Постинг
17.01.2011 16:19 -
Книгите са си книги и електронни
Автор: mamkamu
Категория: Политика
Прочетен: 18122 Коментари: 43 Гласове:
Последна промяна: 25.05.2017 11:11
Прочетен: 18122 Коментари: 43 Гласове:
50
Последна промяна: 25.05.2017 11:11
Книгата си остава книга, независимо, на какъв носител е...
Съжалявам за неудобството, но текстът е преместен в новия ми блог на адрес:
http://gledam.blogspot.bg/2011/01/blog-post.html
Съжалявам за неудобството, но текстът е преместен в новия ми блог на адрес:
http://gledam.blogspot.bg/2011/01/blog-post.html
ПОДАРЪЧНИ ТОРБИЧКИ ОТ ЦЕЛОФАН ХАРТИЯ И К...
Направи си покани
IN MEMORIAM-THE MARINE MASTER DIMITAR SI...
Направи си покани
IN MEMORIAM-THE MARINE MASTER DIMITAR SI...
Следващ постинг
Предишен постинг
На хартия! Електронните книги не са книги, те са електронни книги :)
цитирайАз от 10 години чета предимно на монитора, защото ми е по-удобно (късогледа съм и мога да си наглася шрифта). Да, понякога ми изпитвам носталгия към хартиената книга, но съм наясно, че вече и се вижда краят. Двегодишният ми внук все още се радва на хартиените книжкиу но след 10 години едва ли ще чете книги на хартия. Както ние не четем книги, написани на ръка.
цитирайОсновното в книгата е съдържанието. Формата е на второ място. Електронната форма е много по-удобна.
Предполагам обаче, че и в бъдеще отвреме на време ще се издават хартиени книги, в ограничен тираж за ценители, както и сега някои изпълнители записват понякога албуми и на грамофонни плочи - за маниаци.
цитирайПредполагам обаче, че и в бъдеще отвреме на време ще се издават хартиени книги, в ограничен тираж за ценители, както и сега някои изпълнители записват понякога албуми и на грамофонни плочи - за маниаци.
Няма книги на български, иначе веднага ще си взема.
цитирайflyco написа:
На хартия! Електронните книги не са книги, те са електронни книги :)
Но по същество съдържанието си остава същото. Нали :)
veselaj написа:
Аз от 10 години чета предимно на монитора, защото ми е по-удобно (късогледа съм и мога да си наглася шрифта). Да, понякога ми изпитвам носталгия към хартиената книга, но съм наясно, че вече и се вижда краят. Двегодишният ми внук все още се радва на хартиените книжкиу но след 10 години едва ли ще чете книги на хартия. Както ние не четем книги, написани на ръка.
И аз това имам предвид. Че днес не четем книги написани на ръка. Така че след време... :)
Ако свалиш книгата от компютъра на четец обаче, ще се родиш. И там можеш да контролираш шрифта... Плюс това можеш да си се разкарваш, където искаш с него -кеф ти в кенефа, кеф ти в парка, кеф ти, докато пътуваш с обществен транспорт, кеф ти на почивка...
bozho написа:
Основното в книгата е съдържанието. Формата е на второ място. Електронната форма е много по-удобна.
Предполагам обаче, че и в бъдеще отвреме на време ще се издават хартиени книги, в ограничен тираж за ценители, както и сега някои изпълнители записват понякога албуми и на грамофонни плочи - за маниаци.
Предполагам обаче, че и в бъдеще отвреме на време ще се издават хартиени книги, в ограничен тираж за ценители, както и сега някои изпълнители записват понякога албуми и на грамофонни плочи - за маниаци.
Напълно съм съгласен!
jedi написа:
Няма книги на български, иначе веднага ще си взема.
Има! И то безплатни. В момента съм си заредил в четеца почти 20 книги на български и няколко на руски. Българските почти всичките съм ги свалил от "Читанка"(в fb2 формат, защото той си е направен баш за електронни книги). Сигурен съм, че доста от книгите в "Читанка" не си ги чел. Е, не казвам, че трябва да четеш всичко наред, но поне от сферите, които харесваш, все ще намериш нещо заслужаващо си.
А удобното е, че мога да си ги сортирам в различни папки според тематиката им и намирането става адски бързо. Да не говорим, че когато отворя някоя започната преди време книга, устройството автоматично ми изкарва страницата, до която съм стигнал. Щото понякога, като започна пет-шест парчета наведнъж и си таковам обърквавките :)
Най-ме е яд когато някоя книга ми хареса и не мога да я намеря на български или руски. Тогава естествено отивам в добрата стара книжарница и си я купувам, дет`се вика на хартиен носител :)
Напоследък опитвам и с английски, но съм доста тромав там и търпението ми може да понесе, само историческа документалистика, която не съществува на български или руски. Въпрос на приоритети и личен избор.
И да, не съм я чел цялата - нямам и намерение, де:) Аз рядко чета конвенционална литература. Тоест, това, което ме интересува като литература, там го няма. Или ако го има, е нещо прекалено известно и отдавна издадено и преиздадено даже:)
А освен читанката друг източник?
цитирайА освен читанката друг източник?
Ами аз не знам, какви са ти интересите, но например това:
http://promacedonia.com/
на мен определено ми харесва.
Това също си заслужава:
http://www.booksbg.org/booksbg/index.php
макар, че е доста постно и направено леко лаишки, особено менюто за разделите. Но има някои попадения, за които ще ти трябват поне година да ги изчетеш. Примерно де :) Звависи от свободното време на човека :)
Мен ме спасява руският интернет, когато търся специално публикациите на разни историци, но някой роман определено предпочитам да чета на български.
Всъщност ти си прав. На български литературата е доста малко... Всичко зависи от това колко хартиени книги си прочел преди това. Пък аз може и да съм прочел по-малко от теб...
цитирайhttp://promacedonia.com/
на мен определено ми харесва.
Това също си заслужава:
http://www.booksbg.org/booksbg/index.php
макар, че е доста постно и направено леко лаишки, особено менюто за разделите. Но има някои попадения, за които ще ти трябват поне година да ги изчетеш. Примерно де :) Звависи от свободното време на човека :)
Мен ме спасява руският интернет, когато търся специално публикациите на разни историци, но някой роман определено предпочитам да чета на български.
Всъщност ти си прав. На български литературата е доста малко... Всичко зависи от това колко хартиени книги си прочел преди това. Пък аз може и да съм прочел по-малко от теб...
"Все пак нищо не мога да се сравня с аромата на прясно мастило, когато разлиствам някоя току що купена книга или с уханието на благородна плесен, когато се пресегна към лавица отрупана със стари книги Ще ми липсва звукът на шумящите страници и онзи дух, който само напечатаната хартия може да носи."
Споделям изцяло това мнение, но като цяло... щом не уморява очите+другите му предимства като размер и обем на информацията, който побира, кефи... Ни книгата винаги ще си е книга :)
цитирайСподелям изцяло това мнение, но като цяло... щом не уморява очите+другите му предимства като размер и обем на информацията, който побира, кефи... Ни книгата винаги ще си е книга :)
си тези дни, май. Дали да не си купя такава джаджа? И без това си лягам с лаптопа:)))
А и хубавите книжарници се превръщат неусетно в приятни клуб-кафенета. Само не си поръчвайте хималайски чай - убийствено сладък е! :(
цитирайА и хубавите книжарници се превръщат неусетно в приятни клуб-кафенета. Само не си поръчвайте хималайски чай - убийствено сладък е! :(
dorichela написа:
"Все пак нищо не мога да се сравня с аромата на прясно мастило, когато разлиствам някоя току що купена книга или с уханието на благородна плесен, когато се пресегна към лавица отрупана със стари книги Ще ми липсва звукът на шумящите страници и онзи дух, който само напечатаната хартия може да носи."
Споделям изцяло това мнение, но като цяло... щом не уморява очите+другите му предимства като размер и обем на информацията, който побира, кефи... Ни книгата винаги ще си е книга :)
Споделям изцяло това мнение, но като цяло... щом не уморява очите+другите му предимства като размер и обем на информацията, който побира, кефи... Ни книгата винаги ще си е книга :)
Да де, явно тия неща лека полека ще си отидат в историята, отстъпващи пред удобството. Но какво пък, само нашето поколение може да страда по тях. Правнуците ни сигурно ще се чудят, как сме могли така варварски да изсичаме горите, за да си доставим интелектуално удоволствие :)
tili написа:
Много сме синхронни в мисленето
си тези дни, май. Дали да не си купя такава джаджа? И без това си лягам с лаптопа:)))
А и хубавите книжарници се превръщат неусетно в приятни клуб-кафенета. Само не си поръчвайте хималайски чай - убийствено сладък е! :(
си тези дни, май. Дали да не си купя такава джаджа? И без това си лягам с лаптопа:)))
А и хубавите книжарници се превръщат неусетно в приятни клуб-кафенета. Само не си поръчвайте хималайски чай - убийствено сладък е! :(
Оставям ти да избереш без да ти влияя. Но не забравяй, че кефа е пълен...
Що се отнася до клуб-кафенетата, човекът е така устроен, че ако се налага, ще замести едно любимо нещо с друго подобно. Не можем изведнъж да се превърнем във виртуални личности :)
Чая пък, аз го пия винаги с коняк. Виж коняка не винаги го пия с чай :))) Хималайски чай ли? Туй ми е непознато...
Наистина са малко. Само Майкъл Кремо(1) видях като за мен, но аз я знам почти наизуст, така че...:)
Но да се надяваме, че ще се отприщи тенденцията и ще има за всеки по много!
цитирайНо да се надяваме, че ще се отприщи тенденцията и ще има за всеки по много!
А как ще усетим миризмата на книжка, как ще се потопим в магията на малката книжарничка, тиха, светла и закачлива? Как ще се порежем на новата страница, която прелистваме късно след полунощ? Хатриената книга не трябва да умре!
цитирайswan16 написа:
А как ще усетим миризмата на книжка, как ще се потопим в магията на малката книжарничка, тиха, светла и закачлива? Как ще се порежем на новата страница, която прелистваме късно след полунощ? Хатриената книга не трябва да умре!
Всъщност магията, която те е обладала е обсебила и мен, но както и Павлов ни е доказал, това май са само вторични рефлекси (което не ги обезценява, де). Но магията, все си мисля е в словото, а не в носителя на словото...
jedi написа:
Мерси!
Наистина са малко. Само Майкъл Кремо(1) видях като за мен, но аз я знам почти наизуст, така че...:)
Но да се надяваме, че ще се отприщи тенденцията и ще има за всеки по много!
Наистина са малко. Само Майкъл Кремо(1) видях като за мен, но аз я знам почти наизуст, така че...:)
Но да се надяваме, че ще се отприщи тенденцията и ще има за всеки по много!
Естествено, че ще се отприщи. Ние винаги следваме следваме света... макар и на няколко крачки след него :)
Писал съм и пак ще го напиша. Материалът от който е изработена книгата е една дреха. Хартиената е време да се смени, защото просто не отговаря, вече на широките потребности, на огромния информативен поток. Много, много обичам книжните издания. Както е минало времето на клинописа и на кожата, така и времето на хартията е към своя край, колкото и да я обичаме, колкото и да е естетско. А и удобствата на електронните издания са все повече и ще стават още повече. Все още не съм си позволил четец, но е въпрос на време.
А за аромата. Миризмата на библиотека е несравнима, но не по-малко прекрасна е тази на гората. И няма как да не се замислим, че едната си е за сметка на другата.
цитирайА за аромата. Миризмата на библиотека е несравнима, но не по-малко прекрасна е тази на гората. И няма как да не се замислим, че едната си е за сметка на другата.
cefulesteven написа:
Писал съм и пак ще го напиша. Материалът от който е изработена книгата е една дреха. Хартиената е време да се смени, защото просто не отговаря, вече на широките потребности, на огромния информативен поток. Много, много обичам книжните издания. Както е минало времето на клинописа и на кожата, така и времето на хартията е към своя край, колкото и да я обичаме, колкото и да е естетско. А и удобствата на електронните издания са все повече и ще стават още повече. Все още не съм си позволил четец, но е въпрос на време.
А за аромата. Миризмата на библиотека е несравнима, но не по-малко прекрасна е тази на гората. И няма как да не се замислим, че едната си е за сметка на другата.
А за аромата. Миризмата на библиотека е несравнима, но не по-малко прекрасна е тази на гората. И няма как да не се замислим, че едната си е за сметка на другата.
Много точно си го казал... "дреха". А важното е тялото! Дори и не тялото, а онова, което е заровено вътре в него.
Винаги съм си представял, как ще се опъна на креслото срещу камината, ще вдигна крака на табуретката отсреща, ще си сипя едно питие и ще отворя някоя дебела книга. И ще чета докато, сладката омая не ме отнесе в царството на сънищата. За съжаление нямам камина, а на духащата печка, която ме топли тая зима най-и подхожда електронен четец. Връзват се някак :))))))
mamkamu написа:
Но по същество съдържанието си остава същото. Нали :)
flyco написа:
На хартия! Електронните книги не са книги, те са електронни книги :)
Но по същество съдържанието си остава същото. Нали :)
Съдържанието та съдържанието, а шумоленето и цветовете на страницата, мирисът на мастило? Любовта не се контролира от разума та да разчиташ на съдържанието.
22.
анонимен -
Електронните книги имат ли илюс...
17.01.2011 23:36
17.01.2011 23:36
Електронните книги имат ли илюстрации?
цитирай
23.
анонимен -
Аз също в последно време чета повече ...
17.01.2011 23:54
17.01.2011 23:54
Аз също в последно време чета повече е -книги,но немога да намеря доста неща на български.Зле съм с англииския,но с руския нямам проблеми.Може ли да ми препоръчате някои руски сайтове с книги
цитирайаз подозирам, че внуците ми ще ме гледат как си карам трошката, докато свистят из небесата с новата си летяща чиния и ще ми се смеят каква съм дърта и неразбираща новите технологии :D
Така де.. едно време сме се чудели на телевизора, после на дистанционното и всяко нещо е било странно и сякаш можем и без него, докато не навлезе масово и забравим какво всъщност е било преди :)
цитирайТака де.. едно време сме се чудели на телевизора, после на дистанционното и всяко нещо е било странно и сякаш можем и без него, докато не навлезе масово и забравим какво всъщност е било преди :)
Пак ще вървим напред, няма как. Няма да мога,както сега, в момент на мисловно отпущане, с поглед по библиотеката , да спра върху том и автор , визуално и веднага да нахлуе в мисълта ми цяла една вселена, или пък решие за нещо отдавна намерено от някой.Добро направи.
цитирай
26.
анонимен -
За тези за които единствено съдържанието е важно...
18.01.2011 08:06
18.01.2011 08:06
Спокойно може да се храните от дървени копанки, чинии не са ви необходими... Или направо от земята...
Книгата си е артефакт, също като картината, скулптурата, винилната плоча и диска...
Книгата все повече ще е потребна на ценителите, за консуматорите текста няма значение в какъв вид е!
А за загрижените за гората - намалете документите във ведомствата! - безкрайните доклади, папки, квитанции, формуляри, бланки и пр.
цитирайКнигата си е артефакт, също като картината, скулптурата, винилната плоча и диска...
Книгата все повече ще е потребна на ценителите, за консуматорите текста няма значение в какъв вид е!
А за загрижените за гората - намалете документите във ведомствата! - безкрайните доклади, папки, квитанции, формуляри, бланки и пр.
Книгата си е друго нещо. Електронната, както и комп-а служат бързо да намериш и минеш през информацията..., но четенето на книга си е удоволствие... Като отбележим и че, печатането на книги, въобще печатарството си е най-консервативната технология почти непроменена от Гутенберг досега... значи книгата надали някога ще умре... Това електронната книга не е книга - това си е мобилен информационен дисплей... нищо общо няма с КНИГА!
цитирайBtw, отваряш много интересна по-широка тема - Дали не трябва технологиите малко да се озаптят? Те вече надхвърлят възможностите на човека (като биологично същество, което сравнително бавно еволюира) да ги възприема! И той започва да става все по зависим от тях.
цитирай
29.
анонимен -
Напълно си прав, братко.
18.01.2011 09:20
18.01.2011 09:20
Наложи ми се миналата година да си отнеса половината библиотека на вилата, защото трябваше да избирам - вътре ли да спя, или на балкона ;))) И пак ми трябва някой път точно книга, която съм откарал там, и се ядосвам.
Освен това вече съм издал две електронни книги - за хартиена почти не мисля вече. Нека пощадим гората!
цитирайОсвен това вече съм издал две електронни книги - за хартиена почти не мисля вече. Нека пощадим гората!
и аз преди година си купих първия четец... Спорих с няколко "традиционалисти" по масите в кръчмите, после един от тях чете цяла нощ от четеца и на сутринта ми го взе. Купих си нов. Случи се същото. В момента съм може би на петия.
Някой от фирмите не подържат кирилица. Но отварят .pdf . Затова свалям книгата в word и променям формата. Трябва малко ровичкане, защото в pdf не може да се променя размера на шрифта.
Но вече трудно ще тръгна на път с чанта книги...
поздрави
цитирайНякой от фирмите не подържат кирилица. Но отварят .pdf . Затова свалям книгата в word и променям формата. Трябва малко ровичкане, защото в pdf не може да се променя размера на шрифта.
Но вече трудно ще тръгна на път с чанта книги...
поздрави
31.
анонимен -
Отдавна ползвам хубав монитор на IBM за тази цел
18.01.2011 12:07
18.01.2011 12:07
Хартията е неудобна от гледна точка на обем (физически р-ри, маса). Помпа природата и после трябва да се рециклира. Не мисля, че е удобно да се разлиства книга, която е с лепено тяло. Мониторът е доста по-удобен, ако е с подходящата матрица и не мори очите. Що се отнася до мастилените екрани, то те са си перфектни – размер на екрана, липса на дразнещ ефект. Не се прелистват, могат да стоят на определено място (извън ръцете), малки са и може да се носят в по-широчък джоб. Могат да имат и други функции, като музикален плеър или връзка с нета. Определено не съм фен на четенето от телефона, дори и да е с голям тъч екран - малък е и прецаква очите. Това е за краен случай и за ограничен обем – спешен нет, информационна система, записки. Ако чета книга, то предпочитам да я чета на голям екран. Ако ползвам Интернет - също.
Електронните книги имат и още един много позитивен ефект. Скъсяват разстоянието между автора и читателите. Лесно се излиза на книжния пазар, не се изискват ангажименти с издателства, печатници, поемане на отговорност (материална) и т.н. Е, лесно се нарушават и авторски права, лесно се краде, но този проблем ще се реши във времето. То не че хартиен носител не може да се откопира и размножи и така да вкара и автор, и издател, и книгопродавец втре. Просто е малко по-трудно.
цитирайЕлектронните книги имат и още един много позитивен ефект. Скъсяват разстоянието между автора и читателите. Лесно се излиза на книжния пазар, не се изискват ангажименти с издателства, печатници, поемане на отговорност (материална) и т.н. Е, лесно се нарушават и авторски права, лесно се краде, но този проблем ще се реши във времето. То не че хартиен носител не може да се откопира и размножи и така да вкара и автор, и издател, и книгопродавец втре. Просто е малко по-трудно.
ще ти кажа, че хартиеното тяло е нещо, което да пипнеш, да разлистиш. Досегът с него ее различен. Аз съм свалила на компа всякаква литература, която ме интересува и отдавна съм искала да прочета.
Но книгата е друго нещо. Просто е друго.
цитирайНо книгата е друго нещо. Просто е друго.
"Има! И то безплатни"
Е това е най-важното при избора нали?
Подобно на въпроса на кино ли ходим или сваляме без пари от торентите... форма, съдържание, накрая всичко опира дали може да се гепи отнякъде.
Иначе е ясно, че рано или късно книжното тяло ще отпадне. Не само на книгите, вероятно и на тетрадките, на учебниците - и в училище всичко ще е на ел. носител. Милите дечица - ще си оцветяват ел. книжки с тачскрийн
цитирайЕ това е най-важното при избора нали?
Подобно на въпроса на кино ли ходим или сваляме без пари от торентите... форма, съдържание, накрая всичко опира дали може да се гепи отнякъде.
Иначе е ясно, че рано или късно книжното тяло ще отпадне. Не само на книгите, вероятно и на тетрадките, на учебниците - и в училище всичко ще е на ел. носител. Милите дечица - ще си оцветяват ел. книжки с тачскрийн
... когато порасна (както в някои индиански племена), сигурно щях да се нарека Книжанка. За мене книгите са най-интересното нещо на света, никога няма да ми омръзне да чета. Естествено - това, което ме интересува, не съм всеядна. Книгите са ми и професията. И у дома те са преобладаващите предмети.
Според мене четецът е удобен с големия си обем - можеш да помъкнеш една книжна книга на ръце, за да я четеш където си искаш, а с четеца мъкнеш библиотека. Макар да съм си свалила на компютъра доста интересуващи ме заглавия, за мене лично няма по-голямо удоволствие да усещам в ръцете си кориците, да отгръщам страниците. Да не говорим за лично моите спомени, които поражда всяка притежавана от мене книга.
И ми се иска да направя едно предложение на загрижените за горите. Документацията във фирмите и учрежденията може да се намали, така е, а какво да правим с тоалетната хартия и със салфетките? Тези артикули ги ползваме всеки Божи ден всички ние у дома, в работата и навсякъде, където се окаже нужно.
Я помислете, еколози.
цитирайСпоред мене четецът е удобен с големия си обем - можеш да помъкнеш една книжна книга на ръце, за да я четеш където си искаш, а с четеца мъкнеш библиотека. Макар да съм си свалила на компютъра доста интересуващи ме заглавия, за мене лично няма по-голямо удоволствие да усещам в ръцете си кориците, да отгръщам страниците. Да не говорим за лично моите спомени, които поражда всяка притежавана от мене книга.
И ми се иска да направя едно предложение на загрижените за горите. Документацията във фирмите и учрежденията може да се намали, така е, а какво да правим с тоалетната хартия и със салфетките? Тези артикули ги ползваме всеки Божи ден всички ние у дома, в работата и навсякъде, където се окаже нужно.
Я помислете, еколози.
ЕЛЕКТРОННА КНИГА - ДА! - НАВЯРНО ЗА ДЪЛЪГ ИСТОРИЧЕСКИ ПЕРИОД ОТ ВРЕМЕ. КНИГА ВЪРХУ ХАРТИЯ - ДА! - ПРИ ПОИСКВАНЕ! - РЪЧНОИЗРАБОТЕНА СУВЕНИРНА МАЛОТИРАЖНА ВЕЩ ЗА ПОСЛУЖВАНЕ. ИК "OCEAN PRESS-VARNA" ГО ПРАВИ НАЧИНАЯ ОТ 1992.!
цитирайдокато четях коментарите,пристигна колет за мен от далечната ми България.От една приятелка която много ме обича,има много подаръци за децата и една книга за мен.Тя знае че чета ел.издания,но и двете смятаме че книгата е подарък,може би това е и бъдещето и да се превърне в подарък за скъпите ни хора.
цитирай23. анонимен, lib.ru - библиотеката на Мошков. Има и много линкове към други библиотеки. на български също има вече доста. напиши в търсачката виртуална библиотека и ще излязат доста сайтове.
6. mamkamu, ще си купя такъв четец веднага щом мога да си го позволя. Засега е невъзможно, уви. Впрочем, дебата електронна или хартиена книга е ненужен. Когато преди 20 години се опитвах да обясня, че компютърната грамотност ще стане като "стандартната", т.е. няма да има хора, които да не могат да работят с компютър, доста ми се присмиваха. И повечето хора смятаха, че компютърът е нова, модерна играчка, която не може да свърши никаква работа :)))
цитирай6. mamkamu, ще си купя такъв четец веднага щом мога да си го позволя. Засега е невъзможно, уви. Впрочем, дебата електронна или хартиена книга е ненужен. Когато преди 20 години се опитвах да обясня, че компютърната грамотност ще стане като "стандартната", т.е. няма да има хора, които да не могат да работят с компютър, доста ми се присмиваха. И повечето хора смятаха, че компютърът е нова, модерна играчка, която не може да свърши никаква работа :)))
Щом си фен, ето ти и още едно място, легано и почти без пари: http://e-knigi.net/
цитирай
39.
velichka84 -
Аз имам от година Sony Reader R 600, с ...
18.01.2011 15:43
18.01.2011 15:43
Аз имам от година Sony Reader R 600, с тъч функция на екрана, закупен от САЩ. Много съм доволна от батерията и от екрана, макар че в началото ми се струваше тъмен. Късогледа съм и по принцип ме болят очите, но не и с тази джаджа.За съжаление машинката не е кирилизирана, но това не пречи. Просто се качват книгите в PDF и проблемът е решен. Хубавото на Сони е,че може да чете всички Майкрософт и ПДФ файлове.
Иначе от „тъч„ функцията не виждам смисъл. Има и вграден речник, но не го ползвам.
каквато и машинка да вземете, гледайте най-вече батерията и екранчето да са качествени, паметта не е важна, аз ползвам само вътрешната и трия книгите, когато ги прочета. Книжните книги си ги подарих и не искам да притежавам такива, освен учебници ,такива с графики ,защото ридъра още не може да се справи с тях.
литературата си я чета на машинката. Заслужава си всяка стотинка!
цитирайИначе от „тъч„ функцията не виждам смисъл. Има и вграден речник, но не го ползвам.
каквато и машинка да вземете, гледайте най-вече батерията и екранчето да са качествени, паметта не е важна, аз ползвам само вътрешната и трия книгите, когато ги прочета. Книжните книги си ги подарих и не искам да притежавам такива, освен учебници ,такива с графики ,защото ридъра още не може да се справи с тях.
литературата си я чета на машинката. Заслужава си всяка стотинка!
Може би е по-добре да приемем промяната и еволюцията, да не бъдем толкова консервативни, и да се зарадваме, че можем да спасим някое друго дърво... Единствения проблем с мен е, че книгите на хартия са ми по-удобни за 4етене, а парите за електронен вестник по-скоро бих ги дал за някоя модификацийка по колата...
цитирайНие, тези, които сме ЗА книгата, съвсем не сме против "компютърната грамотност", или "напредъка" както писа някой по горе... Но книгата не е информация (имам предвид художествената литература), а нещо съвсем различно.... Прощавайте, да се свикват децата с компютъра преди още да са се научили да пишат и четат е равносилно на обричането им на неграмотност... Вероятно ще станат много ловки и оправни в натискането на различните клавиши и short-cut-и, но ще престанат да мислят... защото НЯКОЙ им е сервирал нещата наготово...
цитирай
42.
анонимен -
"За" електронния формат
19.01.2011 00:11
19.01.2011 00:11
И Яне Янев е "за" електронния формат - смени папките с флашка :))))))))))))))))
цитирай
43.
анонимен -
конкретно?
22.02.2011 13:33
22.02.2011 13:33
и аз съм "За"! междинно поколение...любов и към книгите и към компютъра..ел.вариант дава възможност да намериш автора, да почетеш, да избереш...и да закупиш накрая това томче, което няма да събира прах на библиотеката. Чета на руски - техните виртуални библиотеки с всеки ден стават все-повече и по-качествени. НО! Поради голямото търсене, вече има и голямо предлагане..и? Как се купува компютър ако не вникваш подробн ов детайлите? сложно...та накратко...дайте съвет....устройство по ваша преценка, именно за четене на книги, именно за кирилица....
цитирай