Помните ли преди време, как на един организиран от БСП митинг огромно множество наши по-възрастни сънародници крещяха до полуда „Не на НАТО”? Същевременно те бяха подкрепяни от много по-млади от тях момчета с подозрително обръснати глави. Единственото, което обединяваше тези две толкова различни групи граждани беше ненавистта им към „световния империализъм” и „злият капитализъм”.
Напоследък ширещата се световна мода не прости и на крайно левите и на крайно десните у нас и те вкупом започнаха да изказват недоволството и омразата си към „световния заговор”, „капиталистическите картели” и „западния империализъм”. Глобализацията, тази толкова мразена в тези среди дума, не подмина дори и тях.
В този смисъл българският национализъм не излиза от световните тенденции. По презумпция той е антинатовски, антиевропейски и антиглобален. Все неща, които, за щастие или нещастие са основни стълбове и в програмата на световните анархистически движения –това толкова омразно на националистите из света течение.
Но, когато проследим във времето действията на повечето самонарекли се „националисти” у нас, можем да се натъкнем на куп антилогизми и ако щете небивалици.
Когато през 1999 г. нашите „националисти” трябваше да избират между Сърбия и западния алианс, те без колебание застанаха зад Сърбия с мотива, че това е братска страна, която е жертва на международен заговор. Никой от тях не обърна внимание на факта, че българските национални интереси диктуват да имаме за съсед една, колкото се може по-слаба и мирна Сърбия и че времето за нейният „Ньойски договор” неизбежно е дошло. Така те по-скоро защитиха сръбските интереси, отколкото българските и показаха, че по важното е да си против НАТО, отколкото за България.
На същия принцип родните защитници на нацията скочиха срещу намесата на НАТО в Афганистан срещу режима на талибаните. Нищо, че тази азиатска страна се беше превърнала в развъдник на ислямисткия тероризъм и застрашаваше дори нас, българите, които вече бяхме дали жертви при множеството атентати по-света. Същевременно, щом стане дума за ислямски фундаментализъм на родна територия, същите тези „националисти” рипат яко и търсят под вола теле, без да правят разлика между ислямистки тероризъм и традиционен ислям, изповядван по тези земи от поне 500 години. Така тези хубавци успяха да насадят страх у съгражданите ни мюсюлмани, едвам отърсили от травмите на „възродителния процес”.
Въпреки, че повечето от тях не са никак религиозни, националистите успяха да вместят и православието, като техен водещ идеал, правейки това по-скоро, като кръстоносен противовес на исляма, отколкото от някаква загриженост за все по западащия имидж на тази религия. Така върнаха историята назад, когато българин е било равносилно на православен.
Отношението към възстановяването на работата на два опасни реактора в АЕЦ „Козлодуй”, пък беше върха на сладоледа, когато националистите показаха, че за тях е по-важна измислената национална гордост, отколкото спазването на международните договори и безопасността на населението.
От техните среди излиза и яростното противопоставяне на Турция, чиито светски характер е една доказано работеща спирачка срещу така ненавиждания от тях и всеки нормален човек ислямски фундаментализъм. Разбира се тук можем да споменем и присъщият им антисемитизъм, стигащ до непознати висини, при експонирането на т.нар. „световен еврейски заговор”, а също и при тяхната морална подкрепа за такива организации, като „Хамаз” и „Хизбула” при терористичната им война срещу демократична държава, като Израел.
Голяма част от националистите, къде случайно, къде нарочно пропускат и да обявят своето отношение към комунистическата диктатура, по времето на която дефинирани български интереси просто не съществуваха. Или съществуваха, но бяха единосъщни с тези на СССР.
Същевременно не се чу, никой от тях да изказва дори и недоволство от инвазията на Русия в Грузия, нито пък да покаже поне притеснение от енергийните апетити на тази страна на Балканския полуостров, пряко влизащи в противоречие с интересите на България. Не протестират и против все по-голямото икономическо обвързване с тази голяма източна олигархия, забравяйки за национално достойнство, нещо което иначе успешно имитират по отношение на лошия запад.
От тези елементарни примери можем успешно да заключим, че в преобладаващата си част модерният български национализъм е изграден на фундаменти, омешващи се в един неподозиран шизофреничен тюрлюгювеч, никак не пасващ по вкус със съвременните български национални интереси и даже често отровен за тях.
Всъщност, това ли е истинският българският национализъм?
Български имена на селища, местности и в...
Древната Българска цивилизация –същност ...
Благодаря :)
Аз лично чета твоята фраза :
"модерният български национализъм е изграден на фундаменти, омешващи се в един неподозиран шизофреничен тюрлюгювеч, " като:
"модерният български национализъм е изграден на фундаменти пропагандирани преди 1989 г. кога явно, кога по-прикрито от управляващата БКП, днес омешващи се в един неподозиран шизофреничен тюрлюгювеч, ..."
Поздрави!
Аз лично чета твоята фраза :
"модерният български национализъм е изграден на фундаменти, омешващи се в един неподозиран шизофреничен тюрлюгювеч, " като:
"модерният български национализъм е изграден на фундаменти пропагандирани преди 1989 г. кога явно, кога по-прикрито от управляващата БКП, днес омешващи се в един неподозиран шизофреничен тюрлюгювеч, ..."
Поздрави!
Форматът на блога не ми позволява да се разпростра по-нашироко, защото това живо ме интересува. Благодаря!
Ами склонни са на компромиси хората (такива са си те)! Борбата със световното гнило империалистическо еврейство преди всичко!
06.10.2009 14:48
Поздрав!
Изконният български национализъм (от типа преди 09.09.1944г.) няма нищо общо с това.
Поздрав!
Но пък за разлика от теб, те са отворили едни голеееееми усти :)))
Ха-ха-ха! Тук не можах да се въздържа макар, че не е много за смях :)
Изконният български национализъм (от типа преди 09.09.1944г.) няма нищо общо с това.
И аз това се питам!!!
Между другото и преди 9-ти е имало големи диванета сред "националистите" :)
Изконният български национализъм (от типа преди 09.09.1944г.) няма нищо общо с това.
Тук не съм съгласен, съжалявам. Все пак, нали големите български националисти отпреди девети септември са строили паметника пред НС. Същата русофилска измет, да ме прощаваш, са били в преобладаващата си част, каквито са и днешните им имитатори.
06.10.2009 18:22
Изконният български национализъм (от типа преди 09.09.1944г.) няма нищо общо с това.
Тук не съм съгласен, съжалявам. Все пак, нали големите български националисти отпреди девети септември са строили паметника пред НС. Същата русофилска измет, да ме прощаваш, са били в преобладаващата си част, каквито са и днешните им имитатори.
Ген. Колев (провел победната битка срещу руската армия през ПСВ) и ген. Луков (водач на легионерите и спряган за главнокомандуващ на българските войски, които е трябвало да се бият срещу Червената армия) не са русофилска измет.
Писах "в преобладаващата им част" именно защото не мисля, че е добре да се обобщава. Не доуточнявам това само заради генералите Колев и Луков. Впрочем, с единични примери не оспорваш думите ми по същество. Паметникът на руския цар на пъпа на града и точно срещу един от символите на парламентаризма не съм го строил аз, все пак.
Може би е добре малко да помислиш, ако ще развиваме още тоя спор.
Специално за ген. Луков - той е сред любимците именно на съвременните ни скинари, както и на онези квадратни глави на снимката по-горе. Портретът долу вляво, на който luben обърна внимание в свой коментар по-горе, ми прилича тъкмо на неговия.
Поздрави.
06.10.2009 21:44
Тия невежи, освен да шмъркат линии от кориците на Майн Кампф и да разнасят букети, за друго не стават.
Могат преспокойно да се прекръстят на "Партия на Цветарките".
Банда гамени, които си играят на Хитлер Юнге, с шеф, който им използва комплексите, за да трупа електорат.
Жалка история.
07.10.2009 14:31
И за край бих искал да поговоря на jedi.
Ти бе Интернет-плъх!
1. наричаш някои хора невежи, но тези някои хора нямт нуждата да четат много книжки за да се нарекат гордо Българи.
2. ти магисралки от кориците на книгите ли правиш, и защо си мислиш че всички са като теб?
3. Чел ли си "Моята Борба"? Аз съм я чел и честно да ти кажа не ми хареса!
4. "Разнасяли букети... и си играели на Hitler Ungen"!!! А ти какво национално си направил през паследния месец? Значи да поднасят венци било смешно, а да си играят на войници веднага ги квалифицира като гамени!!! А ако започнат да извършват терористични актове срещу многото които ги заслужават в България, сигурен съм че ти ще си първият който ще ги заплюе!
Национализмът има много измерения.
Национализъм е да си хвърлиш хартийката в кошчето.
Национализъм е да поднесеш едно цвете на паметника на този който е загинал за да те има теб.
Национализъм е да накараш бездействащия и потънал в апатия да се почувства горд, че е Българин.
Национализъм е и да потрошиш костите на този който руши устоите на България, защото за мен Тя е моята Родина.
Национализъм е ........ (Мога да пиша доста по тази тема!)
За жалост ти не се вписваш в нито едно от тези измерения на национализма!!!
А джедая пак го отнесе най-много, както често се случва.
Да е жив и здрав анонимникът:)
Обаче тезата на джедая наистина си се е потвърдила от раз!
Сега, чак пък да му благодариш, аз това не бих го направил на твое място.
Едно е да ти потвърдят тезата, което си е своеобразно съгласие, а съвсем друго - да ти я онагледят, както е тука.
И, в крайна сметка, човекът страда, той няма нужда да чете много книжки, за да се нарече гордо Българин. Достатъчно е, в днешните времена, само да си обръснеш главата, и да си обуеш кубинките. Ако това е част от тезата ти, тогава е и потвърдена, и онагледена.