Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
18.12.2009 11:50 - Чалга и новини на турски
Автор: mamkamu Категория: Забавление   
Прочетен: 19606 Коментари: 60 Гласове:
28

Последна промяна: 18.12.2009 11:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
imageНай-обсъжданите вчера в блог.бг бяха чалгата и новините на турски –две теми, които дават възможност на хората да покажат, колко са интелигентни наистина и какви загрижени патриоти са. Комбинацията от двете –интелигентност + патриотизъм, побрани изцяло в едно човешко същество, издигат неимоверно индивида в очите на другите пък и в неговите собствени! Човек става някак... по-така!

За чалгата е писано и говорено много, много, много. Из нета, по вестници, списания и телевизии. И в 99% от случаите изказваните становища са строго отрицателни и назидателни. Така и трябва да бъде, макар че ако сравним броя на издаваните песни в „попфолка” с излизащите в останалите жанрове, действителността ще изглежда по съвсем различен начин. Интересното в античалга говоренето е, че против това, вече обществено явление, се изказват и откровени чалгаджии по душа, които се стараят да компенсират липсата на умствени възможности с отрицателно отношение по отношение на такъв пошъл елемент. Това е станало нещо, като обществен опознавателен знак –щом си против чалгата значи си интелигентен, възпитан, образован и културен.

За отношението ни към турците пък е изписано, още повече. На всякъде из дебели книги и тънки блогове се споменава, колко са толерантни българите към тях и всички останали етноси в държавата. Когато обаче погледнете олигофренските коментари под новините в Днес.бг, касаещи по някакъв начин турците у нас, ще разберете, че толерантността отдавна се е изпарила от родината на Левски. Повечето хора, пишещи там искрено виждат в българските турци заплаха. За тях, колкото повече мачкаш турчина и ограничаваш правата му, толкова по-голям българин си. Тук виждаме друг обществен опознавателен знак –щом си против правата на турците, значи си голям патриот, обичащ България и българщината, каквото и да значи последното.

Всъщност, въобще не искам да правя паралели м-у двете теми, само ми направи впечатление, че повечето блогъри са хем интелигентни и културни, хем патриоти и родолюбци. Какво по-хубаво от това, мамка му :)



Гласувай:
28



1. smani - Добре,
18.12.2009 11:54
обаче между толератност и търпимост май има разлика. Така ми се струва, може и да греша. :)
цитирай
2. kobata - Единственото по хубаво от това е ...
18.12.2009 11:57
Единственото по-хубаво от това е сметанов сладолед на клечка в зимния ден :)))
цитирай
3. kuracpalac - ;-))
18.12.2009 11:58
Поздрави!
цитирай
4. mamkamu - Да!
18.12.2009 12:01
smani написа:
обаче между толератност и търпимост май има разлика. Така ми се струва, може и да греша. :)


Да естестмено, че има, но явно за всеки критериите са различни :)
цитирай
5. mamkamu - :)
18.12.2009 12:03
kobata написа:
Единственото по-хубаво от това е сметанов сладолед на клечка в зимния ден :)))


Недей, че ме караш да потръпвам. На мен си се въртят разни греяни вина в главата :)
цитирай
6. mamkamu - :)
18.12.2009 12:04
kuracpalac написа:
Поздрави!


И от мен :)
цитирай
7. kobata - Приятелю, основата на правилното ...
18.12.2009 12:04
Приятелю, основата на правилното съществуване е в това, винаги да изравняваш вътрешната температура с външната. Така на тялото и душата е по-леко.
цитирай
8. flyco - допълнение
18.12.2009 13:20
Ако си антикомунист не значи че си демократ.
цитирай
9. mamkamu - :)
18.12.2009 13:52
kobata написа:
Приятелю, основата на правилното съществуване е в това, винаги да изравняваш вътрешната температура с външната. Така на тялото и душата е по-леко.


Знам, че е така, ама нещо не си падам по правилните неща. Не искам да ми се налага зимата да пия студена бира, а лятото греяна ракия. Няма да го понеса :)))
цитирай
10. mamkamu - :)
18.12.2009 13:54
flyco написа:
Ако си антикомунист не значи че си демократ.


Ооо напълно съм съгласен!

Само да не става дума за мене, ей :)
цитирай
11. flyco - Re: 10.
18.12.2009 14:29
В коментара ми няма имена.
цитирай
12. tili - Правилно!
18.12.2009 14:44
Дали да не вземем да обсъдим на чаша кой каквото пие и световния еврейски заговор? Нещо ми липсва тази тема напоследък. Тая мръсница Теодора не беше ли причина да паднем под турско, та чак до сега?
цитирай
13. borsi - Пази боже сляпо да прогледне
18.12.2009 15:36
По едната тема човек се чувства супер интелектуалец - нищо, че например R&B, всякакви соул лиготии, или групички от подскачащи момченца с гей ориентация са много по-чалгарски от Сашо Роман, а по другата или е свръх либерален (освен когато налага детето си като брашнен чувал в къщи понеже го изнервило, забранява на дъщеря си да си показва пъпа, или пердаши половинката си), или патриот до идиотизъм, без да е видял и един турчин в живота си - То у калния му софийски квартал къде ти турци, или да е служил в някое армейско поделение с реална бойна подготовка, а не да е почесвал на стария си капрал топките и егото в някой забутан взвод писари - дневални идиоти.

Въобще съм забелязал, че голяма част от нашия високо интелектуален, либерален или патриотичен "елит" има въпиеща нужда да прочете (не знам защо не им е останало време) следните разкази:

"Пази боже сляпо да прогледне - Алеко Константинов

"Печена тиква" - Елин Пелин

Както и "Строители на съвременна България" - от Симеон Радев (това за "патриотите") - Прекалено тежка артилерия ще е за интелектуалците :(

Разбира се въобще не се надявам някой от гореописаните ни герои да седне и да прочете някой от разказите или първи том от "Строителите" (опази боже!).

Уви!

Нямам такива надежди за хуманоиди които смятат Паоло Куельо или Дан Браун за върха на литературата, "музиката" на Марая Кери за върха на музикалната си култура, а "Матрицата" за венеца в киното ;)



цитирай
14. sis - хи хи
18.12.2009 15:48
и ти писа по една от темите :)

:):):)
цитирай
15. cornflower - Ами те
18.12.2009 15:50
братята юзеирови ни дебнат - малко да отслабим вниманието и вдигат отново паметника.
Все едно как ще ме тълкуваш, но съм против чалгата и новините на турски -
за да не забравяме кои сме!
Ето в 16.10 ч по канал 1 вървят новини на турски, а по БТВ - турски сериал.
Моля, разчистете ефира!
Поздрави!
цитирай
16. borsi - и ти писа по една от темите :) ...
18.12.2009 15:59
sis написа:
и ти писа по една от темите :)

:):):)


Писах да, че референдум няма да има, по простата причина, че направят ли един, ще последват искания и за други, много по-важни (!!!), а това значи политико-крадливата ни мафия сама да си направи сепуко :)))
Писах и че самата идея за референдума "за новините" е за идиоти и само идиоти я обсъждат, по простата причина, че забраната на новините ни поставя моментално срещу директиви на ЕС които страната ни е подписала :))) Това едва ли не е ясно на тези които лансират сегашната истерична кампания, но народецът е прост и се връзва, на всяка въдица.

Когато например чухме "новината", че щяло уж да има референдум, бях на маса и повечето от компанията само се изсмяха на поредния кьорфишек раздухан от тъпите ни журналисти, но ето на - хорицата вярват на каквото им кажат по телевизията и приемат всичко на сериозно. :)))
Как ли пък няма да направят референдум :)))
Това е все едно Гергов да се просне пред Сашо Невски в калта, да си посипе главата с пепел от разкаяние и да си раздаде парите на бедните :)))

Едно ще ви кажа и няма да ползвам мои думи, а на един "барон разбойник" от Уолстрийт:

"Когато говорят те лъжат, когато мълчат крадат!" ;)
цитирай
17. haralanov - И чалгата и новините на турски...
18.12.2009 16:12
Са ми повече от далечни...
цитирай
18. mamkamu - :)
18.12.2009 16:14
flyco написа:
В коментара ми няма имена.


Виждам ама за всеки случай да попитам!
цитирай
19. mamkamu - :)
18.12.2009 16:18
tili написа:
Дали да не вземем да обсъдим на чаша кой каквото пие и световния еврейски заговор? Нещо ми липсва тази тема напоследък. Тая мръсница Теодора не беше ли причина да паднем под турско, та чак до сега?


Да, тема за св. еврейски заговор ще предизвика страсти. Абе въобще става ли дума за турци, мохамедани, евреи и хомосексуалисти, страстите са гарантирани :) А, и за спорни моменти от историята, ама тогава не участват всички...
цитирай
20. mamkamu - @borsi
18.12.2009 16:26
Да, човек може да си помисли, че тия "интелектуалци" и един кючек не са изиграли през живота си. Особено след третата ракия :)
цитирай
21. mamkamu - :)
18.12.2009 16:29
sis написа:
хи хи
и ти писа по една от темите :)

:):):)


Това, не знам към кой беше отправено, но ще ти отговоря и аз. Писах, как мога да изпусна такава сгода :) Пък и никъде не съм казал, че се отличавам толкоз от съвкупната маса блогъри :)
цитирай
22. flyco - ...
18.12.2009 16:32
Видях една тема за тениски и стикери срещу чалгата! Гледай сега, тениска срещу чалгата... тениска с надпис срещу чалгата, а? Да угасиш огън като го полееш с нафта, така ми звучи.
цитирай
23. mamkamu - :)
18.12.2009 16:36
cornflower написа:
братята юзеирови ни дебнат - малко да отслабим вниманието и вдигат отново паметника.
Все едно как ще ме тълкуваш, но съм против чалгата и новините на турски -
за да не забравяме кои сме!
Ето в 16.10 ч по канал 1 вървят новини на турски, а по БТВ - турски сериал.
Моля, разчистете ефира!
Поздрави!


Е на БТВ няма, как да им кажеш, какво да пускат! Или има?

Вече се отказах да споря. Ще взема ролята на страничен наблюдател и само ще ви гледам сеира, какви ще ги надробите с бате ви Волен. Лошото е че става дума за моята страна, ама с всичко се свиква де :)

Поздрави и от мен!
цитирай
24. borsi - Да, човек може да си помисли, че тия ...
18.12.2009 16:36
mamkamu написа:
Да, човек може да си помисли, че тия "интелектуалци" и един кючек не са изиграли през живота си. Особено след третата ракия :)


Напълно си прав :))

Като бивш и настоящ посетител на всякакъв род заведения, то съм забелязал, че анти-чалгарите като се нашльокат като финландски туристи, са най-активни на дансинга - пуснат ли им чалга :))

Миналата или по-миналата година ми бе много смешно - Хит сред бозити бе някаква мургава американка която спечели и някаква от музикалните им награди, а песента и бе точно чалга, но-о на английски! С кючеците му, с маанетата и всички чалга-екстри :)))
Нашенските анти-чалгари разбира се си запримираха от кеф пред тази щатска Глория :)))

Пък и ми е интересно, как един анти-чалгар си купува болет за Горан Брегович :))) сякаш той и оркестърът му не праскат чалга и то във възможно най-хард вариант :)))
цитирай
25. mamkamu - :)
18.12.2009 16:41
haralanov написа:
И чалгата и новините на турски...
Са ми повече от далечни...


Ще ти станат те близки (поне новините де), когато след спирането на новините, ония турчуля спретнат едни протести ;) Най-лошото е, че Европа ще ги подкрепи и то с основание!
цитирай
26. mamkamu - :)
18.12.2009 16:48
flyco написа:
Видях една тема за тениски и стикери срещу чалгата! Гледай сега, тениска срещу чалгата... тениска с надпис срещу чалгата, а? Да угасиш огън като го полееш с нафта, така ми звучи.


Това всъщност ще издига носителя на тениската в собствените му очи!
цитирай
27. diso - mamkamu,
18.12.2009 18:03
днес присъства и "войната на циркаджиите" в парламента - това как се вписва?
цитирай
28. rumyrayk - хих,
18.12.2009 20:55
супер си, машшала :))
Винаги добре обозначаващ нещата, по много фин начин :)
цитирай
29. nicodima - И аз писах против чалгата...
18.12.2009 21:16
Не обичам тази музика и не виждам защо пък трябва да бъдат търсени нюанси защо декларирам, че не я обичам.
Ами много просто! Като повечето "мамини" деца дълги години свирих на пиано и ме водеха на опера, анадън му? После зарязах пианото и започнах да слушам Битълс, Цепелин и Флойд...
Та - въпрос на възпитание... А интелекта прозира зад начина на изразяване на позицията и други го оценяват. Ама да оценяват интелекта ми, че съм запяла в общия хор срещу чалга-културата - моля, не съм съгласна!
В същото време и двете ми баби говореха свободно турски, баща ми и лелите ми - също, за да се разбират със съседите, на които не им пукаше дали знаят български или не! Защо ли? Та и новините на турски... Както нараства китайската диаспора тук, дали утре няма да има новини на китайски?! Да, ама всички китайци, с които съм говорила, знаят сносен български - защото уважават страната, която ги храни и официалния и език. Светът се развива и интегрира, ние се цепим и делим.
А предложението на ГЕРБ е политическа йезуитщина - да се прехвърли отговорността за закриването на новините върху народа, т.е. българската част от него. Ами да постъпят мъжки - да, считаме, че не е целесъобразно и законно според т. еди-коя си от еди-какво си и вземаме административно решение и поемаме политическа отговорност - така става!
А и за чалгата и за новините на турски има едно решение и то е като при циганите - всяка цигания отмира с доброто образование. Ама трябва да имаш хъс да се образоваш...
цитирай
30. haralanov - Хайде на бас,че...
18.12.2009 21:18
Нито Референдум ще има,нито пък ,,ония турчуля ще спретнат протести,,нито пък ще се стигне до ,,подкрепа от Европа с основание,,!
цитирай
31. анонимен - mamka mu, да знаеш колко си прав!
18.12.2009 21:37
"Човек става някак... по-така!" като иначе!:)))
Не оспорвам въобще умозаключението, само допълвам, че според мен същият не малък процент човеци ще се затруднят да отговорят каква друга музика обичат да слушат и как приемат идеите и веруюто на Дякона/в случай, че изобщо добре ги познават/.
Изобщо отрицанието често е отрицание, без алтернатива.
mamka mu, да знаеш колко си прав!
Поздрави,mamkamu!
цитирай
32. gothic - Хе!
18.12.2009 21:43
mamkamu написа:
Да, човек може да си помисли, че тия "интелектуалци" и един кючек не са изиграли през живота си. Особено след третата ракия :)



Аз ГАРАНТИРАМ че не съм изиграл и един кючек през живота си. Не само след третата, но и след шестата ракия. За разлика от погото....
цитирай
33. mamkamu - :)
18.12.2009 21:46
diso написа:
днес присъства и "войната на циркаджиите" в парламента - това как се вписва?


Не знам, как се вписва! Ако почна да смуча от пръстите си сигурно ще видя връзка от рода "Каквито избирателите, такива и политиците :) Знам ли!?
цитирай
34. mamkamu - :)
18.12.2009 21:47
rumyrayk написа:
супер си, машшала :))
Винаги добре обозначаващ нещата, по много фин начин :)


А, аз си мислех, че го карам право с рогата напред :)
цитирай
35. анонимен - това му е хубавото на нета,
18.12.2009 21:48
че всеки се изживява като такъв, какъвто иска да бъде. Все едно е дали в реала е близо до този си образ, нали тук се чувства пълноценен, щастлив и значим. :)
цитирай
36. kass - По принцип нямаше да се обаждам, обачеее размислих
18.12.2009 21:49
Първо за новините. Не съм запозната на какъв принцип е решението за новините на турски език, но от принципна гледна точка ми се струва, че би трябвало да има такива и на арменски, еврейски, ромски и др. Но все пак да не се обаждам неподготвена.
Второ за чалгата. Вече споменах, че Горан Брегович има музика, която не бих слушала ни на сватби, ни на погребения, но това не значи че няма и такива, за които шапка му свалям. При това никога не съм го видяла гол, нито музикантите му, нито певиците му. Така, че нека не се правим на неразбрали, балканските ритми, етомузиката или композициите с етно елементи не са това, което дразнят мен и други хора, а по-точно липсата на мярка в някои отношения. Ако чалга музиката сама не се изчисти от всичко негативно с което я свързват, то тя винаги ще има противници, иначе няма лошо, нека си пеят за любов, купони и каквото им се иска.
цитирай
37. mamkamu - @nicodima
18.12.2009 21:56
За Бийтълс, Цепелин и Пинк Флойд въобще няма да споря! Аз самият ги обожавам.

И хич не съм се опитвал да обобщавам!

А ако един ден българските граждани от китайски произход надминат 5% например, защо и да нямат и те своите десет минути!

Или трябва да притискаме съгражданите си от небългарски произход безкрайно? Сякаш те не са граждани на тази страна.

Не знам, просто се чудя!
цитирай
38. mamkamu - :)
18.12.2009 22:04
haralanov написа:
Хайде на бас,че...
Нито Референдум ще има,нито пък ,,ония турчуля ще спретнат протести,,нито пък ще се стигне до ,,подкрепа от Европа с основание,,!


Оооо! Ще ми е много приятно, ако ти познаеш, но все си мисля, че тия шемети ще го направят! Референдума де :)

Та да се спрем само на него, защото последствията са някак навързани едно с друго. Ако до една година не насрочат референдум ти ще ми дължиш шише водка, ракия или уиски (не придирям). Ако е обратното ще ти го дължа аз.

Пък после може заедно да го изпием :) Вярвам, че компанията ще ми е приятна!
цитирай
39. mamkamu - :)
18.12.2009 22:06
анонимен написа:
mamka mu, да знаеш колко си прав!
"Човек става някак... по-така!" като иначе!:)))
Не оспорвам въобще умозаключението, само допълвам, че според мен същият не малък процент човеци ще се затруднят да отговорят каква друга музика обичат да слушат и как приемат идеите и веруюто на Дякона/в случай, че изобщо добре ги познават/.
Изобщо отрицанието често е отрицание, без алтернатива.
mamka mu, да знаеш колко си прав!
Поздрави,mamkamu!


Знаех си, че съм прав :)))
цитирай
40. анонимен - mamkamu,
18.12.2009 22:07
това ли е най-важното и неотложно нещо, че да го решаваме с референдум? Спретнаха просто занимавка за хората, да не обсъждат другите си проблеми. :)
цитирай
41. mamkamu - :)
18.12.2009 22:08
gothic написа:
mamkamu написа:
Да, човек може да си помисли, че тия "интелектуалци" и един кючек не са изиграли през живота си. Особено след третата ракия :)



Аз ГАРАНТИРАМ че не съм изиграл и един кючек през живота си. Не само след третата, но и след шестата ракия. За разлика от погото....


Е, всеки си има граница! Много знаеш, какво си правил след седмото питие :)))
цитирай
42. gothic - Да, човек може да си помисли, че тия ...
18.12.2009 22:11
mamkamu написа:
gothic написа:
mamkamu написа:
Да, човек може да си помисли, че тия "интелектуалци" и един кючек не са изиграли през живота си. Особено след третата ракия :)



Аз ГАРАНТИРАМ че не съм изиграл и един кючек през живота си. Не само след третата, но и след шестата ракия. За разлика от погото....


Е, всеки си има граница! Много знаеш, какво си правил след седмото питие :)))




Знам, знам...поне за това съм сигурен. На пънк и ню уейв кючек не върви, само пого се получава. А за референдума - друже, дано не си прав че ще го спретнат. Щото ако си прав, това ще са най-скъпите 10 минути телевизионно време форевър. Подочух някъде че подобен референдум би струвал около 20 000 000.....
цитирай
43. flyco - =
18.12.2009 22:12
Референдум ще има в най-тежкия месец на кризата.
цитирай
44. gothic - animo,
18.12.2009 22:13
animo написа:
това ли е най-важното и неотложно нещо, че да го решаваме с референдум? Спретнаха просто занимавка за хората, да не обсъждат другите си проблеми. :)



И на мен ми се струва че е поредния кьорфишек за целокупния електорат....
цитирай
45. nicodima - А ако един ден българските гра...
18.12.2009 22:19
mamkamu написа:

А ако един ден българските граждани от китайски произход надминат 5% например, защо и да нямат и те своите десет минути!

Или трябва да притискаме съгражданите си от небългарски произход безкрайно? Сякаш те не са граждани на тази страна.

Не знам, просто се чудя!


Уважавам и донякъде съжалявам турците. Тези които познавах и сега познавам, са почтени и отрудени хора. Но ти не обърна внимание на последното ми изречение - ако някои / повтарям - някои, защото не са всички / от тези хора проявяваха елементарно уважение към страната, където живеят, щяха да знаят български. Така е с всички граждани на всички страни, където езикът им не е официален. За образованието става въпрос... Една простичка жена, чистачка, която научи малката си дъщеричка първо на български, беше буквално смачкана от "племето" си - защо я учила на български?! Тя била туркиня! Тогава тя ми каза: Аз живея в България, аз и дъщеря ми сме български граждани, знам турски, но искам детето ми да просперира в тази страна. Гладна ще ходя, но ще я изуча!
Е, как мислиш, тази дъщеричка ще има ли един ден нужда от новини на турски? Майка и няма нужда от тях, със сигурност.
На кого служат тези новини - на Сидеров или на Доган? Или може би и на двамата?! На българските турци със сигурност не служат!
цитирай
46. zahariada - zahariada
18.12.2009 23:42
Не се косете! Не се гаси туй, що не свети!
цитирай
47. анонимен - Мустафа
19.12.2009 05:58
Спрете новините на турски и гледайте какво ще се случи след това ;)
цитирай
48. mamkamu - :)
19.12.2009 08:39
animo написа:
това му е хубавото на нета,
че всеки се изживява като такъв, какъвто иска да бъде. Все едно е дали в реала е близо до този си образ, нали тук се чувства пълноценен, щастлив и значим. :)


Да, мястото на сбъднатите мечти :)
цитирай
49. mamkamu - :)
19.12.2009 08:57
kass написа:
По принцип нямаше да се обаждам, обачеее размислих
Първо за новините. Не съм запозната на какъв принцип е решението за новините на турски език, но от принципна гледна точка ми се струва, че би трябвало да има такива и на арменски, еврейски, ромски и др. Но все пак да не се обаждам неподготвена.
Второ за чалгата. Вече споменах, че Горан Брегович има музика, която не бих слушала ни на сватби, ни на погребения, но това не значи че няма и такива, за които шапка му свалям. При това никога не съм го видяла гол, нито музикантите му, нито певиците му. Така, че нека не се правим на неразбрали, балканските ритми, етомузиката или композициите с етно елементи не са това, което дразнят мен и други хора, а по-точно липсата на мярка в някои отношения. Ако чалга музиката сама не се изчисти от всичко негативно с което я свързват, то тя винаги ще има противници, иначе няма лошо, нека си пеят за любов, купони и каквото им се иска.


Що да не се обаждаш? Обаждай се.

Евреите и арменците са по няколко хиляди души за разлика от 800 000 турци. А и новини на цигански, защо да няма? Даже и образователни програми трябват за тях на родния им език. Та и те гонят броя на турците.

Аз щях да се чувствам много по-комфортно в тая държава, ако в нея нямаше цигани и турци, но за съжаление действителността е друга и ние (цивилизованите :) ) трябва да се съобразяваме с това.

Мярката (не само в чалга културата) се определя индивидуално според човека, според неговия светоглед и възпитание. Жалко, че за повечето ни скъпи сънародници тя въобще не съществува, като понятие :) Всъщност да не излезе сега, че съм див чалгар. Интересни са ми начините на критика на това явление, които пораждат нови етикети за принадлежност!

Чао!
цитирай
50. mamkamu - :)
19.12.2009 08:58
flyco написа:
Референдум ще има в най-тежкия месец на кризата.


Логично! Само да не е следващия декември ;)
цитирай
51. mamkamu - :)))
19.12.2009 09:01
zahariada написа:
Не се косете! Не се гаси туй, що не свети!


Ха-ха!

Аз например, хич не се кося. Опитвам се да се забавлявам, но понякога се чудя, дали това наистина е така :)
цитирай
52. mamkamu - !
19.12.2009 09:11
Мустафа, и аз се чудя, докъде може да стигнете! Нали знаеш, че след преминаването от вас на една граница и тия, като мен, ще се превърнат в крайни националисти. На това му се вика радикализация :)
цитирай
53. cornflower - Никоя европейска държава
19.12.2009 09:45
не излъчва новини на малцинствата по националната телевизия. За целта си има частни канали - никой не им забранява да създават такива.
цитирай
54. rat - Не знам каква е връзката между ха...
19.12.2009 09:54
Не знам каква е връзката между харесването на турците и новините на чужд език по националната телевизия. Тук има нещо доста не ясно.
Малко ще се отклоня.
Не мога да разбера и защо трябва да харесвам някой. Мога да го зачитам и да го приемам, но защо трябва да го харесвам. Ти предсатвяш ли си колко ирландци харесват англичани и Великобритания като държава, и колко баски харесват испанци и испанската държава. Давам малко отделечени примери в исторически план, но доста сходни. Нещо повече, там става дума за народи много по-близки в културно и религиозно отношение. Не мога да харесвам държава, която е унищожила това, което сега най-много липсва на България. Генът на "управленецът" и онзи ген, който трябва сега да ни води, и който още не може да се намира лесно в БГ. Малко тъпо го обясних, но съм убеден, че ще ме разбереш. Аз съм толерантен, но не ме карайте да харесвам и обичам някой. Още повече, когато той не приема България за своя родина и тайно в себе си таи надеждата, отново да бъде гражданин на друга страна без да напуска територията на Р България. Не са малко тези граждани. В Гърция, 98 % от населението са гърци хахахахах, дали наистина е така? Гърците, защо имат такава политика спрямо Турция, те по глупави ли са от нас? Империите каквато винаги е била Турция, винаги преследват свои имперски интереси и се стремят да прокарват влияние в близките им територии, а и в по -далечни. Няма как да ме убедиш, че Турция няма подобни интереси след като 5 века е била властваща над България. Отклоних се много. Ама нещата са свързани. Новините на турски език и изграждането на джамии и набиването в съзнанието на тези хора, че са турци е политика, която се провежда целенасочено. Не съм параноик, просто следя и наблюдавам определени събития. Ти съгласен ли си да не можеш да си поръчаш на български език пържола в ресторант намиращ се в България. Ако си съгласен с това, повече наистина няма какво да си кажем.
Дано тази държава никога не влезе в ЕС. Добросъседство да, но липса на граница НЕ.
Не искам да бъда разбран погрешно, убеден съм, че в България има прекрасни хора от "турски" произход, познавам и съм общувал много с такива.
Но съм общувал и с много, които мислят точно по гореописаният от мен начин.
цитирай
55. flyco - ...
19.12.2009 10:36
mamkamu написа:
flyco написа:
Референдум ще има в най-тежкия месец на кризата.


Логично! Само да не е следващия декември ;)

Има един, който ще го прецени, не е Сидеров, не е Борисов.
цитирай
56. maymi - Преди месец ми гръмна компютъра
19.12.2009 11:21
Имах и музика, събирана с години, пазена, разменяна с приятели – замина със стария хард. Опитах се част от нея да издиря – един Цепелин, amplakt от началото на седемдесетте, един Карузо (негово изпълнение, един изтъркан и пукащ запис) от началото на миналия век... Няма ги...никъде. Нормално. Това автоматично ги прави НЕчалга, НЕпоп музика. Ако бяха поп (масови, популярни, с милиони почитатели) – щеше да ги има и в нета дори..
Тук е основната разлика между чалга и нечалга. Не само в музиката, естествено, а във всички останали сфери. Масовка и елитарно.
Във всички нации масовката, масовия вкус – логично и от смисъла на думата – е преобладаващия процент пред елитите.
Ако си припомняш тази закономерност, полезното ти присъствие в блог-пространството е гарантирано.
Просто не си губиш времето разглеждайки вкуса на масовката под няколкото неизбежни най- коментирани блогъра. Самият автор, щом е разбран и харесан от големия процент, автоматично се самообявява за попфолк :)))))
mamkamu – не влизаш в поп-звездите. Шансът да си тук е заради пипването на тема, която тези дни поп-фолкърите извиваха така, че ми домъчня и за турците, и за чалгаджийките :)
цитирай
57. eien - С референдум, или както се оказва - без,
20.12.2009 13:56
да не допускаме толерантността да дегенерира в безразличие, апатия и незачитане на правото на инакомислещите и на всички онези, които са се родили и живеят тук.
цитирай
58. анонимен - Кои сме ние, че да осъждаме какво ...
22.12.2009 09:08
Кои сме ние, че да осъждаме какво трябва или не трябва да се слуша? Кой е казал какво е редно или не, дали слушам чалга? Не. С какво това ме прави това по-различна от онзи който я слуша??? Това е все едно някой да ме обвини, че харесвам Тони Димитрова? хайде да спрем с тази глупост вече, кой какво харесва, а?! Толкова ли са ни бедни душиците, че все търсим косури в другите....
цитирай
59. luben - 98% от всички бг патриоти
28.12.2009 15:54
= 32% русофил, 18% съветофил и 50% туркофоб.

Съжалявам за средноквадратичните грешки от горната дефиниция - възможни са такива...
цитирай
60. monella - "Аз съм Българче,.."
20.01.2010 20:46
Защо ли проблема с турците нарастна в последните 10 години?
Как преди/по Тошово време /, всички говореха български и турският на публични места беше забранен. Та и всички бяха и с бългалски имена...Ама това го знаете..
Проблема не е в турците, а в циганите , които се турчеят /според мен/. Турците са сравнително малко. И сравнително интелигентни , наместени някакси в обществото..Полезно..Но като прибавим и тия с ромския произход, дето се въдят като хлебарки и са нахални, арогантни и безобразни; Пък знаят законите и цитират членове, но не могат и да се подпишат..Дето все си търсят правата и всички са им длъжни; Дето ги храним, поим и отопляваме ние - хората които работим.. и те ще ми викат в очите "гяур"..е , НЕ!
А защо като ходят в Турция, вече не са турци, а "комшо"??
Турските семейства имат стандартно 1-2-3 деца, както и при нас. А тия га**ве -5-6-7...
Като се сетя, че цялата ни социална система работи единствено и предимно за тях..

Турските новини по БНТ са си анатема. Тотална обида спрямо всеки българин. Кабелни ТВ и сателити - бол..Който има необходимост, да си гледа там. И без това всички от години са си със сателитите по терасите..Много преди турските новини по нашата ТВ.

Що се отнася до чалгата..Тя е като рапа - за хората, които имат нужда от елементарна музика, без кой знае какви ценности..Важно е яденето, пиенето, хубавите жени и парите - край на предаването. Тя на мен личтно не ми пречи. Нали не я слушам в колата :)) За всеки влак си има пътници ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 9471192
Постинги: 527
Коментари: 13770
Гласове: 20435
Блогрол