Постинг
04.05.2010 16:46 -
Егати и общината бургаска
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 11140 Коментари: 36 Гласове:
Последна промяна: 04.05.2010 16:49
Прочетен: 11140 Коментари: 36 Гласове:
-6
Последна промяна: 04.05.2010 16:49
Тия дни в Бургас ще се състоят т.нар. дни на руската култура. Тази година те ще са посветени на 65 годишнината от „Победата във Втората световна война”. По всичко личи, че всичко това се организира от общината и макар всичко да мирише на чисто русофилство, може някак да бъде преглътнато от нормалния човек.
На официалния сайт на общината обаче е обявена програмата, от която е видно, че на 09 май цялата патаклама ще започне с, цитирам, „Тържествен ритуал за поднасяне на венци и цветя на паметника "Альоша" по повод Деня на победата”.
Чудех се, какъв ли ритуал ще е тоя, в който едни българи поднасят цветя на паметника на окупаторска армия, защото Альоша е точно това: „Паметник на Съветската армия”, но вече май започвам да се сещам. Гледал съм „колегите” им от София и мисля, че и това мога да преглътна –малоумници дал Господ. Знам, че те не са виновни.
Когато обаче това се извършва от българска община –една представителна институция, си е вече чисто безобразие. Още повече, че кметът на Бургас е член на ГЕРБ и наскоро даже бе избран в ръководството на тази дясна партия, член на ЕНП.
Безобразие е също, че в официалния сайт на една българска община е възприет съветско-руският маниер на изписване, според който Денят на победата и Победата се изписват с главни букви, сякаш четем руската преса преведена на български. Алоо, ония времена отдавна отминаха!
В Европа от години празнуват КРАЯТ на Втората световна война, а от руските железни глави думата ПОБЕДА все още не може да излезе, макар че живи свидетели на онези събития почти вече няма. Две думи -едната обединяваща, а другата разделяща. В община Бургас явно са избрали своята още преди 65 години.
На официалния сайт на общината обаче е обявена програмата, от която е видно, че на 09 май цялата патаклама ще започне с, цитирам, „Тържествен ритуал за поднасяне на венци и цветя на паметника "Альоша" по повод Деня на победата”.
Чудех се, какъв ли ритуал ще е тоя, в който едни българи поднасят цветя на паметника на окупаторска армия, защото Альоша е точно това: „Паметник на Съветската армия”, но вече май започвам да се сещам. Гледал съм „колегите” им от София и мисля, че и това мога да преглътна –малоумници дал Господ. Знам, че те не са виновни.
Когато обаче това се извършва от българска община –една представителна институция, си е вече чисто безобразие. Още повече, че кметът на Бургас е член на ГЕРБ и наскоро даже бе избран в ръководството на тази дясна партия, член на ЕНП.
Безобразие е също, че в официалния сайт на една българска община е възприет съветско-руският маниер на изписване, според който Денят на победата и Победата се изписват с главни букви, сякаш четем руската преса преведена на български. Алоо, ония времена отдавна отминаха!
В Европа от години празнуват КРАЯТ на Втората световна война, а от руските железни глави думата ПОБЕДА все още не може да излезе, макар че живи свидетели на онези събития почти вече няма. Две думи -едната обединяваща, а другата разделяща. В община Бургас явно са избрали своята още преди 65 години.
6-ти международен младежки театрален фес...
Кметът на Русе свика извънредно щаба при...
Кметът на Русе: По селата да се запасят ...
Кметът на Русе свика извънредно щаба при...
Кметът на Русе: По селата да се запасят ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Ти сериозно ли си мислиш,че ГЕРБ е дясна партия..?
цитирайТъжно....
цитирайНдамм... Бургаските общинари явно се престарават. Малко историческа трезвост няма да им е излишна - да гледат този ден през призмата на българската, а не на съветската история.
По текста ти имам малка забележка. "...макар че живи свидетели на онези събития почти вече няма" - стотици хиляди са, живи са си. Това са включително и хора, които тогава са били на по 5-10-15 години и отлично помнят 9 май 1945. За техните железни глави това не е просто историческа дата, а край на един няколкогодишен кошмар /всеки народ, участвал в тази война, си има своя си кошмар - немците също/. Личната история на всяко семейство - и съответно възприемането на тази дата - свързват този ден като с края на кошмара, който край идва с победата над Германия.
КРАЯТ на Втората световна война е на 2 септември 1945 - когато е подписана капитулацията на японците. На 9 май е капитулацията на Германия - т.е. фактически победата на съюзническите войски над немската армия.
цитирайПо текста ти имам малка забележка. "...макар че живи свидетели на онези събития почти вече няма" - стотици хиляди са, живи са си. Това са включително и хора, които тогава са били на по 5-10-15 години и отлично помнят 9 май 1945. За техните железни глави това не е просто историческа дата, а край на един няколкогодишен кошмар /всеки народ, участвал в тази война, си има своя си кошмар - немците също/. Личната история на всяко семейство - и съответно възприемането на тази дата - свързват този ден като с края на кошмара, който край идва с победата над Германия.
КРАЯТ на Втората световна война е на 2 септември 1945 - когато е подписана капитулацията на японците. На 9 май е капитулацията на Германия - т.е. фактически победата на съюзническите войски над немската армия.
4.
анонимен -
щото
04.05.2010 21:32
04.05.2010 21:32
няма никаква промяна във властта бургаският кмет тоже е учил в МОСКВА ,кво се чудите след 100 години ще има смяна на системата до тогава ще е така ,САМО ЛИЗАЧИ И ПОДЛИЗУРКОВЦИ ЩЕ СЕ ИЗБИРАТ ДА УПРАВЛЯВАТ ПОНЕ ОЩЕ 60 ГОДИНИ.
пък ,че ссср е смачкала фашизма си е верно отвсякъде.КМЕТЕ ЧЕСТИТА ПОБЕДА
цитирайпък ,че ссср е смачкала фашизма си е верно отвсякъде.КМЕТЕ ЧЕСТИТА ПОБЕДА
Най-големият данъкоплатец на Бургас е руска собственост.... Промет-Дебелт пък е украинска .... и никой не ни е крив, че все заставаме на страната на загубилите .... та се налага да ни бомбардират и окупират ...Дай Боже да не ни се случва повече и на нас и на другите хора ...
цитирай
6.
анонимен -
ebati si tup kato guz ve ....
05.05.2010 03:57
05.05.2010 03:57
ebati si tup kato guz ve ....
цитирай
7.
анонимен -
Червените цървули
05.05.2010 05:32
05.05.2010 05:32
козината си менят, но нрава - не ;))) Денят на Европа няма нищо общо с Деня на "Победата", просто съвпадение.
цитирай
8.
анонимен -
sega ostava da se izepish che Vel...
05.05.2010 05:59
05.05.2010 05:59
sega ostava da se izepish che Velikata USA pobedi Hitlero - Fashizma,te rusnacite cqla voina q izkaraha na vodka i ruskini.DA tova e Denq na Pobedata
цитирай
9.
анонимен -
май забравихме
05.05.2010 08:45
05.05.2010 08:45
Като чета коментарите оставам с убеждението, че историческата ни памет е доста къса, а това е мнооого лошо. И не мога да разбера защо винаги всичко се свежда до червени, зелени и т.н.. ВСЪЩНОСТ, КАКВО ЛОШО ИМА В ТОВА ДА СИ СПОМНИМ ЗА ТЕЗИ КОИТО СИ ОСТАВИХА КОСТИТЕ ПО БОЙНИТЕ ПОЛЕТА ЗА ДА НЯМА ТАКИВА ГАДОВЕ КАТО ХИТЛЕР.
цитирай
10.
анонимен -
до номер 10
05.05.2010 09:43
05.05.2010 09:43
Да сега няма гадове като Хитлер,но има още по големи гадове и диктатори като президентите на Америка и Русия!!Ако бяха оставили Хитлер да си свърши работата с евреите,сега нямаше да има войни,а Америка и Русия не са спряли да правят такива.
цитирай
11.
анонимен -
Краят на една война
05.05.2010 09:55
05.05.2010 09:55
си е повод за празнуване,дори и 65 г. по-късно.Все още има живи участници в нея.Най-ценна е победата на Мира над войната.
цитирайВсъщност държавата България губи Втората световна война и не виждам някакъв повод в това за каквото и да е честване. Няма някогашна, сегашна или бъдеща България, от Аспарух, да не кажа от Кубрат, насам България си е една.
цитирайна един тоталитален режим над друг, в определена част от света, та в нашите географски пространства - сигурно имат основание... Което поражда съмненията дали в Русия още не работят със старата пропагандна лексика и защо да му се не види някой български Глупак я повтаря като папагал...
А за инициативата - не знам какво да кажа, нямам думи - тук гледах на 1 май какви капели си бяха сложили комунистическите баби - жалко че нямах време да снимам...
цитирайА за инициативата - не знам какво да кажа, нямам думи - тук гледах на 1 май какви капели си бяха сложили комунистическите баби - жалко че нямах време да снимам...
Страхме е, че още много време ще ни мачка руския ботуш! За твое сведение вчера видят и в центъра на София плакати обявяващи кога и къде ще се проведе тържествено честване на "деня на победата" както и програма на самото тържество. 90 % от участниците във въпросната програма бяха руски поети, които щели да четат свои стихове във възхвала на великата победа! И това 65 години по-късно!!! А и май освен СССР, Англия и САЩ доста са допринесли за спечелването на войната... ама защо ли организаторите на въпросната програма изобщо не са се сетили да поканят поне 1 американец или англичанин! Ще реши човек, че Сталин еднолично е спечелил войната! А и честно да си кажем, за нас тази велика "победа" се е превърнала в голяма трагедия! Защото заплатихме твърде висока цена, за "щастието" да бъде освободени от съветската армия! Та изобщо не разбирам на какво трябва толкова да се радваме и какво толкова трябва да празнуваме! Фактът, че 45 години сме били третирани като Задунаевска губерния? И за малко ни се е разминало официалното присъединяване към СССР? И това ако е повод за национална гордост! :-((
цитирайТрябваше де те направят на сапун, олигофрен смотан!
цитирай
16.
анонимен -
фашистюга
05.05.2010 11:29
05.05.2010 11:29
Авторът е явен фашист
цитирай
17.
анонимен -
паплач
05.05.2010 11:32
05.05.2010 11:32
Егати и необразованият автор...
цитирай
18.
анонимен -
тъпак
05.05.2010 11:33
05.05.2010 11:33
докато има такива изроди, като авторът, ще има и деца-олигофренчета, необразовани чалгаджии. Чети малко повече литература, бе говедо!
цитирайтова е пореден пример за непромяна
цитирайНалазили са те червените въшки! Що не ги имунизираш, или искаш да лъсне, че под капачката им има само антифриз? Много гниди си раздразнил и са излезли на светло!
цитирай
21.
анонимен -
Необразованост
05.05.2010 12:02
05.05.2010 12:02
Не мога да повярвам, че все още има хора, като последните коментиращи и обиждащи автора на статията. Личи си, че мозъците им продължават да са сериозно промити от легендарните глупости, които се наливаха всичките тези години от страна на пропитите с миризма на рубли некадърници и продажници спускащи се по удобната стара геополитическа ос.
Подкрепям автора на блога и призовавам българите да започнат да четат, но не овехтялата и покрита с прах комунистическа литература. Също така е от съществено значение, да се започне да се използва умът ви по предназначение и да се започне да се мисли, мили хора, защото в момента не сте нищо повече от банда овце с промити мозъци, радващи се на атракции като - Биг Брадър.
Четете и мислете.
Специално за Бургас, не само трябва да се спрат да се празнуват тези безумия, а трябва да се съборят всичките малоумни паметници като пантеона, альошата и паметника до френската гимназия. На тяхно място трябва да се изградят стожери, които крепят българското у нас. Които напомнят кои сме били и които няма да позволят да се претопим в глупавите постулати като "Единни в многообразието" и подобни малоумия. Защото ние сме БЪЛГАРИ. За добро или за лошо, ние носим уникален дух и сме длъжни да възстановим и запазим националната си идентичност, като сведем глави не към поробителите си в последните години, а към кръвта на нашите деди. Тези, заради които живеем на тази прекрасна и изстрадала земя.
Бъдете БЪЛГАРИ!
Господ да пази всички нас и България ... от нас самите!
Тодор
цитирайПодкрепям автора на блога и призовавам българите да започнат да четат, но не овехтялата и покрита с прах комунистическа литература. Също така е от съществено значение, да се започне да се използва умът ви по предназначение и да се започне да се мисли, мили хора, защото в момента не сте нищо повече от банда овце с промити мозъци, радващи се на атракции като - Биг Брадър.
Четете и мислете.
Специално за Бургас, не само трябва да се спрат да се празнуват тези безумия, а трябва да се съборят всичките малоумни паметници като пантеона, альошата и паметника до френската гимназия. На тяхно място трябва да се изградят стожери, които крепят българското у нас. Които напомнят кои сме били и които няма да позволят да се претопим в глупавите постулати като "Единни в многообразието" и подобни малоумия. Защото ние сме БЪЛГАРИ. За добро или за лошо, ние носим уникален дух и сме длъжни да възстановим и запазим националната си идентичност, като сведем глави не към поробителите си в последните години, а към кръвта на нашите деди. Тези, заради които живеем на тази прекрасна и изстрадала земя.
Бъдете БЪЛГАРИ!
Господ да пази всички нас и България ... от нас самите!
Тодор
факта, че се събраха 17 гласа против е вече много показателен за посоката, в която върви българското общество и че мислещите хора вече са малцинство...
Жалко!
цитирайЖалко!
А в това време гробовете на наши пълководци изглеждат така: http://www.lostbulgaria.com/?p=1744
цитирайХаха, има доста русофили в този сайт. Имаш -4.
Подкрепям този постинг. За Русия това наистина е победа и те могат да го празнуват като ден на победата. Но ние отдавна трябваше да празнуваме краят на втората световна война. Ако тряба да бъда откровен ние нищо не трябва да празнуваме във връзка с втората световна война.
Правилното беше, някой клуб на Българо-руската дружба да отиде и да поднесе цветя. Не отричам правото на определен кръг от хора да празнуват победата над нацистка Германия. Все пак именно Хитлер е възпрял болшевиките да плъзнат из цяла Европа по онова време.
ГЕРБ са ужасяващо лява партия. Те са по леви от БСП и по големи популисти от АТАКА.
цитирайПодкрепям този постинг. За Русия това наистина е победа и те могат да го празнуват като ден на победата. Но ние отдавна трябваше да празнуваме краят на втората световна война. Ако тряба да бъда откровен ние нищо не трябва да празнуваме във връзка с втората световна война.
Правилното беше, някой клуб на Българо-руската дружба да отиде и да поднесе цветя. Не отричам правото на определен кръг от хора да празнуват победата над нацистка Германия. Все пак именно Хитлер е възпрял болшевиките да плъзнат из цяла Европа по онова време.
ГЕРБ са ужасяващо лява партия. Те са по леви от БСП и по големи популисти от АТАКА.
25.
анонимен -
Дали, на Девети май да оповестяваме ...
05.05.2010 13:13
05.05.2010 13:13
Дали, на Девети май да оповестяваме
КРАЯ на Втората световна война,
както и на Трети май края на турското нашествие?!
Много меко, Господине, моите уважения към гледната Ви точка!
Според Вашата логика, излиза, че след още един солиден период от време световната и национална памет трябва да забрави ПОБЕДАТА над ФАШИЗМА и ОСВОБОЖДЕНИЕТО от ТУРСКОТО ПОРОБИТЕЛСТВО!!!
Не смятате ли, че постепенно ДОБРОТО ще отстъпи на ЗЛОТО?!
А може би, някои „слоеве” бавно, но сигурно се опитват да ни сменят ценностната система и някой прекрасен ден да осъмнем с паметник на Хитлер и на заптие със сабя френгия?!!
цитирайКРАЯ на Втората световна война,
както и на Трети май края на турското нашествие?!
Много меко, Господине, моите уважения към гледната Ви точка!
Според Вашата логика, излиза, че след още един солиден период от време световната и национална памет трябва да забрави ПОБЕДАТА над ФАШИЗМА и ОСВОБОЖДЕНИЕТО от ТУРСКОТО ПОРОБИТЕЛСТВО!!!
Не смятате ли, че постепенно ДОБРОТО ще отстъпи на ЗЛОТО?!
А може би, някои „слоеве” бавно, но сигурно се опитват да ни сменят ценностната система и някой прекрасен ден да осъмнем с паметник на Хитлер и на заптие със сабя френгия?!!
9 май може да се погледне от много страни. Но дори и само като край на 2-та световна война, ние не можем да се похвалим с нищо добро. Може би забравяме на коя страна участва България в тази война. В този смисъл излиза от войната като една победена държава, за пореден път. Забравяме, че сме обявили война на Англия и Америка. За каква победа може да става дума в този смисъл. И все пак, ако в последните месеци от войната българската армия не беше участвала на страната на победителите, колко ли щеше да остане от тези 110 000 кв. километра? Къса историческа памет, за пореден път. И все повече се скъсява.
цитирай
27.
анонимен -
Номер 26, никой не отрича истори...
05.05.2010 13:38
05.05.2010 13:38
Номер 26, никой не отрича историческото значение на 9 май. Но да погледнем на нещата не от гледна точката на световната, а на нашата история. Какво ни донася края на войната? Загуба на национална независимост, страната се управлява от послушни съветски марионетки. Загуба на територии (ако не помниш от историята цар Борис беше наречен обединител), загуба на демокрацията (не че преди това страната е била супер демократична, но все пак), избиване на интелигенцията, унищожаване на частната собственост... изобщо много "положителни" неща! Е, да на верните синове на партията бяха осигурени евтини панелки и работа. Но какво е това на фона на огромните загуби във всяко друго отношение! Нима разкапаните панелки в крайните квартали струват повече от живота на елита на нацията, на хиладите интелигенти загинали в лагерите, изселени и принудени да оцеляват? Каква придобивка само! Не мислиш ли, че цената, която е платила България за "удоволствието" Да бъде съветски сателит е твърде висока? Или и ти си от тия, които с умиление си спомнят времето на Бай Тошо, защото "всичко беше евтино"? Е, беше, но беше и боклучаво! Освен това, може и да имахме Лади, панелки и работа, но най-важното нямахме. Свобода! Или сте забравили времето, когато се искаха 10001 доказателства, за верност към партията за да пътуваш в чужбина! Че се искаха бележки от ОФ и от консомола за всяко нещо? Направо ме е срам, че има хора, които продължават да си спомнят с умиления за тази гавра! Ама вие пак си гласувайте за БСП и се надявайте, че ще се върне времето на евтиния салам! Смешници!
цитирайКакво честваме НИЕ? Победата на една диктатура над друга! На "червения терор" над "кафявата чума". Западноевропейските народи и САЩ имат основания да празнуват, но какво ли да празнува една Франция, изкарала войната под режима на Петен?! Да, краят на всяка една война трябва не толкова да се празнува, колкото да се помни. Какво да празнуваме - мира, настъпил след милиони невинни жертви?! Дали жертвите ще усетят този мир?! Или червената диктатура, настъпила за европейските народи след 9 май. Не победа, а ново поробване... нови жертви... И ние ръкопляскаме на победителите, защото така щрака увредения чип в главите на някои / простете за израза, но Царя каза едно-единствено точно нещо /...
Хайде помислете!
цитирайХайде помислете!
29.
анонимен -
Празник
05.05.2010 13:55
05.05.2010 13:55
Трябва да отпразнуваме и над 33-те хиляди, брутално избити жертви след 9 септември, с което се слага край на всякакви опити за възход на българската интелигенция. Защо се мълчи за това масово клане? Кога ще се заговори открито за систематичния ГЕНОЦИД от страна на "братята" руси? До кога ще се слугува безропотно на съветските лъжи?
цитирай
30.
анонимен -
Правилно номер 30! След като пра...
05.05.2010 14:35
05.05.2010 14:35
Правилно номер 30! След като празнуваме славната победа на комунизма над фашизма, т.е. на победата на една диктатура над друга, защо да не отдадем почит на жертвите на комунизма? Защо не запалим свещ в памет на хората загинали в Белене? Защо не се помолим за душите на хората убити без съд и присъда от народния съд? И каква е била вината на тези хора? Че са имали нещастието преди 9-ти да получат добро образование! Кажете ми, каква е била вината на хора като Сашо Сладура, примерно? Да е бил политик не е бил. Да е причинил национална катастрофа не. Тогава? И на хиляите други поети, писатели и учени, които са нямали нищо общо с политиката! Ама да, човешката памет е странно нещо! И сега са готови да целунат за...ка (с извинение) на руснаците!
цитирайМисия Альоша - за единствения народ, чийто представители масово предпочитат чужда култура и страна пред собствените си такива? За щастие все още в България има и българи - такива, знаещи и тачещи принципите на националната ни гордост и визията за независимост на страната ни, както това са го правили държавници от ранга на Ст. Стамболов и Д. Петков.
цитирай
32.
ka4ak -
копи пейс,щото си против и като отявлен еретик,да си рекна,а който иска да се замисли,защо от 1985 година тази дата се пръкна случайно,като НЕПОРОЧНОТО ЗАЧАТИЕ
05.05.2010 17:05
05.05.2010 17:05
Декларация от 9 май 1950 г.
Това е пълният текст на предложението, направено от френския министър на външните работи Робер Шуман, довело до създаването на това, което днес наричаме Европейски съюз.
Световният мир не може да бъде запазен без съзидателни усилия, пропорционални на опасностите, които го грозят.
Приносът на една организирана и жизнена Европа към цивилизацията е много важен за поддържането на мирни отношения. Начело на борбата за обединена Европа от повече от 20 години, Франция винаги е имала за основна цел да служи на мира. Обединение на Европа не бе постигнато и се стигна до война.
Обединението на Европа няма да стане изведнъж или според някакъв специален план. То ще бъде изградено чрез конкретни постижения, които първо създават чувство на солидарност. Обединяването на европейските народи изисква премахване на вековното противопоставяне между Франция и Германия. Всяко предприето действие трябва на първо място да се отнася до тези две страни.
С оглед на това френското правителство предлага незабавни действия по един конкретен много важен пункт.
Снимка - Декларацията на Шуман от 9 май 1950 г.То предлага френско-германското производство на въглища и стомана като цяло да бъде поставено под контрола на общ Висш орган в рамките на организация, отворена за участие към другите европейски страни. Обединяването на производството на въглища и стомана веднага ще създаде база за икономическо развитие като първа стъпка към европейска федерация и ще промени съдбата на регионите, отдадени дълго време на производството на оръжия, на които те самите най-често бяха жертви.
Така установената солидарност в производството ще направи евентуална война между Франция и Германия не просто немислима, но и практически невъзможна. Създаването на това мощно производствено обединение, отворено към всички желаещи да участват страни и целящо да осигури на всички държави-членки основни суровини за промишлено производство при еднакви условия, ще положи действителните основи на тяхното икономическо обединение.
Това производство ще бъде предложено на света като цяло - без предпочитания или изключения - с цел да се допринесе за повишаването на жизнения стандарт и за насърчаването на мирните постижения. Европа ще може, разполагайки с повече средства, да се стреми към изпълнението на една от основните си задачи: развитието на африканския континент.
По този начин бързо ще стане ясно, че общите интереси, които са задължителни за създаването на обща икономическа система; могат да бъдат зрънцето, от което да се роди по-широка и дълбока общност между страни, дълго време противопоставяли се една на друга чрез кръвопролитно разделение.
Чрез обединяването на основното производство и създаването на новия Върховен орган, чиито решения ще бъдат задължителни за Франция, Германия и другите държави-членки, това предложение ще доведе до полагането на основите на европейска федерация, необходима за запазването на мира.
За да подкрепи постигането на набелязаните цели, френското правителство е готово да започне преговори въз основа на следното.
Задачата на Върховния орган ще бъде да осигури модернизирането на производството и повишаването на неговото качество във възможно най-кратък срок; снабдяването на френския и германския пазари, както и на пазарите на другите страни членки, с въглища и стомана при еднакви условия; общото развитие на износ към други страни; изравняването и подобряването на условията на живот на работниците в тези сектори.
За да постигнем тези цели, започвайки от много различни равнища, на които се намира в момента производството в държавите-членки, предлагаме въвеждане на някои преходни мерки - като използване на производствен и инвестиционен план, създаване на компенсаторен механизъм за изравняване на цените и на фонд за преструктуриране, който да улесни рационализирането на производството. Движението на въглищата и стоманата между държавите-членки веднага ще бъде освободено от всякакви мита и транспортните разходи няма да се различават. Постепенно ще бъдат създадени условия, които спонтанно ще доведат до по-рационално разпределяне на производството на най-високото ниво на производителността.
За разлика от международните картели, които налагат ограничителни практики на дистрибуцията и експлоатацията на националните пазари, и за да се поддържат високи печалби, организацията ще гарантира сливането на пазарите и разширяването на производството.
Определените по-горе основни принципи и мерки ще бъдат включени в договор, подписан от страните и предложен за ратифициране на техните парламенти. Необходимите за изясняване на подробностите по изпълнението преговори ще бъдат проведени с помощта на арбитър, определен с общо съгласие. Неговата задача ще бъде да следи дали постигнатите споразумения отговарят на изложените принципи и, в случай на безизходица, да определи какво решение да бъде взето.
Общият Върховен орган, натоварен с управлението на схемата, ще бъде съставен от независими лица, назначени от правителствата, като представителството им ще бъде еднакво. Ще бъде избиран председател чрез общо съгласие на правителствата. Решенията на органа ще бъдат задължителни за изпълнение във Франция, Германия и другите държави-членки. Ще бъдат взети съответни мерки за начини на обжалване на решенията на органа.
Към органа ще бъде акредитиран представител на ООН, който ще изготвя два пъти годишно доклад до ООН за работата на новата организация, най-вече що се отнася до придържането към нейните цели.
Институцията на Върховния орган по никакъв начин няма да предопределя методите на собственост на предприятията. При изпълнението на функциите си Върховният орган ще взeма предвид правомощията на Международния орган от Рур и всички задължения, наложени на Германия, докато те са в сила.
Top of the page
цитирайТова е пълният текст на предложението, направено от френския министър на външните работи Робер Шуман, довело до създаването на това, което днес наричаме Европейски съюз.
Световният мир не може да бъде запазен без съзидателни усилия, пропорционални на опасностите, които го грозят.
Приносът на една организирана и жизнена Европа към цивилизацията е много важен за поддържането на мирни отношения. Начело на борбата за обединена Европа от повече от 20 години, Франция винаги е имала за основна цел да служи на мира. Обединение на Европа не бе постигнато и се стигна до война.
Обединението на Европа няма да стане изведнъж или според някакъв специален план. То ще бъде изградено чрез конкретни постижения, които първо създават чувство на солидарност. Обединяването на европейските народи изисква премахване на вековното противопоставяне между Франция и Германия. Всяко предприето действие трябва на първо място да се отнася до тези две страни.
С оглед на това френското правителство предлага незабавни действия по един конкретен много важен пункт.
Снимка - Декларацията на Шуман от 9 май 1950 г.То предлага френско-германското производство на въглища и стомана като цяло да бъде поставено под контрола на общ Висш орган в рамките на организация, отворена за участие към другите европейски страни. Обединяването на производството на въглища и стомана веднага ще създаде база за икономическо развитие като първа стъпка към европейска федерация и ще промени съдбата на регионите, отдадени дълго време на производството на оръжия, на които те самите най-често бяха жертви.
Така установената солидарност в производството ще направи евентуална война между Франция и Германия не просто немислима, но и практически невъзможна. Създаването на това мощно производствено обединение, отворено към всички желаещи да участват страни и целящо да осигури на всички държави-членки основни суровини за промишлено производство при еднакви условия, ще положи действителните основи на тяхното икономическо обединение.
Това производство ще бъде предложено на света като цяло - без предпочитания или изключения - с цел да се допринесе за повишаването на жизнения стандарт и за насърчаването на мирните постижения. Европа ще може, разполагайки с повече средства, да се стреми към изпълнението на една от основните си задачи: развитието на африканския континент.
По този начин бързо ще стане ясно, че общите интереси, които са задължителни за създаването на обща икономическа система; могат да бъдат зрънцето, от което да се роди по-широка и дълбока общност между страни, дълго време противопоставяли се една на друга чрез кръвопролитно разделение.
Чрез обединяването на основното производство и създаването на новия Върховен орган, чиито решения ще бъдат задължителни за Франция, Германия и другите държави-членки, това предложение ще доведе до полагането на основите на европейска федерация, необходима за запазването на мира.
За да подкрепи постигането на набелязаните цели, френското правителство е готово да започне преговори въз основа на следното.
Задачата на Върховния орган ще бъде да осигури модернизирането на производството и повишаването на неговото качество във възможно най-кратък срок; снабдяването на френския и германския пазари, както и на пазарите на другите страни членки, с въглища и стомана при еднакви условия; общото развитие на износ към други страни; изравняването и подобряването на условията на живот на работниците в тези сектори.
За да постигнем тези цели, започвайки от много различни равнища, на които се намира в момента производството в държавите-членки, предлагаме въвеждане на някои преходни мерки - като използване на производствен и инвестиционен план, създаване на компенсаторен механизъм за изравняване на цените и на фонд за преструктуриране, който да улесни рационализирането на производството. Движението на въглищата и стоманата между държавите-членки веднага ще бъде освободено от всякакви мита и транспортните разходи няма да се различават. Постепенно ще бъдат създадени условия, които спонтанно ще доведат до по-рационално разпределяне на производството на най-високото ниво на производителността.
За разлика от международните картели, които налагат ограничителни практики на дистрибуцията и експлоатацията на националните пазари, и за да се поддържат високи печалби, организацията ще гарантира сливането на пазарите и разширяването на производството.
Определените по-горе основни принципи и мерки ще бъдат включени в договор, подписан от страните и предложен за ратифициране на техните парламенти. Необходимите за изясняване на подробностите по изпълнението преговори ще бъдат проведени с помощта на арбитър, определен с общо съгласие. Неговата задача ще бъде да следи дали постигнатите споразумения отговарят на изложените принципи и, в случай на безизходица, да определи какво решение да бъде взето.
Общият Върховен орган, натоварен с управлението на схемата, ще бъде съставен от независими лица, назначени от правителствата, като представителството им ще бъде еднакво. Ще бъде избиран председател чрез общо съгласие на правителствата. Решенията на органа ще бъдат задължителни за изпълнение във Франция, Германия и другите държави-членки. Ще бъдат взети съответни мерки за начини на обжалване на решенията на органа.
Към органа ще бъде акредитиран представител на ООН, който ще изготвя два пъти годишно доклад до ООН за работата на новата организация, най-вече що се отнася до придържането към нейните цели.
Институцията на Върховния орган по никакъв начин няма да предопределя методите на собственост на предприятията. При изпълнението на функциите си Върховният орган ще взeма предвид правомощията на Международния орган от Рур и всички задължения, наложени на Германия, докато те са в сила.
Top of the page
Егати! 34 отрицателни гласа! Направих рекорд!!!
цитирайще ти отнемат картата на МИНУТА Е МНОГО,егати...:(
цитирайАми че от какво се храни община Бургас? От Нефтохим! Чий е той? Който плаща - той поръчва музиката! Елементарно Уотсън... Това е положението!!!
цитирайТе ти тебе социологическо изследване - 1330 влизания си е представително отвсякъде, а резултата е за червените.
цитирай