Прочетен: 20470 Коментари: 32 Гласове:
Последна промяна: 15.02.2011 21:36
Всички сме виждали, как мутренски джипове профучават с безумна скорост покрай нас. Нагледали сме им се в годините на „прехода” и почти свикнахме с тях, като част от пейзажа. Всеки българин е виждал залетелите им в бясна надпревара кортежи по улици и пътища, несъобразяващи се с правила и закони...докато накрая „Черният джип” се превърна в една откровена заплаха за живота на нас, обикновените граждани.
В задругата на джигитите по пътищата обаче все по-уверено навлизат безапелационно и автомобилите на Националната служба за охрана. Десетките пътни инциденти станали с тях в последните години, отнели дори човешки животи, навеждат всеки безпристрастен наблюдател до единствено заключение: НСО е заплаха за всеки водач на моторно превозно средство, дръзнал да им се изпречи на пътя.
Причината, естествено се корени в сините буркани, които им дават право законово да извършват животозастрашаващи маневри по пътищата и да дупят колите си в скорости близки до лимитите определени от немските им производители. Още по-дълбоката причина обаче се намира в прословутия ни балкански манталитет, според който всеки притежаващ власт е недосегаем. Дори и на пътя.
Е, да, но за нещастие на возените в тях елементи на властта, по пътищата се подвизаваме и ние –обикновените данъкоплатци, които се надяваме на сигурност и що годе безопасност, когато тръгнем да пътуваме от точка А до точка Б. И понеже, тази безопасност не може да ни бъде гарантирана поради факта, че малоумните ни съграждани яхнали мощни коли напоследък се нароиха много, ние обикновените данъкоплатци се надяваме, че поне представителите на властта няма да ни тероризират по пътищата.
Но не би! Инцидентите с колите на НСО все повече зачестяват.
Тук трябваше да напиша за всички катастрофи с участие на автомобили на НСО в последните 10 години, но за това ще ми трябва пространството на дебела книга, затова се отказах. Ще спомена само някои от тях.
През 2001 г. шофьор на НСО убива жена на изхода на летище София.
През 2002 г. полковник от Националната служба за охрана загива след сблъсък с автобус по време на неофициалната визита на тогавашния македонски президент Борис Трайковски.
Същата година военният аташе и консулът на Унгария загиват при тежка катастрофа на "Хемус" в посока Ботевград. Шофьорът им, служител на НСО, оцелява без тежки наранявания
Пак през 2002 г. зъболекарката Евгения Алексиева и двете деца пострадват в катастрофа след удар на техния автомобил с колата на тогавашния шеф на НСО ген. Димитър Владимиров.
През 2007 г. шофьор на НСО удря майка с дете в количка, докато пресичат на пешеходна пътека в столичния квартал "Свобода".
Военният министър Аню Ангелов и 4-годишно дете пострадаха при катастрофа в София през миналия април. Министърът не можа да си сети дали автомобилът на НСО е преминал на червено на кръстовището на бул. „България" и бул. „Тодор Каблешков" и дали е бил със включена синя лампа.
Преди седмици кортежът на Бойко едва не отвя една шофьорка от пътя край Плевен.
Не искам да говоря за огромното количество инциденти станали с кортежите на Георги Първанов, Бойко Борисов, Сергей Станишев и Симеон Сакскобургготски... Няма да ми стигне мястото.
Само за миналата година пътните инциденти с участието на автомобили на НСО са 29.
Последният инцидент стана днес, когато върволицата от черни автомобили, в един от които се возел премиерът, се разминала с един стар Пасат край Годеч и го помляла странично, разметвайки го като пумпал.
снимка: БТА
Питате се закъде толкова е бързал премиерът ли? Отговорът е предвидим до болка. Връщал се е от поредното си абонаментно откриване на нещо си. Този път на новата линия в Завода за светодиоди в Годеч. Много важна, неотложна и държавническа работа, която изисква тотална скорост за придвижване по пътищата и използването на сините светлини :)
А нас обикновените шофьори, кучета ни яли...И нашите деца, съпруги, майки и бащи, които са с нас в автомобила
За това е крайно време да бъде създаден Закон за НСО, който точно да регламентира функциите на тази служба, безспорно необходима. Той обаче не бива да защитава властимащите а нас, гражданите, които плащаме заплатите и на премиера и на неговите шофьори. Да не говорим за лимузините.... Една забрана за използване на сините буркани, освен в случаи на бедствие и извънредно положение би свършила добра работа. Не за тях, а за нас!
Когато стана инцидентът с колата на младата жена се поразих от арогантността, с която един от гардовете ударил с юмрук по покрива на колата - да я парализира съвсем! Това вече излиза от рамките, в които трябва да се простират служителите на НСО и би трябвало да е наказуемо - дори за причиненото унижение! Защото тези хора, освен че трябва да пазят живота, трябва да пазят и достойнството на другите по пътя! Ще кажете - те живота не пазят... Ами то живота не е ценност за тях, какво остава за достойнството...
И да има закон, докато хората, работещи там са с манталитет на богоизбрани промяна едва ли ще настъпи! Но от законово регламентиране на поведението им има нужда. Не знам сега няма ли някакъв правилник, все пак?
И да има закон, докато хората, работещи там са с манталитет на богоизбрани промяна едва ли ще настъпи! Но от законово регламентиране на поведението им има нужда. Не знам сега няма ли някакъв правилник, все пак?
http://www.nso.bg/pudnso.htm
но според мен съдържа само общи положения около устройството и най-важните дейности. Малка държава в държавата!
;-)
Но и обикновените полицаи не си поплюват. Разминавал съм се на косъм, когато са ми изскачали насрещно в еднопосочна улица, или когато пресичат на червено.
16.02.2011 07:40
Май се делим на ОНЕЗИ и ние, народеца! Една шепа останахме, ако ни избият, кой ще им гласува?!
16.02.2011 08:31
16.02.2011 09:02
16.02.2011 10:26
16.02.2011 10:45
16.02.2011 10:51
16.02.2011 12:43
16.02.2011 13:06
16.02.2011 13:09
Фактически!
Ако стои на улицата и има локва, докато аз минем ше седи да го пръснем, начи със самото движение с гумите, начи, фактически!
Ако не го пръснем сам ше скочи у локвата!!!
Като минавам - сичко да бега!
Трето, разбираш ли, привило! Начи, видители ме, начи, ПА ше бегате!
Четвърто правило! Ако ме видите..... ГАЗИМ, ГАЗИМ!!!
И преди сме ви газили и сега па ше ви газим...
Чшш, ало пешеходеца?...
.... Къде бе?
НСО от майтап не разбира. Сякаш всички сме се юрнали да правим атентати.
Да ги правим герои тез лавандули, чувалите които возят, дето погребаха Родината и плюха на собствените си родители и деца.
16.02.2011 13:13
16.02.2011 13:36
Институциите в държавата са зле и трябва много неща да се променят,
но кой ще промени манталитета на хората, които знаят само да плюят!
16.02.2011 14:14
Гледайки снимката се сетих за още нещо, свързано с балканския ни нрав и традиции при карането на кола. И то не е свързането с определен минимум от технически умения, реакции и познание, а с поведението и начина на мислене. И тъй като доста често пътувам именно по тази част на пътя за Петрохан и добре познавам, както пътя и опасностите, така и дупките. Но факторът изненада винаги е идвал от начина на мислене на част от водачите. Рисково, безразсъдно и безотговорно каране свързано с: изпреварвания на завои или при ограничена видимост; опити за избутване от пътя, било поради дупки или недостатъчно разстояние от идващите в насрещното; и задължителното каране поне с 80 км и в Бучин проход, и в Гинци, а в участъците около разклоните за Градец, Царичина и Беледието - и с доста повечко.
Защото най-гадното доказателство се вижда от всеки преминаващ по пътя и това са размазаните по и около пътя котки, кучета, лисици, таралежи, и други. Всеки път!
И остава риторичният въпрос - дали щеше да е така, ако се караше в рамките на ограниченията?
Затова и има толкова
16.02.2011 15:43
16.02.2011 15:50
припомни си думите при следващата катастрофа
16.02.2011 16:53
- Хайде сега, мойто момче, да ми обясниш как изпревари колата от кортежа на премиера и как й засече пътя.
" НСО е заплаха за всеки водач на моторно превозно средство, дръзнал да им се изпречи на пътя."
Ами не се изпречвай....
Елементарно е.
Какво очакваш?
Да внимават да не сгазят някой потенциален терорист или атентатор?
Айде няма нужда да се повтаря историята със Стамболов.
Що бре? Пак ли имаме някого като Стамболов? Пък да не съм разбрал...Тц-тц-тц..
16.02.2011 21:53
Ладо, в цяла Европа министри се движат със специални коли и с охрана именно да се избягне подобна на стамболовата история. Но има ли друга страна с толкова много инциденти на охраната? Май само в латиноамериканските и азиатски диктатури.
Пак повтарям тези хора не трябва да се покровителстват, а да се отстраняват от работа незабавно. Защитата им от висшите лица които возят е огромна грешка. така се затвърждава тошовия модел "човек на ...." " и него не го лови закон, защото е .... на някой си".
17.02.2011 00:07
Стамболов е убит, след като пада от власт!
17.02.2011 14:31
17.02.2011 21:40
като лидър на недоволните, най-отпред и то активно!