Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
21.02.2011 16:51 - Ще се глобализират ли арабските протести и ще доведат ли до нова икономическа криза?
Автор: mamkamu Категория: Политика   
Прочетен: 19405 Коментари: 42 Гласове:
80

Последна промяна: 21.02.2011 16:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Съвсем  очаквано арабските протести от последните месеци достигнаха и Либия. И съвсем очаквано режимът на полковник Кадафи използва терор и въоръжена сила за да ги потуши. Неочакваното в случая е, че либийците не се стреснаха от наемниците, снайперистите, картечниците и противотанковите оръдия, използвани срещу тях, а продължиха, засилиха демонстрациите си и дори се въоръжиха, разбивайки няколко казарми, превръщайки всичко в гражданска война.

От началото на арабските протести през декември в никоя държава от региона не е бил използван такъв смазващ терор срещу невъоръжени демонстранти. Това, разбира се е съвсем естествено за режим, който е на едно от първите места по подтискане на свободите на своите граждани в света. В този ред на мисли и новините, които идват от Либия се процеждат до нас в различни и доста често противоречиви версии. Властите там почти не допускат журналисти, които да предават новини за случващото се и едно сравнение с Египет, откъдето гледахме тамошните размирици почти на живо по телевизионните екрани, може да ни даде представа, доколко диктатурата в Либия е тотална и непримирима. За това, когато наричаха „диктатура” режима в Египет, се чудех, как ли ще трябва да наречем тогава властта в Либия.


Вече почти няма арабска държава, която да не е обхваната от пламъците на бунта, къде повече, къде по-малко. Дори и в някои неарабски държави, като Иран и Китай се опитаха плахо да последват арабския пример. В Техеран избухнаха безредици и поне един човек е бил убит от силите на реда. В Пекин пък, една група от около стотина човека е била тотално смазана при опитът им да декларират несъгласие с Партията. Въпросът от тук нататък е дали бунтовете няма да преминат повсеместно на териториите на други държави. Сещам се за няколко варианта, които по същество могат да се комбинират един с другиго или да се самоизключат изведнъж, поради някое ново и невероятно събитие, което отново да учуди всички ни :


1. Бунтовете ще останат чисто арабско явление и ще продължат още месеци. Това ще засили арабското единство и гласовете на ония, които призовават за обединение м-у арабите, стигайки до формирането на невъзможни днес междудържавни съюзи и полуфедерации, които ще имат по-силна тежест върху световната политика. Този вариант може да бъде осъществен с участието или без участието на ислямистките групировки. Разбира се първото никак не е за предпочитане за Европа, която може скоро да се сдобие за съсед с един нов Халифат на южните и източни брегове на Средиземно море. Много е важно и какво ще се случи в Саудитска арабия, където засега изгледи за протести няма.


2. Бунтовете ще обхванат постепенно целият „Трети свят” и след като изпълнят предназначението си -да свалят своите си диктаторски, полудиктаторски или олигархични управления, ще се трансформират в гняв и омраза към богатия Север. Тогава нещата ще станат много трудно контролируеми, а Европа ще трябва да се справя освен с имигрантски натиск и с дефицитът на Сигурност.


До който и от двата варианта да се стигне обаче, дотогава цените на петрола ще са скочили главоломно, и ще секнат надигането на тъкмо започналата да се съвзема от кризата световна икономика, вкарвайки я в нов пореден спад. Либия, Бахрейн, Иран са големи страни износителки на петрол, чиято цена в последните дни расте с часове. Вече започналите да поскъпват храни пък, само ще подклаждат още повече огъня на бунта. Тогава бедните и гладуващите ще си намерят поредния виновник за своето състояние.


3. Хората ще подемонстрират, ще подемонстрират и накрая ще се уморят, а властта в техните държави отново ще бъде поета от олигархията. Разбира се сигурно някъде ще бъдат извършени козметични реформи, за да замажат очите на опозицията особено в Бахрейн и Йордания...


4. Най-хубавият вариант за всички нас е бунтовете и протестите да постигнат целта си в колкото се може повече страни, и то максимално бързо, да бъде установена реална представителна демокрация и ислямистите, ако може да се изпарят. Тогава ние можем и да прескочим очакващата ни Голяма криза, а арабските страни ще могат да започнат бавно и полека да изграждат съвременни свободни общества.

Европа засега дава противоречиви сигнали за ставащото в Либия, с което само вдъхновява режима на Полковника да не отстъпва. А всяко протакане на ставащото там, ще донесе много негативи на европейците, не само икономически и политически, но и морални..

image




Гласувай:
81



1. harvi - Протестите са чисто икономически и би трябвало Западът да ги подкрепи,
21.02.2011 17:48
ако не иска ислямистите да дойдат на власт. Винаги се помни кой е оказал подкрепа в трудни времена за един народ, колко повече за цяла общност от народи. Може би сега ще имат шанс повече африкански държави производителки на нефт да застанат по-твърдо на пазара на нефт и нефтени продукти - особено Нигерия,Конго и Ангола. Същото се отнася до Мексико и Латинска Америка. За мен е интересно дали ще се вдигне народът на Кувейт.
Сегашният момент е изпитание и за българската дипломация - дали ще реагира правилно.
Винаги, когато народите са бедни, се създава подходяща среда за виреене на всякакви -исти. Затова са необходими много бързи реформи, за да се впрегне еуфорията на хората в правилната посока. Дано са се поучили от нашите грешки. И отново можем да им завидим - извоюваха си свободата сами, бяха решителни, смели и непоколебими! Май ние трябва да се поучим от тях.
Поздрави за сериозния постинг!
цитирай
2. cefulesteven - Преди минути дочух нещо по телев...
21.02.2011 19:16
Преди минути дочух нещо по телевизията, което ми се иска да не се окаже вярно, че ислямистите организират бунтове. Ако минат сега за народни герои, може да има много тежки последици. Иначе искрено се надявам, че заради богатите си природни залежи няма да бъдат оставени дълго на хаоса и ще се оправят по-бързо и от нас, а това ще има благоприятно въздействие за цял свят. По-сложна ще е, ако се повтори и в Китай, тогава няма да мине без временни сътресения.
цитирай
3. gantree - @ mamkamu
21.02.2011 19:48
Здравей. Не виждам собствената ти позиция в коментара.
А иначе, моето мнение е, че Кадафи вече е в миналото. Въпрос на дни е това да стане факт, след като днес съобщиха, че "столицата" на неговото племе Сирт е превзета. Дали ще успее да избяга и да се скрие някъде, това е второстепенен въпрос. Неговият много добър приятел Берлускони в момента е зает с педофилските си проблеми, и може да няма време за него.

Следващите пожари според мен са в Сирия и Иран. Мисля, че в Йордания, Бахрейн, Катар, Кувейт и Саудитска Арабия всичко ще си остане същото. Само за Мароко и Йемен нямам мнение.
цитирай
4. haralanov - Бунтовете ще останат чисто арабско явление и ще продължат още месеци
21.02.2011 20:17
Без да съм пророк,смятам,че първият предложен от теб вариант е най-възможният.Добре е да има ,,разместване на пластовете".Лошото е,че има убити хора.Лично аз предпочитам ислямизиран арабски свят,отколкото арабски страни под властта на налудни диктатори!
цитирай
5. boristodorov56 - 4. haralanov
21.02.2011 21:11
Минчо, религиозните фанатици са най-лош вариант.
Но всичко е, все пак - крачка напред, някъде всрани - но не и назад.
САЩ и ЕС - трябва да заемат ясна позиция и подкрепят исканията на хората за промяна.
Това май не става и не е на добре!
Снощи гледах отново филма "Войната на Чарли Уилсън", които е за руската инвазия в Афганистан и реакцията на САЩ във конфликта. Ситуацията не е много различна и макар косвено подсказва каква е правилната позиция, ако някой иска да помогне по време на криза.
цитирай
6. meto76 - Въпросът сега е: Къде са САЩ и защо не ...
21.02.2011 21:41
Въпросът сега е: Къде са САЩ и защо не пометат режима на това арабско диктаторче.Къде се е скрил ОБАМА, говедото му черно. Ако на власт в Америка имаше истински президент Кадафи вече щеше да е обесен!
цитирай
7. mamkamu - @ harvi
22.02.2011 08:43
Да, в началото протестите са икономически, но после бързо се трансформират в политически, както се видя вече в Египет, Тунис, че и в Бахрейн.

За кувейтците, не знам. Там т. нар средна класа е твърде голям процент от населението. Но пък никога не е късно да ни изненадат.

Конго и Ангола в момента нямат капацитет за по-голям добив. Най-много Венецуела да увеличи добива, но се съмнявам, че ще го направи, най-малкото за да не направи услуга на САЩ...
цитирай
8. mamkamu - @ haralanov
22.02.2011 08:46
Не знам, кое е по-доброто от тези два лоши варианта. Да не забравяме, че голяма част от полудиктаторите бяха "опитомени" и поне не застрашаваха световната сигурност, както едни ислямисти ще го направят.
цитирай
9. mamkamu - @ cefulesteven
22.02.2011 08:49
Ясно е, че ислямистите ще се опитат да печелят точки от ставащото. Въпросът е в количеството :)

В Китай тия неща ще станат трудно, но пък знае ли човек... Изненадите валят една след друга.
цитирай
10. mamkamu - @ gantree
22.02.2011 08:58
Това, което е добро за Европа, е добро и за мен в случая. Точка 4 ме задоволява до известна степен. Всичко обаче зависи от това, кой ще дойде на власт в Египет.

В Сирия и Иран съществува голяма възможност при едни бунтове ситуацията да се "либизира". За това, колкото по-бързо се приключи с Кадафи, толкова по-малко режимите там ще бъдат вдъхновявани от неговия пример.
цитирай
11. mamkamu - @ boristodorov56
22.02.2011 09:01
Прав си, религиозните фанатици, наистина са най-лошия вариант.

САЩ и ЕС наистина трябва да избягват дипломатическия хлъзгав език в случая, но и трябва да внимават с прекалената намеса, защото тя може да им изиграе лоша шега. Абе сложно е... Но противоречивите сигнали хич не помагат.
цитирай
12. mamkamu - @ meto76
22.02.2011 09:06
Ако САЩ се намесят със сила в случая, от това ще спечелят само ислямистите, които ще използват вродената омраза към Америка сред голяма част от арабите. Това не значи разбира се, че трябва да са неутрални наблюдатели. Една твърда политика срещу Кадафи ще свърши добра работа засега. Пък после ще видим...
цитирай
13. syrmaepon - Аз пък не знам защо си мисля, че на...
22.02.2011 10:03
Аз пък не знам защо си мисля,че най-вероятен е третия изход.Ислямистите няма да се изпарят,защото нищо не се изпарява току-така,а външната намеса е нежелателна,само в краен случай
цитирай
14. gantree - @ mamkamu
22.02.2011 10:13
А това от тази сутрин какво ти говори?
http://news.bgnes.com/view/902407

Два ирански военни кораба влязоха тази сутрин в Суецкия канал с цел преминаване в Средиземно море, съобщи Ройтерс. Корабите са навлезли във водите на канала в 05:45 часа българско време. Това са фрегатата Alvand и спомагателният кораб Kharg.
...

Колко време им даваш на тия ирански бойни корабчета, преди да бъдат потопени край бреговете на Израел?
И как ще реагират на това иранците и сирийците, според теб?
цитирай
15. mamkamu - @ gantree
22.02.2011 10:28
Израелците вече окачествиха това като провокация. И се надявам да не се вържат на нея. Е, ако иранците "по погрешка" се окажат в израелски териториални води, си заминават на мига. После не ми се мисли... Във всеки случай накрая Сирийската и Иранска армии ще са губещите. Наред с оглавяващите ги режими.
цитирай
16. mamkamu - @ syrmaepon
22.02.2011 10:30
Не знам вече, кой е най-вероятния. Последните месеци изненадите валят една след друга.
цитирай
17. gantree - @ mamkamu
22.02.2011 11:17
Четох още, че:
Корабите ще платят такса 290 000 долара за преминаването.
...
Военните кораби се отправят към Сирия където ще бъде извършена тренировъчна мисия.
Мисля, че ще тренират задачата "за колко минути след влизане в териториални води евреите ще ни потопят" :)))) Плюс това, не знам какви са таксите, но 290 хиляди долара ми се струват като чисто дране от страна на египтяните.
цитирай
18. gantree - :))))))
22.02.2011 11:24
Непривична веселост ме обзема. Публична тайна е, че края на февруари - началото на март е идеалното време климатично погледнато, за начало на военни действия в този район. През 2003-а година войната в Ирак започна именно по това време. Така че, тренировъчната им мисия може и да е със задачата "колко иранци могат да се съберат на върха на една игла" :))))
Извинявай за спаменето, спирам :)
цитирай
19. mamkamu - @ gantree
22.02.2011 11:48
:)))

Да, за такава сума се говори и в Jerusalem Post!!! Предполагам, че таксите за търговските кораби са в пъти по-малки.
цитирай
20. hristo27 - Петролът е в ръцете на арабите и нова ...
22.02.2011 11:55
Петролът е в ръцете на арабите и нова икономическа криза ще дойде от неговото поскъпване.
Мое мнение.
цитирай
21. анонимен - Нинов
22.02.2011 12:52
Петролът е в ръцете на арабите,но сега със "спонтанните протести" големите играчи се опитват да го прилапат(Венецуела им е обеца на ухото, а Ирак вече прибира всички пари).Притеснавам се,че ще се ислямизират след протестите,а нищо чудно Либия да се разпадне на три държавици.Близостта и влиянието на Судан и ЧАД ме притеснява с радикализма ,който разпростаняват.Обама е "подготвен" от близо година за това, че даже и с имена на президенти.Европа се лута в мненията за ставащотоСпоред мен е започнала голяма игра,но моллите и имамите може да объкат правилата.
цитирай
22. flyco - =
22.02.2011 12:55
Петролът ще поскъпне с толкова, че да плати осигуряване сигурността и ритмичността на доставките за Запада. Как ще стане това осигуряване не знам.
Ако войнстващият ислямизъм остане неконтролируем в някоя богата на петрол арабска страна ще има военен конфликт със Запада/Израел.
цитирай
23. mikino - 21
22.02.2011 13:38
И моята позиция се доближава до това мнение - започнала е голяма игра и преразпределение на пари и суровини. Ще останат силните. Лошото е, че всичко това става за сметка на малките, обикновени хорица, които ще станат жертва на игрите на големите.
Ако обърна картата и погледна от друга гледна точка - ако тази промяна е произведена от хората, това е по-добрият вариант. Въпреки жертвите, ще бъде съборена диктатурата. Това само по себе си звучи много добре, но само в случай, че не стане като у нас - хората да бъдат излъгани!
цитирай
24. beckslover - :)
22.02.2011 14:39
Не забравяйте Русия. Тя също има интереси там, а е и голям износител на петрол.
В случаят пачели от кризата.
цитирай
25. alhimik1 - :) мисля че започва голямата арабска война...и не дай боже, световна...
22.02.2011 14:49
да, Русия...а Америка (САЩ)?! И Китай...и т.н.

мамка му;) на този свят ;(
цитирай
26. luben - GMTA
22.02.2011 14:51
тези дни и при мен възникваха подобни дребни въпроси. Дребни, но все пак любопитни, защото в световната политика сравнително рядко изникват такива ситуации, за които след 5-10 или 40 години ще се цитират. Въпреки, че като следя поредицата на Хистори (Вайа сат) за "какво се случи в еди-коя-си-година" зървам, че рядко има година без нещо значително от днешна гл. т. Както и да е.

Не виждам създаването на Халифат - между арабите има много повече конфликти, проблеми и противоречия, отколкото между европейските страни или между Европа и САЩ. Общият враг САЩ много ги обединява, но от там нататък - нищо, зилч, както казва Уди Алан в прекрасния си "Whatever comes".

Особено много протести/ситуации на други места не очаквам - арабите/Африка ги гони вируса от Източна Европа от късните 80, ранните 90, но не ми се вярва там да се стигне до демокрация. Източна Европа имаше традиции от преди 2 поколения на демокрация (хубу де - в друг вид, но все пак демокрация), докато арабелите/Африка има тепърва да почват да градят това чудо, ако изобщо могат да го градят. Не виждам там да се пръкват Кемал-и, както в Турция преди 100 години, да могат да сторят това чудо. А без Кемал-и - Африка няма да има съществена промяна. Виж - Иран е друга музика - там има хора, обучени и с традиции, спомени от такива общества и някой ден си мисля, че там ще се върне някакъв по-такъв режим (по-близък до европейския) - Иран не е арабска страна и е коренно различна по манталитет и човешки ресурси, въпреки аятоласите там. Китай е също различна симфония, но там големите пари ще надделеят над политическите боричкания и не вярвам да се допусне голям катаклизъм - просто там са адски много пари, на много страни, които са с огромно влияние и не вярвам някой да си загроби милиардите в тази икономика с нехайство и безразличие и от любов към свободния печат или свободата - как точно някой ден Китай ще премине към друг строй не знам, но се съмнявам да е с цената на всеобща икономическа разруха и масови погроми.
цитирай
27. luben - А Европа
22.02.2011 14:53
вкл. май и ние си гледаме наште си кризи и не за първи път се чудим без ясна позиция и интереси (както имаше една интересна статия за Обама и Египет), без ясна визия какво, при какви промени би станало и как това би било добре или зле за нас и май ще продължим да си гледаме и цъкаме с език пред телевизорите. Малко нагарча това ми усещане, но го виждам като реален, съществуващ факт.

Поздрави!
цитирай
28. анонимен - вкл. май и ние си гледаме наште си ...
22.02.2011 15:01
luben написа:
вкл. май и ние си гледаме наште си кризи и не за първи път се чудим без ясна позиция и интереси (както имаше една интересна статия за Обама и Египет), без ясна визия какво, при какви промени би станало и как това би било добре или зле за нас и май ще продължим да си гледаме и цъкаме с език пред телевизорите. Малко нагарча това ми усещане, но го виждам като реален, съществуващ факт.

Поздрави!

Аз мисля, че и ние можем, ама овчата мисъл пречи на доста от нас...
цитирай
29. анонимен - Богат север ли?
22.02.2011 15:02
С какво сме богати? Само Норвегия може да се мери донякъде с Либия, защото има петролни залежи в шелфа си. Останалите сме гола вода. И по гъзо кал...
цитирай
30. анонимен - Споко, братци
22.02.2011 15:16
Схемата на така наречената спонтанна протестна арабска вълна е дело на САЩ. За разлика от друг път сега действат умно, с меки ръкавици и привидно изглеждат пасивни наблюдатели на вътрешно задвижени процеси.. Целта е коренна смяна на режима в Либия и Иран. В останалите вълнуващи се арабски страни нещата няма да се променят същественно, при условие, разбира се, че САЩ не загубят контрол и не допуснат грешките от времето на иранската революция свалила Шаха на Иран.
цитирай
31. d3bep - http://d3bep. blog. bg/politi...
22.02.2011 15:21
http://d3bep.blog.bg/politika/2011/02/21/urok-po-istoriia-ot-nai-blizkiia-iztok-libiia-tunis-egipet-i.690861

Общо взето, меннието и въпростие ми са в статията...
цитирай
32. silencemurmur - Ще се глобализират ли арабските протести...?
22.02.2011 15:25
Дано те не допуснат да се глобализират.
Религията им има също да каже една дума.
А всяка криза е мана за монополската индустрия,
увеличаваща обедняването на световното население.

До сега нито САЩ нито Европа се обаждат на висок глас.
Изчаквайки, те кроят планове
(може би или по-скоро вероятно)
за демократизацията на Средиземноморието
по вече познатия маниер "ограничена свобода
и демокрация срещу отстъпване на земните ви богатства."

Дано тези много претърпяли народи не се хванат в клопката на така доброжелателните западняци, мислещи само за тяхната си грабителска полза.

Да е сила за образуването на една нова, средиземноморска демокрация от долу на горе така както растенията, цветята, дърветата растат, подхранени от корените си, стремейки се към високото, към светлината
без да се кланят на религия нито пък на синеокото небе! Новият календар се подгатвя вече под африканското слънце. Дано той не се печата нито на запад нито пък да е за ползуване от запада!

Този път да е свобода и равноправие, недиктувани от интереси на корпорации и на малкото неоколиниални хитреци, забутвайки се в края на краища в поредната глуха улица.
цитирай
33. анонимен - нарочно съм анонимен!!!
22.02.2011 15:25
Малко на принципа**Аз незнам ма да кажа...**,нещо май ми се струва че се разигарава на сцената Пиеса, за която нещо май,май...в началото беше усещането че е доста нескопосана,но колкото повече време минава, толкова повече ми се иска да надникна зад СЦЕНАТА, И ДА ВИДЯ на кой заскучал от пресищане ум, му е хрумнала идеята да с е разнообрази по Именно този начин. Защото нищо и никой не може д а ме убеди, че ей така,от днеска з а утре, уж случайно, Нещо така,както борсовия крах на Уолстрийт дето даде началото на Уж финансовата криза дето ....абе защо ми се струва че пъзела е разбъркан...и някой зад кулисите умело намества отделните части ,ама ако може с повече кръв и ужас.Ей,ей,ей,ей... стоп!!! Абе ,спрете се малко и се огледайте. Доста от нас има които владеят не само български език, целия свят отразява случващото се, навсякъде ли казват едно и също? Нека съпоставим фактите! Само на мен ли ми се струва така. Да не се окаже ,после като невидимите атомни оръжия на Саддам,/без да съм фен на друговерците,ама не е справедливо,не че някой го интересува справедливостта,важното е пари да има ,зрелища,манипулации и ВЛАСТ! А вие колко начина знаете,за да се постигне ТОВА.Честни начини за да имам аз безкрайна власт....и мисля да завърша с това–
**Нещата са простички, но друг ум не може да ги схване.
Ако имаш право да си печаташ шарени хартийки, да пишеш каквито си щеш цифри на тях, и срещу тези хартийки можеш да си вземеш каквото поискаш на тоя свят, ТИ ЗА ТОВА ПРАВО ЩЕ ВОЮВАШ СЪС ЗЪБИ И С НОКТИ!И няма да го даваш това право на никой друг.**

поздрави
цитирай
34. анонимен - анонимен 30, ти нямаш грам мозък! ...
22.02.2011 15:30
анонимен 30, ти нямаш грам мозък! САЩ да не са луди да махат Кадафи, точно когато го опитомиха. Отказа се от ядрената си програма, спря с тероризма и допусна западни компании в страната. С ТИЯ ТЕОРИИ ЗА КОНСПИРАЦИИТЕ СЪВСЕМ ЛУДНАХТЕ БРЕ.
цитирай
35. silencemurmur - Ще се глобализират ли арабските протести...?
22.02.2011 15:37
Дано те не позволят да се глобализират.
Религията им има да казва също една дума.
Всяка умишлено предизвикана криза е мана за индустриалните монополи,
макар че световното население още повече обеднява.
Кой го е грижа за него? Да мре.
Всеки за себе си. Всеки против другия.
Това е предложената им свобода!

До сега нито САЩ нито Европа се обаждат на висок глас.
Изчаквайки, те кроят планове
(може би или по-скоро вероятно)
за демократизацията на Средиземноморието
по вече познатия маниер "ограничена свобода
и демокрация срещу окончателното отстъпване на земните ви богатства."

Дано тези много претърпяли народи не се хванат в клопката на така доброжелателните западняци, мислещи само за тяхната си грабителска полза.

Да е сила за образуването на една нова, средиземноморска демокрация от долу на горе така както растенията, цветята, дърветата растат, подхранени от корените си, стремейки се към високото, към светлината
без да се кланят на религия нито пък на синеокото небе! Новият календар се подгатвя вече под африканското слънце. Дано той не се печата нито на запад нито пък да е за ползуване от запада!

Този път да е свобода и равноправие, недиктувани от интереси на корпорации и на малкото неоколиниални хитреци, забутвайки се в края на краища в поредната глуха улица.
цитирай
36. d3bep - анонимен 30, ти нямаш грам мозък! ...
22.02.2011 15:43
анонимен написа:
анонимен 30, ти нямаш грам мозък! САЩ да не са луди да махат Кадафи, точно когато го опитомиха. Отказа се от ядрената си програма, спря с тероризма и допусна западни компании в страната. С ТИЯ ТЕОРИИ ЗА КОНСПИРАЦИИТЕ СЪВСЕМ ЛУДНАХТЕ БРЕ.

Бързо забравят хората.
Същото изречение можеше да пляснеш преди янколко години и за Саддам. Даже то йбеше по - директен продукт на САЩ, отколкото Кадафи...
И... Какво му се случи накрая?
цитирай
37. анонимен - До 30. анонимен-МОЗЪЧЕН
22.02.2011 15:54
анонимен написа:
анонимен 30, ти нямаш грам мозък! САЩ да не са луди да махат Кадафи, точно когато го опитомиха. Отказа се от ядрената си програма, спря с тероризма и допусна западни компании в страната. С ТИЯ ТЕОРИИ ЗА КОНСПИРАЦИИТЕ СЪВСЕМ ЛУДНАХТЕ БРЕ.


Прав си друже! Някой няма грам мозък и гледа като лапни шаран. Кой ли е пък тоя, а?
А, в конкретния случая няма нито грам конспирация, каквато се върти в твоята глава. Ако можеш да мислиш и анализираш на-малкото хронологията на събитията-ще разбереш много. Ама, сега няма да ти поднасям сдъвкан анализ. Размърдай си мозъка и прогледни сам!
цитирай
38. анонимен - Баце - разни несресани
22.02.2011 16:09
Без да съм сведущ и достатъчно информиран, бих искал да напомня само за следното:
- по принцип постоянно сме в криза от времето на врътката с банковите/хартиени бележки и балонът периодически се пука; и
- от всяка по-големичка криза досега винаги се е излизало с война

Последното определено не ми се харесва, но доколкото познавам хищната човешка натурица и навици, само въпрос на време е да се уредим с по някое регионално или по глобално събитийце. Малоумници бол, а идеята за властване и използване на себеподобните не е от вчера. Да не припомням как преди 2000 години едно наше момче беше тръгнало да си търси царството, а в крайна сметка се оказа Господ. И как неговите наследници все още си търсят правото. И царството.

А когато едни такива амбиции се пречупят през днешните дадености - прогресивно нарастващото население, глобално замърсяване и все по-намаляващите запаси/ресурси, перпективата никак, ама никак не ми харесва!
И най-вече, защото няма нито къде да се скрием, нито да избягаме, но отнасянето на пълната програма ни е гарантирано на 100%. За съжаление!
цитирай
39. urilozev - Мнение
22.02.2011 16:20
Споделям почти всичко казано от теб mamkamu.и тъй като сме българи, сложи още четири варианта, пък накрая изходът ще е съвсем друг.Споделям на d3ber"Бързо забравят хората".Преди 20 години нали имаше такава"революционна" вълна в средна и източна Европа.Ние сме участници и потърпевши.Нищо не остана от нас-освен една бананова република.Та и там ми се струва, че режисирано нещата отиват към, най - лошия за нас вариант и после ще го умножим по 2.
цитирай
40. анонимен - белким на 34.анонимен му светне лампичка...
22.02.2011 16:47
d3bep написа:
анонимен написа:
анонимен 30, ти нямаш грам мозък! САЩ да не са луди да махат Кадафи, точно когато го опитомиха. Отказа се от ядрената си програма, спря с тероризма и допусна западни компании в страната. С ТИЯ ТЕОРИИ ЗА КОНСПИРАЦИИТЕ СЪВСЕМ ЛУДНАХТЕ БРЕ.

Бързо забравят хората.
Същото изречение можеше да пляснеш преди янколко години и за Саддам. Даже то йбеше по - директен продукт на САЩ, отколкото Кадафи...
И... Какво му се случи накрая?


Само да допълня, та белким на 34. анонимен му светне лампичка в мозъка.
Садам не само беше директен продукт на САЩ, но и директно бе подтикнат от тях да води две войни: срещу Иран(след насирането на Джими Картър, със свалянето на шаха на Иран) и срещу Кувейт. При първата война САЩ снабдиха Садам с химическо оръжие, което да използва срещу Иран. Същото химическо оръжие, САЩ бяха убедени, че Садам не е унищожил и го изтъкваха като повод да започнат война срещу Ирак. Оказа се, че ЦРУ е збъркало.
САЩ се кълнеха на Садам, че в Кувейт са етнически иракчани и не са против обединението им. Така го подтикнаха към нхлуване в Кувейт. Знаем какво се случи след това.
цитирай
41. blakpredator - Щом сме бананова република, къде продават банани?
25.02.2011 04:44
И къде килото е най-евтино? Искам да пазаря на сметка.
цитирай
42. анонимен - Това, което ни казват не е цялата истина
27.02.2011 09:47
Това, което не казват е по-интересно.Както и да сгловбяват новините помислите на големите играчи едвали ще изплуват.А агенциите за новините днес са за това-да ни внушават как трябва да мислим.Истината винаги е скрита някъде другаде и е последна.Мога да кажа само да не се надяваме,че ще доживеем спокойни и щастливи старини или някакво светло бъдеще.Тези,които грабят имат нужда от мътни води и от народ свел ценностите си до пълния стомах.Само така можеш да живееш в илюзията,че като се оригваш си щастлив.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9470210
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол