИЗВАЖДАНЕ НЕ ЗНАЯТ, ЗА ДЕЛЕНИЕ ДА НЕ ГОВОРИМ.
цитирай
18. haralanov - Здрасти!
24.03.2010 16:35
Личното ми усещане е,че доста хора са ,,на ръба,, и,че едно малко бъркане в джоба им(все едно под каква форма)направо ще ги срути!Колана няма повече дупки.Естествена в такива случаи е и реакцията.Хората с по-високи доходи имат и повече възможности за свиване!Съгласен съм с теб,че тези мерки са и леви и популистки.Любопитен съм обаче,какво ще се случи ако държавната хазна все пак не успее да се напълни с желаната сума?А тя(сумата)е доколкото разбирам от около милиард и половина лв.
цитирай
19. mamkamu - До 13
24.03.2010 17:24
анонимен написа:
mamkamu написа:
luben написа:
и по тази тема слушаме глупост след глупост от Дянков и компания. Този данък бил уж да събере 150 милиона за бюджетната дупка. Обаче ... се оказа, че общините ще взимат тези данъци. И ... Дянков изтърси, че нямало значение - нали е все в държавата. Излиза, че онези 150 милиона за бюджетната дупка няма да запълнят съответната дупка ... ала това нямало значение.

Тези хора там (с изключение на 1 министерство, а може би и 2 - поне за едното съм сигурен, щото съм работил и познавам много добре хората на върха, а за другото - не знам, но там просто от чути 1-2 интервюта, министърът ми направи много добро впечатление... като се замисля - всъщност все още нямам мнение за третия министър, който е с присъствие в медиите - Цветанов - ако продължи с акциите - ще ми стане симпатичен) ама хич не знаят какво правят. Да си седнат на задниците, да обмислят и обсъдят сериозно мерките (ала това не се прави с фитили към публиката и да чакаш от блогове и седянки да ти кажат коя мярка става и коя не, щото сега правителството прави точно това - пуска мухи и отхвърля най-миризливите и окакани такива). Само така ще имат и позиция и следващат от нея политика и последващи от тях конкретни мерки и действия.

Някаква комбинация от детска градина и пазар е по-голямата част от това правителство - много шум, голям хаос и тотална непредвидимост!


Ха-ха! Макар че не знам да се смея ли, но това последното изречение ме развесели :)

Важното е да приберат парите, а те общините с радост ще ги наместят!

Искаш да кажеш,че кметовете с радост ще ги откраднат.ха-ха,,,


С огромна!!! Те и без това се разглезиха последните 20 години.
цитирай
20. mamkamu - :)
24.03.2010 17:26
veninski написа:
Поздрави и от мен!


Надявам се поздравите да си ги разменяме от по-близки разтояния. След като един хубав ден се преместя да живея в Родопите :) По-далеч от тия смехурковци -политиците :)
цитирай
21. mamkamu - !
24.03.2010 17:27
belisima777 написа:
аааааа между другото да питам автора какъв е проблемът, че на бедните наистина им става хубаво, когато на богатия са му взети повече пари за данъци, това е повече от нормално


Ами проблемът е в прекрасната ни народопсихология :)
цитирай
22. mamkamu - До 17
24.03.2010 17:29
анонимен написа:
Вярно е, че в некомунистически страни такъв данък работи. В Швейцария, на нелуксозния народ даже му връщат част от данъка, когато в хазната съберат повечко. Но тук, в КОМУНИСТИЧЕСКА БЪЛХАРИЯ, какъвто и данък да въведат комунистите, пак няма да е за тях, т.е. ще е неефективенл Прехвърляния на идеални части ли ще има, на активи и права ли, ТЕ ИЗВАЖДАНЕ НЕ ЗНАЯТ, ЗА ДЕЛЕНИЕ ДА НЕ ГОВОРИМ.


Да, само умножение :)
цитирай
23. mamkamu - Личното ми усещане е, че доста хора ...
24.03.2010 17:32
haralanov написа:
Личното ми усещане е,че доста хора са ,,на ръба,, и,че едно малко бъркане в джоба им(все едно под каква форма)направо ще ги срути!Колана няма повече дупки.Естествена в такива случаи е и реакцията.Хората с по-високи доходи имат и повече възможности за свиване!Съгласен съм с теб,че тези мерки са и леви и популистки.Любопитен съм обаче,какво ще се случи ако държавната хазна все пак не успее да се напълни с желаната сума?А тя(сумата)е доколкото разбирам от около милиард и половина лв.


Да, няма да се напълни! В момента в България има около 700-800 регистрирани яхти, например. Нали се сещаш, че собстквениците им вкупом ще се втурнат да ги регистрират, я в Турция, я на Бахамските острови :)
цитирай
24. belisima777 - аааааа между другото да питам ав...
24.03.2010 18:55
mamkamu написа:
belisima777 написа:
аааааа между другото да питам автора какъв е проблемът, че на бедните наистина им става хубаво, когато на богатия са му взети повече пари за данъци, това е повече от нормално


Ами проблемът е в прекрасната ни народопсихология :)

Разбрах и ти си от завършилите народопсихология.
цитирай
25. vestnici - ...
24.03.2010 19:05
бе оставете данък лукс...гледайте другите завишени данъци!
цитирай
26. sparhawk - според мен
24.03.2010 19:43
у нас са много малко хората, изкарали честно парите си, така, че според мен този данък е много по-добра идея на кабинета отколкото това да взимат от голтака и цървулите (т.е. да скубят пенсионерите). Отделен е въпроса дали има файда, тъй като предполагам, тия неща си ги регват мутрите по чужбина, а не тук. Но поне символно има добър ефект, тъй като досега всички наши експерти казват пазете бизнеса, та бизнеса, вземете от пенсионерите и майките. Което предвид конотациите на думата "бизнес" у нас, която се свежда до нагънат като на стегозавър врат, тъмни очила и плътни златни ланци, накланя кабинета по опасна плоскост, а последното, от което имаме нужда сега са едни предсрочни избори...
цитирай
27. bowman - ~
24.03.2010 20:12
Четох постинга. Лукс и това което се споменава в постинга са различни неща, лукс е да караш порше за половин милион. Лукс е тоалетна чиния от злато (и за това съм чел) Лукс е да носиш марков потник купен за няколкостотин от магазин за потници. Лукс е да носиш часовник който струва колкото на някого дохода за петилетката. ; )
цитирай
28. ferre - И сега какво??? Аз трябва да плащам ...
24.03.2010 21:00
И сега какво??? Аз трябва да плащам по големи данъци и ще имам и даък върху парите си така ли??? Мамичката му на боко смотаняка и на ония глупак Дянков.Да гледат кой колко мезонети като бройка има,а не единия колко му е? Тъпаци негодни.Това правителство се оказа по Педераско от миналото.Иначе браво за постинга...много вярно пишеш
цитирай
29. flyco - ...
24.03.2010 21:41
Технология на печалбата: Правителството пуска слух, че до три месеца ще вкара въпросния данък така както си го описал, на парче. Веднага след като слухът се разпространи се увеличават данъците на нотариусите пет пъти. Така за три месеца до влизането на закона в сила парите вече ще са в бюджета. А когато се види, че приходи по направление "А" не се генерират инициативна група от загрижени народни представители ще инициира ако не отмяната на закона то поне поправката му така, че да не се прилага повече.
Сега сериозно, съгласен съм със смисъла на казаното от теб. Правителството продължава да действа левашки и вече няма оправдание за това.
цитирай
30. net - :)
24.03.2010 21:43
Защо в БГ никой не обича "богатите". То че не ги обича, не ги обича, ами и пренебрежително говори по техен адрес. Сигурно си има причина.
Защо в другите страни се уважават богатите- защото плащат по-големи данъци от другите. Ама наистина ги плащат- няма бабино, няма на калина Ружа зълвиния девер.
Така, че данък лукс - Да! От където дошло-там отишло!/Жалко, че пак ще бъде улучен не този когото трябва/
цитирай
31. svilen75 - Ние живеем в социалъзъм. Това си е ...
24.03.2010 22:46
Ние живеем в социалъзъм. Това си е жив социализъм в действие - 90% от хората живеят зле, но за радост на тези 90% вожда ще вземе от другите 10%. Не, че тези пари ще отидат при първите 90%, в това вече и бабите не вярват. То поне така да беше. Направо Бате Бойко да вземе да спретне една национализацийка, ще му се вдигне рейтинга сред всички лумпени.
И на мен не ми е приятно разни маймунообразни типове да си разхождат Бентлитата м/у трошките запълнили дупките по улиците. Но съвсем различни са въпросите м/у това дали някой има пари и как ги е придобил - по законен или незаконен начин. Но голяма чат от народа начело с главатаря му не може да осмисли разликата м/у тези два въпроса. Може би, защото трябва все пак малко от малко да можеш да мислиш. А очевидно това не е присъщо за масата. Нямаше иначе да си избере такъв клоун за премиер.
цитирай
32. zabavnata - Абсурдистан е и това е!
24.03.2010 23:41
Перачи...Крадци! Откраднали са държавни пари! Нагушили са се с комисионни от неизгодни за хората сделки, очевАдни при това...Много е изгодно на новото правиттелство да наложи нищожно по-високи налози на откраднатото и така да сложи чадър върху явни крадци!
А конфискация не може ли? Поне за някои...
цитирай
33. demokratizator - Този данък е пълно безумие
25.03.2010 00:46
Той няма да има никакъв осезаемо положителен ефект върху българската икономика. Всичко движимо като яхти, коли и самолети може да се регистрира извън България, където няма такива данъци. За квадратурите на жилищата си дал прекрасен пример защо не може да сработи. Но дори да работеше, твърде малко са хората, които ще бъдат обложени, парите, които ще се съберат са нищожно малка част от необходимото на страната в момента, да не говорим за моралната дилема добре ли е да се взима от богатите повече като относителна стойност отколкото от бедните. Правителството обаче се обръща все повече към популизма и мисли, че така явно ще набере подкрепа за останалите си недомислени реформи от хора, които имат патологична омраза към по-имотните от тях самите...
цитирай
34. vladov2007 - Така прявеха и комунистите, пре...
25.03.2010 05:08
Така прявеха и комунистите, предлагаха невъзможни неща- хував живот, сега да се радваме на злото, което ще сторят на другите нали 95 % сме в мизерия, какъв данък Лукс, ако е данък ЛУД, ще напълнят бюджета
цитирай
35. lado - E, приемаме че са го прокарали. И ...
25.03.2010 09:09
mamkamu написа:
lado написа:
E, приемаме че са го прокарали.
И кога започва да действа?
Нали не може със задна дата?
А парите им трябват сега..
Популизъм на буци...


Абе тоя популизъм да не вземе да се претвори в действителността, че тогава...


Е, днес го отмениха.
Всъщност отмениха намерението си за въвеждането на този данък.
На печелившите - честито!
Поздрави !
цитирай
36. анонимен - Такъв данък има в мечтани от нас държави
25.03.2010 10:39
С него се плаща обучение, осигуряване, помощи и ...
на емигранти / вкл. българи / и лица от бившите им колонии .
---
Нашите колонии са гетата около всеки град в Родината.
С тези пари ще се плаща животът и щастието им.
---
Ако не Ви харесва ЗАЩО не искахте чиновниците да си плащат осигуровките ?
цитирай
37. flyco - за дупката
25.03.2010 10:55
Ако правителството разчита да събере 1,5млрд значи дупката е около 2.
цитирай
38. lado - И при Флайко съм със същия коментар,та се извинявам за копи - пейста,
25.03.2010 11:20
Чисти, мръсни капитали - няма да има справедливост по тоя въпрос. Свирено.
Но по отношение на събираемостта.
Има една приказка за въглищаря с каменното сърце, която все не ми излиза от главата като аналогия с приказните мерки на поредното углавно правителство.
Та въпросният си пожелава от отговорника по въпроса, местния вещер, да печели винаги на комар, и да има в джоба си толкова пари, колкото има най-богатия играч на карти. И всичко е ОК, докато не сядат един срещу друг на масата за покер.
И нашия , нали е най-добър - мачка . Но за негов ужас, колкото повече печели, толкова по-малко пари има в джоба си.
Защото парите му са свързани с доходите на този,когото обира на карти и пряка зависимост от съдържанието на джобовете му.
Та как углавното правителство ще си върже гащите , респективно бюджета, като не мисли как хората да проимат пари, па тогава да им ги вземе?
Как ченгесаро-комунистическите бизнесмени да отимат изведнъж бизнес отношения,като досега раснаха в посткомунистическа оранжерия?
Известно време грабиха фондове, ама секна , и сега, при условията на свободен пазар - фалииит.... и на държавата - да си спомним приказката...
Поздрави!
цитирай
39. анонимен - Продължавайте да си чешете топките ...
31.03.2010 15:17
Продължавайте да си чешете топките и пийвайте ракия докато богаташите се бъхтят и хранят я завод с много служители, я някой друг. Каквото си постлеш на тва ще спиш. Зависта няма да ви стопли или нахрани,а парите от данъците ни ще идат у джоба на Бат Бойко и сие!!! явно бойко не ще богат народ. после що няма работа...ми щото прогонихте работодателите и тези с повече мозък от страната!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9469029
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол